וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש על הפנים: הקרמים שאתם מורחים על עצמכם הופכים אתכם לדליקים

24.12.2018 / 7:25

מלבד נזק לעו"ש, שגרת הטיפוח שלכם יכולה לגרום לנזק נוסף בדמות שריפה מסוכנת. מסתבר שחומרי ריכוך בקרמים קוסמטיים עלולים להתלקח בקלות ולגבות קורבנות שבסך הכול הדליקו סיגריה קטנה אחרי טקס ההתמרחות היומי

אישה מורחת קרם פנים. ShutterStock
חומרי דליקים בקרם לחות עלולים להעמיד אתכם בסכנה. אישה מורחת קרם/ShutterStock

הסיפור הבא כל כך מוזר עד שמצאנו את עצמנו מלטפים בחשש את עור הפנים ובודקים בחשש את אריזות מוצרי הטיפוח שנחים באופן קבוע על שולחננו. אם התייסרתם על כך שאתם לא מקפידים על שגרת טיפוח שכוללת מריחת קרם לחות לטובת מראה זוהר, אתם יכולים קצת להירגע. מסתבר שאנשים שמשתמשים בקרמים לטיפול בעור יבש ומגרד חשופים יותר לשריפות בשל חומרי ריכוך דליקים, בהם עושים שימוש במוצרים קוסמטיים מהסוג הזה.

בעבר נהוג היה לחשוב שהבעיה נעוצה בקרמים שמכילים יותר מ-50 אחוזים פרפין. אבל ראיות חדשות מצביעות על כך שגם חומרי ריכוך נטולי פראפין עלולים להיות דליקים, ואף לגרום לבדים ומוצרי טקסטיל שבאים איתם במגע להישרף בקלות רבה יותר. אמנם, כביסה של הבגדים והמצעים שהקרם דבק בהם עשויה להפחית את כמויות החומרים הדליקים האלה, אך לא להסירם לגמרי. לכן, חשוב שלא לעשן או להתקרב ללהבות אחרי שמרחתם את הוודג' בקרם היקר שלכם.

עוד בנושא:
למה העור שלנו כל כך יבש עכשיו, ומה עושים עם זה?
אני רק שאלה: האם קרם לחות באמת עובד?
האם קרם ההגנה שלכם באמת שומר על העור?

מריחת קרם ידיים. ShutterStock
יצרנים לא טורחים להזהיר את הצרכנים שלא להתקרב לאש לאחר השימוש במוצר. קרם לחות/ShutterStock

למרות שמעטים מעלים על דעתם שהצנצנת היקרה שקורצת להם כל לילה עלולה לסכן חיים, מסתבר שלא מדובר במידע חדש ושצוותים רפואיים ויצרנים מודעים אליו. עם זאת, יצרנים לא תמיד טורחים להדפיס אזהרות ברורות על אריזת מוצרים מסוג זה כדי להתריע בפני צרכנים על שריפה אפשרית. זו אולי הסיבה שבגינה לפי הסוכנות לפיקוח על תרופות ומוצרי בריאות בבריטניה (MHRA) אירעו בשנים האחרונות יותר מ-50 מקרי מוות כתוצאה משריפה שמקורה במוצרים אלה.

כך למשל ב-2006 קשיש בריטי מצא את מותו לאחר שבטעות הצית את עצמו. פיליפ הו מהעיר דונקסטר נהג למרוח את עורו בקרם לחות בשל מחלת הפסוריאזיס ממנה סבל. ניצוצות של אש מהסיגריה שהדליק הגיבו לחומרים הדליקים בקרם שבו הוא היה מכוסה ותוך שניות ספורות הוא עלה באש. זמן קצר לאחר שהגיע לבית החולים הוא מת מפצעיו.

עוד באותו נושא

10 דרכים טבעיות לגמרי להקל על פסוריאזיס

לכתבה המלאה
הקשיש פיליפ הו שנשרף בגלל קרם לחות. צילום מסך
חולי פסוריאזיס חייבים לנקוט במשנה זהירות כשהם מתקרבים לאש. הקשיש פיליפ הו שנשרף בדליקה/צילום מסך

"אנחנו לא רוצים לעודד אנשים לא להשתמש במוצרים אלה, במיוחד כשהם מספקים הקלה על בעיות עור כרוניות", אומרת ג'ון ריין מ-MHRA, "עם זאת, חשוב שאנשים יהיו מודעים לסיכונים וינקטו באמצעי זהירות לאחר השימוש. אם אתם סובלים מאקזמה או פסוריאזיס ואתם לא בטוחים שהקרמים בהם אתם עושים שימוש דליקים, חשוב להתייעץ עם הרוקח או הרופא המטפל. בנוסף, יש לדאוג ששרידים של הקרם לא ידבקו לבגדים ושמיכות, לא לקרב סיגריה לעור הפנים או לבוא במגע עם להבות גלויות כמו למשל כירת הגז במטבח או קמין לחימום", סיכמה ריין את המלצותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully