וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגמנטציה? זה בדיוק הזמן לטפל. כך תעשו זאת בבית

כתמים ושינויים בצבע העור שמופיעים על הפנים הם תוצאה של פיגמנטציה, שנגרמת ומחמירה כתוצאה מחשיפה לשמש, שינויים הורמונליים ועוד. מומחית לקוסמטיקה טבעית מציעה פתרונות ביתיים להבהרת העור

אישה צעירה עם נמשים ועיניים ירוקות. ShutterStock
פיגמנטציה יכולה להופיע גם שנים לאחר החשיפה לשמש. אישה עם נמשים ופיגמנטציה/ShutterStock

כתמים על העור, או פיגמנטציה של העור, יוצרים בעיה אסתטית אצל אנשים רבים. פיגמנטציה יכולה להתבטא בכתמים בגדלים שונים ובאזורים שונים, גם שנים לאחר החשיפה לשמש. כך או כך, חשוב לאבחן את הכתמים ולהבין מה מקורם.

ייתכן שגם לקורונה בדרכה היתה השפעה מסויימת על עלייה בשכיחות של פיגמנטציה אצל אנשים רבים: החשיפה המוגברת לשמש במהלך הקיץ האחרון, כאשר מאות אלפי אנשים היו בסגר או בחל"ת ובילו שעות רבות בחוף הים או במרפסות הבתים. מקומות מקורים היו סגורים מחשש להדבקות, מה שגרם לרבים ללכת חשופים לקרני השמש, ובעקבות כך להופעת כתמים בשכיחות גבוה יותר ורחבה יותר. לכך כמובן יש להוסיף את הסטרס והלחץ של התקופה ושינוי המאזן ההורמונלי שגורם גם לפיגמנטציה הורמונלית ושינויים במרקם העור והצבע.

עונת החורף היא הזמן שבו נכון לטפל באופן אגרסיבי ועמוק יותר בעור הפנים והגוף שלנו. ולהשיל מעלינו את השכבות של הקיץ והכתמים שנוצרו במהלכו.

אישה עם פיגמנטציה מורחת קרם. ShutterStock
קרם הגנה הוא בגדר חובה לכל מי שסובלת מפיגמנטציה/ShutterStock

ישנם מספר סוגי פיגמנטציה בולטים ולכל אחד מהם טיפול שונה, מסבירה פולה בליק דיין מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת:

פיגמנטציה סולארית - בעור יש רכיב חיוני הנקרא מלנין, הוא זה שמעניק לנו את צבע העור, מבהיר עד כהה. המלנין לא קיים אך ורק כדי להעניק לנו צבע, הגוף בעצם משתמש בו לסינון קרינת השמש. שיזוף הוא בעצם ייצור מוגבר של מלנין, שגורם להתכהות גוון העור, תוך כדי ניסיון להגן עליו מפני הקרינה. חשיפה מוגברת לשמש יכולה להוות גירוי ליצירת כתמים בולטים ומפושטים במראה לא אחיד על גבי העור, שנשארים לשנים רבות.

פיגמנטציה הורמונלית - רובם המכריע של מקרי הפיגמנטציה ההורמונלית נגרמים כתוצאה ממלזמה (כתמי הריון) והם מתרכזים על עור הפנים ובעיקר באיזורי המצח, הלחיים, האף ומעל השפה. גורמים נוספים שתורמים או מחמירים פיגמנטציה הורמונלית הם: שימוש בגלולות, היריון, מחסור בוויטמינים, פציעה בעור ושימוש ממושך בתרופות.

כורכום. ShutterStock
חומר טבעי יעיל במיוחד בהבהרת העור. כורכום/ShutterStock

פיגמנטציה פוסט טראומטית - פיגמנטציה פוסט-דלקתית היא תוצאה ישירה של מגוון מחלות ובעיות עור, וגם של טיפולים בעור.

בליק דיין מציעה כמה פיתרונות ביתיים וטבעיים לטיפול בפיגמנטציה וכתמי שמש:

ראשית, חובה למרוח קרם הגנה SPF 50. קרם ההגנה יוצר שכבת מגן נגד קרני ה-UV , ומהווה מסנן וקו הגנה ראשון ונחוץ ביותר. לאישה הסובלת מכתמים הצורך בהגנה הוא בגדר חובה.

כורכום הוא חומר טבעי מוצלח במיוחד להבהרת העור וכתמי גיל. יש לקחת תבלין כורכום טחון, שמן זית, ומיץ לימון לערבב, ולמרוח על עור הפנים. להמתין לייבוש ולהסיר בעדינות.

לימון ותפוז - בפירות הדר יש שפע של ויטמין C, שיעיל בהבהרת כתמים בעור. יש לסחוט מיץ מלימון טרי ומתפוז, לטבול צמר גפן ולשפשף את האזורים בהם מופיעים הכתמים. תוך שבועיים תראו תוצאות.

שיבולת שועל - מעולה לשפשוף העור והסרת הכתמים. טחנו שיבולת שועל, ערבבו עם 4 כפות מיץ לימון. שפשפשו קלות את עור הפנים, ושטפו במים. המשיכו עם התהליך אחת לשבוע למשך שלושה שבועות.

שיבולת שועל. ShutterStock
ערבבו אותה עם לימון ושפשפו. שיבולת שועל/ShutterStock

עמילנים - תפוח אדמה עשיר בעמילן, המעולה לעור הפנים , בנוגדי חמצון ובוויטמין C. טחנו בבלנדר תפוח אדמה וערבבו עם כף דבש. מרחו על הפנים למספר דקות, והסירו עם מים פושרים.

תה ירוק - הרתיחו סיר קטן עם תה ירוק. תנו לנוזל להתקרר ומרחו על הפנים בעזרת צמר גפן. נוגדי החמצון בתה מעולים להסרה והקלה על הכתמים.

חזרת - בפעם הבאה שאתם הולכים לשוק, עיצרו ליד הבסטה של החזרת. שורש החזרת מכיל ויטמינים A ו-C התורמים לשיפור מראה העור, והוא מרכיב פופולרי במוצרי קוסמטיקה רבים. גרדו את השורש או טחנו אותו דק, מרחו על האזורים עם הכתמים, ושטפו לאחר 20 דקות.

פולה בליק דיין היא מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully