וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיגריה אחת ביום מזיקה הרבה יותר מה שאתם חושבים

6.12.2016 / 14:18

גם אתם מאלה שחושבים שעישון של סיגריה אחת ביום אינו בעל השפעה על הבריאות שלכם? ובכן, מחקר חדש ומקיף מצא את ההשלכות האמיתיות של "סיגריה אחת קטנה"

מערכת וואלה

גם אתם נוהגים לעשן מדי פעם, או רק באירועים חברתיים, וחושבים שאתם מוגנים מפני הנזקים של הסיגריות כי אתם מעשנים מעט? מחקר חדש קבע כי עישון של סיגריה אחת בלבד ביום יכול להוביל למוות מוקדם.

חוקרים מהמכון הלאומי לחקר הסרטן (NCI) השוו את תוחלת החיים של אלה שמעשנים סיגריה אחת ביום לעומת אלה שלא עישנו בחייהם. הממצאים הראו כי אלה שעישנו סיגריה אחת ביום, היו בעלי סיכון גבוה יותר למוות מוקדם ב-64 אחוזים, ביחס לקבוצה השניה. אלה שעישנו בין סיגריה אחת לעשר ביום, היו בעלי סיכון של 87 אחוזים למות מוות מוקדם.

עוד בנושא:
לא רק בשר מעובד וסיגריות: רשימת 116 המסרטנים המלאה
מזיקה כמו סיגריה: למה הבדידות יכולה להרוג אתכם?
מחקר: סיגריה אלקטרונית לא פחות מזיקה מסיגריה רגילה

המחקר שפורסם השבוע בכתב העת JAMA Internal Medicine וכלל סקירת נתונים של 290 אלף נחקרים, בדק בנוסף את הסיכויים של אלה שמעשנים סיגריה אחת ביום, לחלות בסרטן הריאות ולמות כתוצאה מכך. הממצאים הראו כי גם אם אתם מעשנים סיגריה אחת ביום, הסיכוי שלכם למות מסרטן הריאות הוא פי 9 מאשר אלה שלא מעשנים. אלה שמעשנים בין סיגריה אחת לעשר ביום, היו בעלי סיכון של פי 12 למות מסרטן הריאות.

אילוסטרציות בני נוער מעשנים. ShutterStock
כן. גם אחת ביום יכולה להרוג אתכם/ShutterStock

רבים שמעשנים "מעט" סיגריות מאמינים כי יש לכך השפעה מינימלית על הבריאות שלהם. המחקר הנוכחי מוכיח שהם טועים כמובן, אבל גם מוכיח פעם נוספת כי חשיפה לעשן סיגריות היא מזיקה, בין אם מדובר בעישון מועט או אפילו עישון פסיבי.

לפי נתונים שפורסמו במאי השנה בידי משרד הבריאות, המבוססים על תוצאות סקר שנערך בשנת 2014, שיעור המעשנים בישראל עומד על כ-19.7 אחוזים בקרב בני 21 ומעלה, כאשר 26 אחוזים מכלל הגברים ו-13.6 אחוזים מכלל הנשים בישראל מעשנים. כמו כן מצא משרד הבריאות כי משנות ה-80 ועד היום חלה ירידה חדה באחוז המעשנים בישראל, וב-35 השנים האחרונות ירדה כמות המעשנים בקרב גברים יהודים ב-51 אחוזים ובקרב נשים יהודיות ב-52 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully