וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במדינה הזו ביקשו מנשים לא להיכנס להיריון בזמן הקורונה

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 14:19

הקורונה עדיין מהוה איום משמעותי באיזורים נרחבים בעולם, כאשר ברזיל סופגת את רוב הקורבנות בתקופה האחרונה. בשל המצב הקשה במערכת הבריאות, נשים התבקשו לנסות לדחות היריונות מתוכננים לזמן טוב יותר

בוווידאו: עובדי בית חולים בברזיל מטפלים בחולי קורונה/צילום: רויטרס

אולי קשה לכם לדמיין את זה, אבל בעוד בישראל אנחנו נהנים מחזרה לשגרה כמעט מלאה, במדינות אחרות בעולם הקורונה עוד משתוללת. אחת הדוגמאות הכי בולטות לכך היא ברזיל שממשיכה להיות אחד המוקדים הגלובליים של המגיפה, כאשר יותר ברזילאים מתים מהנגיף מדי יום מאשר בכל מקום אחר בעולם. המצב גורם לקריסה של בתי חולים ומחסור בתרופות, מה שהביא את משרד הבריאות המדינה לבקש מנשים, אם מתאפשר להן, לדחות היריונות.

"אם זה אפשרי, כדאי לנסות לעכב את ההיריון מעט עד לתקופה טובה יותר", אמר נציג משרד הבריאות הברזילאי רפאל פרנטה, במהלך מסיבת עיתונאים בסוף השבוע. לדבריו, ההמלצה נבעה בחלקה מהלחץ שבקריסת מערכת הבריאות, אך גם בגלל הגרסה הברזילאית המדבקת מאוד, ויש האומרים קטלנית יותר, המכונה P.1.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי משרד הבריאות במדינה אמר כי החשש נובע מכך שהמוטציה הברזילאית שמתפשטת בדרום אמריקה משפיעה על אימהות לעתיד יותר מגרסאות קודמות של נגיף הקורונה. "הניסיון הקליני של מומחים מראה כי גרסה חדשה זו פועלת בצורה אגרסיבית יותר אצל נשים בהיריון", אמר פרנטה.

בעבר, מקרי COVID-19 במהלך ההיריון התמקדו בשליש האחרון ובלידה, אך לאחרונה היו מקרים חמורים יותר בשליש השני ולפעמים גם בשליש הראשון. אומנם המידע עוד לא מושלם, אבל ניתן לומר בעקבות מחקרים שנערכו בנושא כי נשים בהיריון שנדבקות בנגיף הקורונה נוטות יותר לחלות קשות ולמות מ-Covid-19, והן נמצאות בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת. מצבים אלה לא רק מסכנים את האימא והעובר, אלא גם מעמיסים על מערכת הבריאות שקורסת ממילא.

מחלקת קורונה בפורטו אלגרה, ברזיל 11 במרץ 2021. רויטרס
נמצאים בעיצומו של גל אכזרי של המגיפה. מחלקת קורונה בפורטו אלגרה בברזיל/רויטרס

המוטציה הברזילאית שהתגלתה לראשונה בעיר מנאוס באמזונס, הפכה במהרה לדומיננטית בברזיל והיא הביאה את מספר ההרוגים במדינה ליותר מ-350 אלף, השני בגודלו בעולם אחרי ארצות הברית.

התפרצות ברזיל משפיעה יותר ויותר על אנשים צעירים, ונתוני בתי החולים מראים כי בחודש מרץ יותר ממחצית מכלל החולים בטיפול נמרץ היו בני 40 ומטה. הנשיא ג'איר בולסונארו התנגד לסגרים וקיים אירועים גדולים בהם לעתים קרובות הוא לא עטה מסיכה. רק לאחרונה אימץ את החיסונים כפתרון אפשרי, אך העיכוב במתן שלהם והמחסור העולמי פוגעים ביציאה של המדינה מהמשבר, וכאמור גורמים למותם של רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully