וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצרי טיפוח שפשוט אסור להשתמש בהם בהיריון ובהנקה

חוה זינגבוים, מאמר אורח

עודכן לאחרונה: 1.5.2021 / 10:09

אם את בהיריון או אחרי לידה יש סיכוי טוב שאת לא מרוצה מהעור שלך, למרות שכולם אומרים לך שאת זוהרת. פיגמנטציה, אקנה הורומונלי וסימני עייפות - אין ספק שמדובר בתקופה מאתגרת גם לעור הפנים. איך מטפלים בזה ובאילו רכיבים פעילים פשוט אסור להשתמש?

אישה בהיריון מורחת קרם פנים. ShutterStock
בלי רטינול וחומצה סיליצילית. אישה הרה מורחת קרם/ShutterStock

תקופת ההיריון והתקופה שאחרי הלידה מלוות בהתמודדות עם שינויים מרחיקי לכת בגוף ובנפש, לילות ללא שינה ושינויים הורמונליים דרמטיים. שינויים אלה משפיעים לעיתים גם על עור הפנים שלנו, כשלפתע צצות תופעות שכבר שכחנו מהן (או מעולם לא הכרנו) - כמו פיגמנטציה, חוסר איזון, פצעונים, או "סתם" עור עייף שלא נראה במיטבו.

אבל לפני שאת שולפת את תכשירי הטיפוח הרגילים שלך מהמגירה או ניגשת לטיפול אסתטי, חשוב שתדעי כי טיפוח במהלך היריון והנקה משפיע לא רק עליך, אלא גם על התינוק או התינוקת. אז מאילו מוצרים וטיפולים קוסמטיים צריך להיזהר בזמן היריון והנקה?

• אם החלטת לגשת לטיפול קוסמטי או אסתטי, הקפידי לציין שאת בהיריון או מניקה. במהלך ההיריון לא מומלץ לבצע טיפולים קוסמטיים המשלבים שימוש במכשור חשמלי מכל סוג שהוא, וחשוב שמצבך הייחודי יובא בחשבון לאורך כל שלבי הטיפול.

• במהלך ההיריון לא מומלץ לבצע הזרקות של חומצה היאלרונית לצרכים אסתטיים כמו עיבוי שפתיים, פיסול פנים, תיקוני אף וכדומה. אמנם לא קיימים מחקרים חד משמעיים המצביעים על סכנה לאם או לעובר, אך גם לא קיימים מחקרים ששללו זאת לחלוטין. כמו כן, השינויים ההורמונליים משפיעים לעתים גם על מבנה הפנים ועלולים לפגוע בתוצאה הרצויה.

• במהלך ההיריון אסור להזריק בוטוליניום טוקסין (בוטוקס), ומומלץ להימנע מכך גם בתקופת ההנקה. הבוטוקס הוא למעשה רעלן, ועלול לגרום לנזק לעובר או לתינוק.

במהלך ההיריון יש להימנע משימוש בתכשירים המכילים רכיבים ממשפחת הרטינול - הרטינול עלול לגרום למומים מולדים אצל העובר. לכן, לפני שאת משתמשת במוצר או קונה מוצר חדש, חשוב לבחון את רשימת הרכיבים ולוודא שלא מופיעות בה המילים רטינול או רטין A.

אישה בהיריון עטופה במגבת ומחזיקה קרם. ShutterStock
חשוב לקרוא היטב את רשימות הרכיבים של מוצרי הטיפוח. אישה הרה עטופה במגבת ומחזיקה קרם/ShutterStock

• השינויים ההורמונליים גורמים פעמים רבות להיווצרות של פיגמנטציה. אפשר לטפל בכתמים כבר במהלך ההיריון וגם בתקופת ההנקה, אבל חשוב לוודא שהתכשירים בהם את משתמשת אינם מכילים רטין A, הידרוקינון וחומצה סיליצילית. קיימים רכיבים מבהירים המותרים לשימוש בהיריון, כמו אוקסוטיאזולידין קרבוקסיליק אסיד ואוקטדקנואיק אסיד. בכל מקרה, מומלץ לוודא מראש כי התכשיר בו את משתמשת מותר לשימוש במהלך ההיריון או ההנקה.

• גם פצעי אקנה נוטים להופיע בעקבות הסערה ההורמונלית, וגם כאן אפשר לטפל בהם - אבל בזהירות: יש להימנע מתכשירים המכילים רטין A, משימוש ברואקוטן (בבליעה), מבנזואיל פרוקסיד ומאנטיביוטיקה. ניתן לטפל בפצעים באמצעות תכשירים המכילים רכיבים אנטי דלקתיים ממקור צמחי כמו קולאוס, תמצית לענה, תמצית ערברבה וחומצות אלפא הידרוקסי.

• בתקופה שאחרי הלידה העור רגיש יותר, ולכן כדאי להימנע משימוש בתכשירים אגרסיביים המייבשים את העור ומגרים אותו. הימנעי משימוש בתכשירי פילינג המכילים אחוז גבוה של חומצות ובתכשירי פילינג המכילים גרגירים גסים.

• אם יש לך התלבטות לגבי התכשירים המתאימים לך בתקופה הזו של החיים, כדאי לגשת לקוסמטיקאית מוסמכת - כך תרוויחי גם שעה לעצמך, גם אבחון יסודי של מצב העור שלך וגם ייעוץ מקצועי לגבי טיפול יעיל ובטוח בעור הפנים בתקופה הייחודית בה את נמצאת.

ואם כל זה נשמע לך דמיוני, את לא מספיקה בכלל להסתכל במראה וכל מה שמתחשק לך זה לישון, זה לגמרי נורמלי, אבל גם בתקופה הזו כדאי לשמור על שגרת טיפול בסיסית בעור: ניקוי הפנים ומריחת תכשיר לחות לפני השינה, ומריחת קרם הגנה לפני היציאה מהבית.

חוה זינגבוים היא מייסדת תאגיד הקוסמטיקה על שמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully