וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: סימנים שהעישון משאיר על עור הפנים שלכם

הפנים הם חלק מכרטיס הביקור האישי של כל אחד מאיתנו ולכן אנחנו שומרים עליהן פעמים רבות בקנאות. היום אנחנו כבר יודעים להצביע על נזקי השמש על הפנים שלנו, אבל כמה מכם יודעים מה ההשפעות ההרסניות של עישון סיגריות?

גבר מעשן. ShutterStock
גם מסריח וגם גורם לקמטים. גבר מעשן/ShutterStock

עישון סיגריות מתקשר אצל מרביתנו לסרטן ריאות או לריח רע מהפה, אבל האמת היא שהעישון פוגע בלא מעט איברים וחלקים בגופנו ומשאיר אותם עם סימנים, שמחלקם אי אפשר להיפטר. אחד מהחלקים האלו הוא עור הפנים. העובדה שהעישון מתבצע דרך הפה וכולל עשן שבא במגע עם עור הפנים, גורמת לחלק הכי חשוף בגוף שלנו ויש שיגידו - הכי חשוב - להיות פגיע ולהינזק.

הנה כמה מהסימנים שמשאיר העישון על עור הפנים:

1. שקיות שחורות מתחת לעיניים
לרוב אנחנו נתקלים בהן לאחר לילה ללא שינה, אבל תארו לכם מצב שהשקיות השחורות הופכות לדבר קבוע מתחת לעיניים שלכם? זה מה שקורה פעמים רבות למעשנים כבדים.

אם אתה מעשנים, הסיכוי שלכם לחוות לילות ללא שינה גדול פי ארבעה מאשר אנשים שאינם מעשנים וזה ככל הנראה נובע מהעובדה שהגוף חסר מנוחה בשל חוסר ניקוטין באותן שעות. לילות רבים ללא שינה איכותית עלולים לגרום לשקיות מתחת לעיניים להיראות הרבה יותר גדולות ומורגשות ככל שעובר הזמן.

2 . קמטים בגיל מוקדם יחסית
עישון יכול להאיץ את תהליך ההזדקנות של עורכם, מה שגורם בין היתר גם לקמטים. ככל שתעשנו יותר סיגריות מדי יום ולאורך זמן רב יותר, הסיכוי שעורכם יהיה מקומט, גדול יותר, בעיקר סביב הפה והעיניים. נתונים מראים כי למעשנים בני 40 פלוס יש יותר קמטים מאשר ללא מעשנים בני 60 פלוס.

עישון מוביל לקמטים שכן הניקוטין בסיגריות יכול לגרום לכלי הדם להצטמצם בשכבות העור. זה מגביל את זרימת הדם וגורם לעורכם לא לקבל את החמצן וחומרים המזינים שהוא זקוק לו כדי להישאר מוזן ומלא בלחות.

3. העור מצהיב
הניקוטין בעשן הסיגריות לא רק גורם לשיניים שלכם להפוך צהובות, אלא גם לעור, לאצבעות ולציפורנים להצהיב. הניקוטין נספג דרך העור והקרום הרירי של הפה והאף, וזה מלווה גם בריח סיגריות שאינו נעים לאף אחד.

עיגולים בעיניים. ShutterStock
קמטים ושקיות מתחת לעיניים/ShutterStock

4. לפצעים לוקח זמן רב יותר להתרפא
התאוששות הגוף מפצע נשענת על חמצן מכיוון שהוא זה שלמעשה מאפשר לתקן ולבנות מחדש את התאים. עישון מפחית את כמות החמצן שנכנסת לאזורים הנגועים כשהוא גורם לכיווץ כלי הדם. אם אתם הולכים למשל לרופא שיניים כדי לבצע עקירה, רוב הסיכויים שיקח לפצע זמן רב יותר להחלים ולכם להתאושש.

בנוסף, למעשנים יש סיכוי גבוה פי 2-3 לפתח פסוריאזיס, לעומת אוכלוסייה לא מעשנת, ואצל נשים הסיכוי גבוה אף יותר. מחלת עור נוספת שהעישון עלול להחמיר אותה היא אקנה, במיוחד בקרב נשים.

5. מאבדים את הזוהר
גוון העור הכללי כולל איזשהו זוהר טבעי עדין, אך אם אתם מעשנים, הזוהר הזה נוטה להפוך למראה אפרפר. עשן סיגריות מכיל פחמן חד חמצני שממקם את החמצן בעורכם בצורה לא נכונה. זה גם תופס את מקומם של חומרים מזינים מרכזיים שאתם זקוקים להם כולל ויטמין C המסייע בהגנה ותיקון נזקי העור.

6. גורם לכם להראות מבוגרים יותר
הניקוטין מחליש את העור סביב המצח, העיניים, הצוואר והחזה. מחקרים הראו כי עישון מזרז את תהליך ההזדקנות במהירות עד כדי כך שאנשים נראים מבוגרים יותר בשנתיים מכפי שהיו נראים אילולא היו מעשנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully