וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נוצרים עיגולים שחורים מתחת לעיניים, ואיך נפטרים מהם?

ההצצה הראשונה במראה על הבוקר עלולה להיות לא קלה, בטח כשהעיניים נראות שקועות וחשוכות. בין אם זה בגלל לילה קשה, נזקים של הגיל או גנטיקה מבאסת, החדשות הטובות הן שאפשר להקל על זה בדרכים פשוטות יחסית

מערכת וואלה!

בווידאו: כך התזונה מעצבת לכם את מראה הפנים

אם תסתכלו סביב, יש סיכוי גבוה שתמצאו לא מעט עיניים עייפות שסובבות אתכם "מקושטות" בסהרונים כהים בחלקן התחתון (אלא אם כן הם מכוסים היטב בשכבת קונסילר). קוראים לזה עיגולים שחורים, עיניים שקועות או חשוכות ואפילו עיני פנדה, וכולם מסכימים שמדובר בקישוט שלא מחמיא לאף אחת ואחד.

שמה הרשמי של התופעה הוא היפרפיגמנטציה פרי-אורביטלית ובדרך כלל יש שלוש סיבות בסיסיות להיווצרותה: שפשוף או גירוד של האזור במצבים כמו אקזמה, ירושה גנטית, או חלק מסימני ההזדקנות. לפעמים, האזור פשוט נראה חשוך בגלל שינויים אחרים - כמו נפיחות מתחת לעיניים שמטילה צל על העור. שכבת העור מתחת לעיניים שלנו היא דקה במיוחד, וניתן לראות דרכה את כלי הדם מתחת לעור. התכונות הפיזיקליות של שילוב של העור, הדם והעומק של כלי הדם מתחת לעור גורמות להם להיראות כהים והעין קולטת את גווני הכחול והירוק. ככל שאנו מתבגרים העור שלנו מאבד את האלסטיות שלו והופך להיות דק יותר, וכך ההיפרפיגמנטציה פרי-אורביטלית בולטת יותר.

עוד בוואלה!

מפחיד: סימנים שהעישון משאיר על עור הפנים שלכם

לכתבה המלאה

לעיגולים השחורים יש נטייה להופיע בבוקר ולהיעלם במשך היום, ככל הנראה בגלל רמות הקורטיזול הגבוהות שיש בגוף בשעות הבוקר. אחת מהמטרות בייצור הורמון הקורטיזול היא להעניק לגוף אנרגיה במעבר מהשינה לערות. בין ההשפעות שלו הוא גם מגביר את זרימת הדם וזה יכול להוביל להגדלת נפח הדם מתחת לעור סביב העיניים.

אם הכתמים מופיעים בפתאומיות, או כשטפי דם באזור, זה יכול להיות סימן למשהו אחר - החל מאלרגיה עונתית (קדחת השחת) ועד מצבים העלולים לגרום לאנמיה. בדרך כלל יופיעו העיגולים הכהים בהדרגה, ובמקרה כזה יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי להקל על התופעה.

לישון טוב

איש ישן באוטובוס. ShutterStock
שינה ממושכת ואיכותית תיטיב משמעותית עם עור הפנים שלכם. גבר ישן ברכבת/ShutterStock

לפעמים התשובה הכי ברורה היא גם הכי יעילה. עייפות עלולה להוביל לנפיחות כלי דם סביב העיניים וזה יכול לגרום לעין להראות נפולה וחשוכה. פנו לכם 7-9 שעות לשינה איכותית, החשיכו את האורות והכינו ערמת כריות שיתמכו בתנוחת ראש מורם; זה אמור לגרום לשיפור משמעותי במצב העיגולים שלכם.

לאכול טוב

סלט פירות. ShutterStock
תנו לתותים ולתפוזים להילחם ברדיקלים חופשיים. זה יוסיף זוהר לעור שלכם. סלט פירות/ShutterStock

גם תפריט שכולל מזונות אנטי-דלקתיים כמו פירות וירקות, עשירים בפיגמנט הנלחמים ברדיקלים חופשיים בגוף שעלולים לפגוע בתאים, עשוי להילחם בהצלחה בעיגולים הכהים. שמרו מרחק ממזון מעובד והעשירו את התזונה שלכם במזונות כבדים ומזינים כמו בטטות, ברוקולי, עגבניות, תותים ותפוזים, שיכולים להוסיף זוהר לעור.

לצנן את האזור

אילוסטרציה. ShutterStock
כל סוג של קומפרסים קרים יעזור להצר את כלי הדם. גבר עם מסיכת פנים ומלפפונים/ShutterStock

כן כן, פרוסות מלפפון על עפעפיים סגורים זה הכי אייטיז, ועדיין - כל קלישאה מבוססת על אמת, וכך גם במקרה של עור העיניים הדק והמצומק. חתיכות המלפפון מכילות מים רבים שמרטיבים את העור, ועשירות בוויטמין C ובמינרל סיליקה, הידוע בכושר ספיגה גבוה ובקידום עור בריא. למעשה, כל סוג של קומפרסים קרים יעזור להצר את כלי הדם ולהפוך את העיגולים הכהים לפחות מורגשים.

להשתמש בקוסמטיקה מתאימה

אישה צעירה שוטפת פנים ומביטה במראה. ShutterStock
חפשו באותיות הקטנות את המרכיבים היעילים. בחורה מורחת קרם פנים/ShutterStock

קרמים שניתן להשיג בבית המרקחת הקרוב אליכם עשויים לסייע בהפחתת הכתמים, אך לשם כך תצטרכו להתאמץ ולחפש באותיות הקטנות כדי לוודא שהם מכילים לפחות חלק מהמרכיבים הללו:

• קפאין - ממריץ ביעילות את זרימת הנוזלים יעילה יותר, מוריד את רמות אגירת המים, הנפיחות והכהות.

• חומצה גליקולית - מסייעת בייצור קולגן ובהסרה עדינה של הפיגמנטציה.

• חומצה היאלורונית - ממלאת את אזור העיניים בלחות ומעניקה לו מראה מלא יותר.

• הידרוקינון, ארבוטין, תמצית ליקוריץ, ניאצינאמיד וציסטאמין - מסייעים להבהיר בעדינות את האזור מתחת לעיניים.

• רטינואידים - מעבים את העור ועוזרים להגביר קולגן.

ואפשר גם לפנות לעזרת הטכנולוגיה הקוסמטית

השתקפות. ShutterStock
הטכנולוגיה משתפרת כל הזמן וכיום יש טיפולים יעילים ומהירים. אישה מודאגת מול מראה/ShutterStock

כאשר הטיפול הביתי הפשוט לא עושה את העבודה, יש רופאים מומחים שיכולים לעשות אותה. הטכנולוגיה משתפרת כל הזמן ויש טיפולים יעילים שהן יחסית מהירים וקלים. אפשרות אחת להיפטר מהצללים ולהפחית חלק מהפיגמנט היא באמצעות מילוי השקעים מתחת לעיניים. אפשרויות נוספות להבהרת האזור הן פילינג כימי וטיפולי לייזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully