וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי האי הזה מקיימים יחסי מין גם בגיל 80. מה סוד הקסם?

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 8:46

באי היווני איקריה חיים אנשים עם תוחלת חיים ממוצעת מהגבוהות בעולם. האנשים המבוגרים על האי גם מאוד פעילים מינית ואפילו לא נדרשים (לטענתם) לתרופות ועזרים כדי לתפקד. אז מהו סוד הקסם שלהם -ומה מתוכו תוכלו ליישם בעצמכם?

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

המאכלים מעוררי התשוקה שיסדרו לכם אורגזמה/אולפן וואלה! חדשות

ב-2008, הסופר האמריקאי דן ביוטנר טבע לראשונה את המושג "האזורים הכחולים", כאשר פרסם רב מכר שסוקר את האזורים עם תוחלת החיים הגבוהה בעולם. הספר סוקר בהרחבה את ההרגלים, התזונה, העבודות והתחביבים של האנשים שכולנו רוצים להיות כמוהם - לחיות יותר ולחלות פחות.

אחד הסיפורים המפורסמים ביותר מהאזורים הכחולים מגיע מהאי היווני איקריה, שבו חי אדם בשם סטמטיס מוראיטיס, עם סיפור באמת יוצא דופן. מוראיטיס נולד וגדל באיקריה, אך בהמשך עבר לפלורידה שבארצות הברית. בשנות ה-60 לחייו הוא עוד עבד במלאכת כפיים תובענית - עד שאובחן עם סרטן ריאות. זה היה השלב שבו החליט לקחת את אשתו ושלושת ילדיו בחזרה אל האי שאהב כל כך - כדי למות ולהיקבר שם.

עשרות שנים לאחר מכן, כשעבר את גיל מאה, מת מוראיטיס. זאת אחרי שכל הרופאים האמריקאים שטיפלו בו ואמרו שלא יחיה יותר מדי - מתו לפניו. זה סיפור שנשמע כמו אגדה, אך הוא ממחיש בדיוק עד כמה שונים החיים ב"אזורים הכחולים" מאלו שבערים המודרניות והמפותחות בעולם.

לכן, אפשר בהחלט להבין למה חוקרים רבים מרחבי העולם מבקשים להעמיק בסוד הקסם של האזורים האלו. אחרי שבוחנים את התפריט, הכושר והיבטים נוספים בחיי היומיום של אותם אנשים, אפשר להסתכל על היבט נוסף, חשוב ומשמעותי לא פחות, שאולי תורם גם הוא למשוואה הזאת - חיי המין.

יותר סקס, פחות תרופות משפרות ביצועים

ביוטנר לא רק פרסם ספר על ה"אזורים הכחולים". מאחוריו עומד ארגון שלם שהקים ומוקדש לחקר האזורים האלו ולריכוז כל הידע שנאסף עליהם. במאמר מעניין שפרסם הארגון, הוצגו נתונים שלפיהם באי איקריה, יותר מ-80 אחוזים מהאנשים בין הגילים 65 עד 100 מקיימים יחסי מין באופן קבוע. ואם זה לא מספיק מדהים, רוב האנשים שם מדווחים שהם לא משתמשים בתרופות או בעזרים כדי לעשות זאת.

עוד בוואלה!

גבינות, בשר ויין: מה אוכלים האנשים שחיים עד גיל 100?

לכתבה המלאה
איקריה. ShutterStock
מה סוד הקסם של האי הזה? איקריה/ShutterStock

האמת היא שמי שמכיר את התחום לא יהיה מופתע מהממצאים האלו. מחקר שפורסם בכתב העת הנחשב British Journal of Medicine עוד בשנת 1997 מצא כי בקרב גברים אחרי גיל 45 שחווים אורגזמה באופן קבוע, יש סיכוי מופחת ביותר מ-50 אחוזים למות ממחלות לב. מחקר דומה שנערך בקרב נשים אמריקאיות בגיל המעבר מצא כי גם הן נהנות מסיכון מופחת למוות מוקדם אם הן מגיעות לסיפוק מיני בתדירות גבוהה.

אבל כשאומרים שאין דבר שעומד בפני הרצון, תמיד יש את הדוד המביך שחייב להוסיף "לפעמים יש רצון והדבר לא עומד". נכון שכולנו היינו שמחים לחיי מין פעילים גם בגיל מבוגר - אבל מה עושים כשהביולוגיה לא בדיוק מתיישרת עם הרצונות שלנו?

ובכן, כבר אמרנו שכאשר ביוטנר וצוותו בחנו את ה"אזורים הכחולים", הם בחנו כל היבט בחיים של התושבים כדי להבין מהו סוד הקסם שלהם. חשוב להבין שחיי מין פעילים, תזונה, פעילות גופנית ושקט נפשי - כולם משפיעים זה על זה ומושפעים זה מזה.

כמובן שבשביל חיי מין טובים, כדאי שתהיה אהבה ותשוקה בין בני הזוג - אך חשוב להקפיד גם על תזונה בריאה ומאוזנת - שמבוססת על הרבה פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, דגים, עופות וגם קצת יין. זו לא אגדה אורבנית. כיום מדענים יודעים כי תפריט כזה משפר את מחזור הדם - דבר שבתורו משפיע גם על החשק המיני והביצועים במיטה.

למעשה, הפרעות בזקפה אצל גברים הן סימן ראשוני וחשוב לבעיות בזרימת הדם, שיכולות בשלב מאוחר יותר לגרום למחלות לב. מנגד יש שורה ארוכה של מחקרים שמצאו כי שיפור התזונה יכול בהחלט לפתור את ההפרעה המביכה. ואם זה לא מספיק, השינוי הזה גם יכול להועיל למוח ולהפחית את הסיכון לאלצהיימר ודמנציה. ככל שמעמיקים בתחום מבינים עד כמה כל מה שטוב למוח שלנו, טוב למחזור הדם ולכל שאר המערכות שחשובות לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully