וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המטופשת שבגללה גברים כל כך אוהבים לאכול בשר

עודכן לאחרונה: 16.7.2021 / 8:27

צריכה גבוהה של בשר אדום כבר הוכחה מחקרית כמזיקה לבריאות ואפילו כמשהו שיכול לגרום למוות מוקדם. אבל לא מעט גברים חושבים שהם צריכים לאכול בשר כדי להיחשב גבריים

הנזקים של תעשיית הבשר מוכרים כבר זמן מה, ובשנים האחרונות נעשים מאמצים מגוונים להפחית את צריכת הבשר האדום באוכלוסייה העולמית, הן משיקולים בריאותיים (עלייה בסיכון לתחלואה מסוגים שונים שנמצאה קשורה בצריכת בשר אדום), הן מטעמים הומניים (צער בעלי חיים) והן מטעמים סביבתיים (חוות מתועשות הן גורם משמעותי בפליטת גזי חממה).

מחקר חדש מציע אפיק חדש ובלתי צפוי להפחתת צריכת הבשר, לפחות בקרב חצי מהאוכלוסייה - אלה שנושאים ב-DNA שלהם כרומוזום Y. כלומר, גברים. מהמחקר, שנערך באוניברסיטת UCLA עולה תובנה מעניינת לגבי אחת הסיבות שגברים בוחרים לאכול בשר: הם חושבים שזה הופך אותם לגבריים יותר.

סטייק טומהוק. ShutterStock
זה יכול להרוג אתכם, אבל העיקר שיהיה לכם ביטחון עצמי. סטייק/ShutterStock

"שינויי בתפיסה של דברים לגבי התפקידים המגדריים האידיאליים, והתרחקות ממודל הגבריות המסורתי והמיושן עשוי להוביל להפחתה בצריכה של עוף ובשר", אמר הפסיכולוג דניאל רוזנפלד, שהשתתף במחקר וכתב את המאמר שבו התפרסמו ממצאיו בכתב העת לתזונה Appetite.

ד"ר רוזנפלד ועמיתתו ד"ר ג'נט טומיאמה גייסו למחקרם 1,706 מבוגרים אמריקנים בגילאי 18-88 וביקשו מהם להשיב על שאלונים שנגעו לתדירות וכמות צריכת הבשר שלהם, הנכונות שלהם להפוך לטבעונים או צמחונים ולנטייה של כל אחד מהם להתאים את עצמו או עצמה לתפקידים מגדריים מסורתיים.

צמחונות או נמות

"ראשית, הגברים דיווחו על צריכה בתדירות גבוהה יותר של כל סוגי הבשר בהשוואה לנשים, זה כולל בקר, חזיר, דגים ועוף", הסבירו צמד החוקרים בריאיון לדיילי מייל. בנוסף, הם גילו שגברים שתפיסותיהם המגדריות היו סטריאוטיפיות יותר אכלו בקר ועוף לעתים קרובות יותר והביעו התנגדות עזה יותר לאפשרות של מעבר לצמחונות.

לעומתם, גברים שצרכו יותר בשר חזיר ודגים היו פחות מחוייבים מבחינה אידיאולוגית לתפיסות מגדריות סטריאוטיפיות. ואילו הנשים שהשתתפו במחקר כלל לא הראו מגמות דומות של קשר בין צריכת בשר ובין תפיסות מגדריות. ולכן הסיקו החוקרים שאצל גברים קיים קשר בין צריכת בשר ובין תפיסת הזהות הגברית שלהם.

עוד בוואלה!

5 מאכלים בריאים שישאירו אתכם שבעים שעות

לכתבה המלאה
גבר ג'ינג'י עם זקן מחזיק אספרגוס. ShutterStock
לנסות לקחת בחשבון תפיסות מגדריות במאבק להפחתת צריכת בשר אדום. גבר מחזיק אספרגוס/ShutterStock

"הבנה עמוקה יותר של סטריאוטיפים מגדריים עשויה לעזור בקמפיין להפחתת צריכת הבשר בקרב האוכלוסייה, לטובת שיפור הבריאות האנושית והקיימות הסביבתית", סיכמו החוקרים רוזנפלד וטומיאמה.

צריכה של בשר אדום נמצאה בשלל מחקרים כקשורה בסיכון מוגבר לתמותה מוקדמת ולתחלואה במספר תחומים. בין השאר היא נקשרה לסיכון מוגבר למות מסרטן, התקף לב, מחלות בדרכי הנשימה, שבץ, סוכרת, דלקות שונות, אלצהיימר, מחלות כליות, ומחלות בכבד. בהמלצות התזונה המעודכנות של משרד הבריאות הישראלי, שעודכנו לאחרונה ההמלצה היא לצרוך לא יותר מ-300 גרם של בשר אדום בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully