פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לא ישנים מספיק? זה משפיע על העור שלכם. כך תתקנו את זה

      אם אתם לא ישנים מספיק בלילה, לא רק שאתם עלולים להיות עצבניים, חלושים ולאכול יותר - זה עלול גם לגרום לכם לקמטים, התפרצויות אקנה ואפילו פיגמנטציה. חוה זינגבוים מסבירה איך תצליחו להילחם בזה

      אישה עייפה שוכבת במיטה (ShutterStock)
      שנת יופי זה ממש לא מיתוס. אישה עייפה (צילום: ShutterStock)

      כולנו יודעים ששינה זה חשוב ומכירים את החסרונות הבריאותיים של מחסור בשעות שינה. אבל למרות זאת, רבים מאיתנו לא ישנים מספיק. אם עצבנות, השמנה או פגיעה בזיכרון הן לא סיבות מספיק טובות להיכנס למיטה שעה-שעתיים קודם, הנה אחת שבטוח תשכנע אתכם - חוסר שינה מקמט את העור. כן, שנת לילה לא מספקת או לא איכותית לא רק מקשטת את הפנים ב"עיגולים שחורים" ו"שקיות" סביב העיניים ביום שלמחרת, אלא גם הוכחה כמשפיעה לרעה על קצב הזדקנות העור שלנו.

      עוד בנושא:
      אש על הפנים: הקרמים שאתם מורחים על עצמכם הופכים אתכם לדליקים
      8 דברים שאסור למרוח על חצ'קונים (ו-2 שיכולים לעזור)
      למה העור שלנו כל כך יבש עכשיו, ומה עושים עם זה?

      המונח "שנת יופי", כך מסתבר, הוא מדויק, שכן במהלך שינה איכותית יורדות רמות הורמון הסטרס קורטיזול, דבר המאפשר לתאי העור להתחדש ולהשתקם. שנת הלילה המומלצת בהיבט זה, היא בין 6 ל-7 שעות של שינה רציפה.

      בלילה העור אינו חשוף לרדיקלים חופשיים ולשמש, כך שמנגנוני ההגנה מוחלפים במנגנוני התחדשות. ומנגד, מחסור בשינה משאיר את רמות הקורטיזול גבוהות ופוגע במנגנון החידוש של העור. בנוסף, רמות גבוהות של קורטיזול גורמות לפירוק מהיר יותר של קולגן, שהוא אחד המרכיבים החשובים ביותר לעור מוצק ו"צעיר".

      אישה מורחת משחה נגד חצ'קונים על הפנים (ShutterStock)
      מצבי אקנה ופיגמנטציה עלולים להחמיר בשל מחסור בשינה. אישה מורחת קרם על הפנים (צילום: shutterstock)

      בנוסף להזדקנות עור המואצת והנפיחות המאפיינות מחסור בשינה, חשוב לדעת כי גם מצבי אקנה ואפילו פיגמנטציה עלולים להתפרץ או להחמיר בשל מחסור בשינה. כמו כן, מחקרים מראים קשר ישיר בין בעיות עור כגון אטופיק דרמטיטיס וסבוריאה לבין סטרס, שבמקרים רבים עלול להיגרם או להחריף בעקבות מחסור בשינה.

      איך לשקם את העור אם אי אפשר לישון מספיק?

      יש להתייחס לשינה טובה ואיכותית כמרכיב מהותי בשגרת הטיפוח שלנו, כזה המשפיע רבות על מראה ובריאות העור שלנו, אך יש לקחת בחשבון שלא לכולם ניתנת האפשרות לשנת לילה רציפה, כמו למשל הורים לתינוקות שנוטים לקום מספר פעמים במהלך הלילה ואנשים הסובלים מנדודי שינה. אז איך בכל זאת ניתן להגן על העור במקרים בהם לא מתאפשרת שנת לילה איכותית ורציפה? יש מספר צעדים בהם מומלץ לנקוט, כדי להגן על העור במצבי סטרס או מחסור בשינה:

      1. זמן השינה הוא זמן אידאלי לספיגת רכיבים פעילים. שגרת הטיפוח בערב צריכה לכלול ניקוי טוב של הפנים לפני השינה ולאחריו שימוש בקרם לילה בעל רכיבים פעילים, מחדשי עור מבוססי רטינול, חומצות או תכשירים מבוססי פפטידים.

      2. בבוקר חשוב לחזק את מנגנוני ההגנה של העור. תכשירים נוגדי חמצון, סרום עם ויטמין C, מסכות ויטמין C ואנטי אוקסידנט, יגנו על העור גם אם הוא נתון בלחץ.

      3. חומצה היאלורונית היא אנטי אוקסידנטית, וכן חומצות שומן כמו אומגה 6. מומלץ להשתמש גם בהן.

      4. ומה לגבי ה"שקיות" וה"שחורים" מתחת לעיניים? בשוק קיימים תכשירים שונים המקלים זמנית על נפיחות סביב העיניים. את הכהויות מומלץ לבדוק, לעתים נגלה שמדובר בפיגמנטציה וחשוב לטפל בה.

      האמור אינו מחליף קבלת ייעוץ אישי. במקרים של בעיות עור מסוג אטופיק דרמטיטיס, סבוריאה, אקנה ופיגמנטציה חשוב להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת לגבי הרכיבים הפעילים המתאימים, כל מטופל לפי נתוניו האישיים.

      הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית תאגיד קוסמטיקה