וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 השלכות מבאסות ולא מוכרות של עישון

ריצה דחופה לשירותים, כאבי מחזור נוראיים ובעיות ראייה הם רק חלק מההשפעות הקשות של עישון על בריאותכם. אם חשבתם שהמחיר שאתם משלמים על ההרגל הלא בריא הזה מסתכם בשיניים צהובות, כדאי שתחשבו שוב

אילוסטרציה - עישון. ShutterStock
אין איבר בגוף שלא נפגע כתוצאה מעישון. גבר מעשן/ShutterStock

כשחושבים על הנזקים שנגרמים לבריאות הגוף כתוצאה מעישון, רבים סבורים שהם מסתכמים בסרטן ריאות, שיניים מוכתמות והזדקנות מוקדמת של העור. אך למעשה אין כמעט איבר שלא נפגע כתוצאה ממנו. גם אם התמזל מזלכם ולא הבחנתם בהשפעות שלעיל, יש עוד סכנות פחות ידועות שעלולות להעיק עליכם.

עוד בנושא:
העישון מסוכן לא רק לבריאות: מחקר מצא שהוא גם מכער אתכם בעיני המין השני
נזקי הסיגריות ישארו בדנ"א שלכם גם 30 שנה אחרי שתפסיקו לעשן
סיגריה אחת ביום מזיקה הרבה יותר מה שאתם חושבים

כאבי מחזור מהגיהנום

מי שסובלת מכאבים בגלל תסמונת קדם-וסתית צריכה לדעת שהסימפטומים עשויים להחמיר בגלל הרגלי העישון שלה. לפי נתוני האגודה האמריקאית לרופאים מיילדים וגניקולוגים (ACOG) נשים שמעשנות חוות עלייה של כ-50 אחוזים בהתכווצויות הנמשכות יומיים או יותר בתקופה הזאת של החודש. מחקרים אחרים מצאו שמעשנות סובלות יותר ממחזור קצר ולא סדיר לעומת נשים שלא מעשנות.

כאב בטן. ShutterStock
מעשנות רגישות פי שניים בימים הקשים של החודש. אישה סובלת מכאבי מחזור/ShutterStock

מחקר נוסף שנערך ב-2008 על ידי חוקרים מאוניברסיטת מסצ'וסטס בו נבדקו למעלה ממאה אלף נשים העלה שקיים סיכוי גבוה פי שניים לפתח סימפטומים אחרים בימים שלפני המחזור כגון כאבי גב, נפיחות, רגישות בשדיים ואקנה. החוקרים הסבירו שעישון עשוי לשנות את רמות האסטרוגן, פרוגסטרון, טסטוסטרון וויטמין D שקשורים להתפתחות של תסמונת קדם-וסתית.

2. בעיות בראייה

עישון כבד עלול להוביל גם לירידה באיכות הראייה. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת רטגרס העלה שמעשנים כבדים לא הצליחו להבחין בין גוונים של צבעים דומים. החוקרים סבורים שהחשיפה לעשן הטבק עשויה לשבש את הפעילות באזור במוח שאחראי על הראייה. מחקרים קודמים תמכו גם הם בקביעה לפיה עישון על פני תקופה ארוכה עלול להכפיל את הסיכון של מעשנים לסבול מניוון בעיניים.

3. אין אונות

גם גברים לא חסינים מהשפעות על איברי המין שלהם מפני שסיגריות עשויות להפחית את רמות הטסטוסטרון בגוף. במחקר שנערך באוניברסיטת טוליין בארה"ב וכלל יותר מ-7,500 גברים, מצאו החוקרים קשר בין הרגלי העישון של המשתתפים לבין סיכוייהם לפתח בעיות זקפה. מי שעישנו יותר סיגריות מדי יום הגדילו את הסיכוי שיחוו קשיים בחדר המיטות, גם אם הם לא סובלים ממחלות כלי דם.

בנוסף, יש לציין שלניקוטין יש השפעה על זרימת הדם שחשובה לשמירה על זקפה. עובדה רלוונטית במיוחד לגברים מפני שיש שיעור גבוה של אימפוטנציה אצל גברים מעשנים.

עוד באותו נושא

איש אחד נטל בקבוק שלם של ויאגרה. זה מה שקרה לו

לכתבה המלאה

4. לא רק סרטן ריאות

הסכנה הראשונה והנפוצה ביותר שקשורה לעישון הוא סרטן הריאות. אבל בפועל העישון עלול לגרום לתחלואה גם בסוגי סרטן אחרים שמעשנים צריכים לחשוש מפניהם.

תא סרטן. ShutterStock
12 סוגי סרטן באיברים שונים מסכנים מעשנים, לא רק בריאות. תא סרטן/ShutterStock

חוקרים מהאגודה האמריקאית לחקר הסרטן טוענים שקרוב למחצית ממקרי המוות מ-12 סוגים שונים של סרטן קשורים לעישון. מלבד הסיכוי לחלות בסרטן הריאה, מעשנים עלולים לסבול מגידולים סרטניים בכבד, במעי הגס ופי הטבעת, בחלל הפה והגרון, בוושט, בגרון, בבטן, בלבלב, בשלפוחית השתן, בכליות, בצוואר הרחם ובלוקמיה.

5. בעיות בדרכי השתן

מעשנים מתקשים לשלוט בשתן שלהם לעומת לא מעשנים. ככל שמעשנים יותר, כך הסימפטומים שקשורים לשלפוחית השתן מחריפים. הכימיקלים בעשן הטבק עוברים דרך הדם אל הכליות ומשם אל שלפוחית השתן. הכימיקלים האלה עלולים לגרות את שלפוחית השתן ובגילאים מבוגרים יותר שיעול חריף, כפי שחווים מעשנים ומעשנות רבים, עלולים להביא לדליפה לא רצונית של שתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully