וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך המהנה ביותר להבטיח שתישארו צלולים בגיל מבוגר

10.7.2017 / 10:16

המחשבה על ההזדקנות מדאיגה רבים, אולם קיימות מספר דרכים לעזור למוח להישאר חד וצלול יותר בגיל מבוגר. בניגוד לפעילות גופנית שחלק לא מתחברים אליה, חוקרים מצאו דרך נוספת להבטיח זאת – וממש קשה לסרב לה

זוג מבוגר. ShutterStock
אהבה וקרבה יכולות לנצח אפילו את הזקנה/ShutterStock

קשה שלא לדמיין איך נראה כשנתבגר, מי עדיין יישאר לצידנו וחשוב מכל – איך המוח שלנו יתפקד. אף אחד לא רוצה לאבד את הצלילות בגיל מבוגר, ולכן גם עולם המחקר התגייס למטרה זו ומצא כמה דרכים לעשות זאת. מחקרים קודמים כבר מצאו שפעילות גופנית על בסיס קבוע, קשרים חזקים עם משפחה וחברים, ולמידה מתמדת של דברים חדשים מסייעים להרחיק את התדרדרות היכולות הקוגנטיביות. אולם, מחקר חדש שפורסם בכתב העת Gerontology, Series B: Psychological and Social Sciences מצא כי ייתכן שקיימת דרך נוספת ומהנה בהרבה לעשות זאת.

עוד בנושא:
מחקר: פעילות גופנית מאטה את הזדקנות המוח ב-10 שנים
יאללה, כפיים: כך מוזיקה משפיעה לכם על מוח
אלו הטיפולים החדשים ביותר נגד הזדקנות

חוקרים מהאוניברסיטאות אוקספורד וקובנטרי שבבריטניה, מצאו קשר בין קיום יחסי מין על בסיס קבוע לבין אוצר מילים רחב יותר, ומודעות מוגברת לסביבה אחרי גיל 50. החוקרים המשיכו להעמיק בנושא, לאחר שמחקר דומה שנערך בעבר באוניברסיטת מקגלין שבקנדה, דווקא בקרב בוגדים, מצא שהאקט הזה מגרה את פעילות מערכת העצבים באזורים במוח שקשורים ללמידה.

רק פעם אחת בשבוע

לטובת המחקר גויסו 28 גברים ו-45 נשים בגילאים 50 עד 83. הם נשאלו על הפעילות המינית שלהם בשנה האחרונה ועברו סדרת מבחנים קוגניטיביים שמדדו את תפקוד המוח. החוקרים מצאו כי הנשאלים שדיווחו שקיימו יחסי מין לפחות פעם אחת בשבוע השיגו את התוצאות הגבוהות ביותר בפער משמעותי – כאשר ההבדל הניכר ביותר היה באוצר המילים.

עם זאת, החוקרים מצאו כי יחסי המין לא השפיעו על יכולות הריכוז, כמו ששיערו בעבר, ולא על הזיכרון או יכולות הראייה. "אנחנו לא יכולים להעריך אם השינוי הזה מונע מהשפעות חברתיות או מגורמים פיזיולוגיים", אמר מוביל המחקר, ד"ר הארלי רייט, "אבל אנחנו רוצים להמשיך ולהעמיק במנגנונים הפיזיולוגיים שעשויים להשפיע על הנושא".

לב אנושי. ShutterStock
לב אנושי/ShutterStock

אנחנו כבר מזמן יודעים שסקס עושה טוב לגוף במגוון דרכים – מחקרים קודמים מצאו שהוא עוזר להילחם בזיהומים בגוף, מוריד את לחץ הדם, מחזק את בריאות הלב ואף משכך כאבים. אולם יתרון אחד והרבה יותר מעניין שנמצא לו באחרונה קובע כי הוא עשוי לסייע להרגיש תחושת משמעות חזקה יותר - אחד הכוחות החזקים ביותר שמניעים את האנושות מראשית ימיה.

במשך יותר מעשור בחנה הפסיכולוגית לאורה קינג את הכותרת הגדולה הזאת שנקראית "משמעות לחיים", ומה גורם לנו להרגיש את נוכחותה. לדבריה, דווקא פעולות לכאורה פשוטות כמו האזנה למוסיקה וצפייה במיצג אומנותי יכולים לעזור לנו למצוא היגיון בחיים שלנו ובהתנהלות העולם. חוקרים אחרים, שהתבססו על המחקר שלה, מצאו כי בקרב אנשים שמקיימים יחסי מין אינטימיים מאהבה, ולא ב"סטוץ", מדווחים על משמעות גבוהה יותר לחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully