וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבדל הפיזי והנפשי בין צמחונים לאוכלי בשר

חשבתם שההבדל מסתיים בצלחת, אבל זה ממש לא המצב. מחקר חדש מראה כי ההבדל גם ממשיך לקו המותניים ושלנו ומגיע אפילו לאופי. אז מי מרוויח יותר? תלוי איך אתם מסתכלים על זה

The Game Changers - Official Trailer/NETFLIX - The Game Changers

בעשור האחרון יותר ויותר אנשים בוחרים בתזונה טבעונית וצמחונית, ולפי מחקר חדש זה משתלם להם, ולא רק מבחינה מוסרית.

במחקר נמצא כי אנשים שאכלו פחות מוצרים מן החי היו בעלי מדד מסת גוף נמוך יותר בהשוואה לאוכלי בשר. המחקר, שהתבסס על סקר שנערך על ידי מכון אלנסבאך, אחד ממכוני דעת הקהל היוקרתיים בגרמניה, מצא כי סיבה אחת לכך עשויה להיות שמי שניזונים מתזונה מבוססת צמחים אוכלים פחות מזון מעובד.

"מוצרים העשירים בשומן ובסוכר משמינים במיוחד. הם מגבירים את התיאבון ומעכבים את תחושת השובע. אם אתה נמנע ממזון מהחי, אתה צורך פחות מוצרים כאלה בממוצע", אמרה אוולין מדואר, המחברת של המחקר שפורסם בכתב העת Nutrients. בנוסף, אוכל צמחוני מכיל גם הרבה סיבים תזונתיים, שמשפיעים לטובה על המיקרוביום במעי. בנוסף לתחושת שובע שונה, גורמים באורח החיים כמו יותר ספורט ומודעות בריאותית רבה יותר יכולים גם הם למלא תפקיד מכריע.

סלט קייל ואבוקדו. ShutterStock
יותר ירקות, פחות משקל/ShutterStock

"אדם עם מדד מסת גוף (BMI) נמוך ב-1.2 נקודות בממוצע, או שנמנע לחלוטין ממוצרים מן החי ומתבסס על תזונה צמחונית או שהוא אוכל בשר ודגים, אבל רק לעיתים רחוקות", אמרה מדואר, "האם תזונה היא בסופו של דבר הגורם למשקל גוף נמוך יותר או אם לא ניתן לקבוע מהנתונים גורמים אחרים האחראיים לכך".

זו הסיבה שבימים אלה מתקיים מחקר המשך רחב היקף נרחב במכון מקס פלאנק למדעי קוגניטיביות ומוח אנושי (MPI CBS) בשיתוף בית החולים האוניברסיטאי בלייפציג שכולל 9,000 אנשים ובודק כיצד סוג זה של תזונה קשור לגוף ולנפש - ללא קשר לגיל, מין ורמת השכלה.

אבל המחקר הנוכחי מצא עוד נתון מעניין על ההבדל בין צמחונים לאוכלי בשר, והוא קשור לאופי. במחקר נמצא כי צמחונים מופנמים יותר מאוכלי בשר. "קשה לומר מה הסיבה לכך. זה יכול להיות מכיוון שאנשים מופנמים יותר נוטים להיות בעלי הרגלי אכילה מגבילים יותר או מכיוון שהם מופרדים יותר מבחינה חברתית בגלל הרגלי האכילה שלהם", הסבירו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully