וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה העור שלנו כל כך יבש עכשיו, ומה עושים עם זה?

1.11.2018 / 6:13

עור מחוספס, שפתיים סדוקות, לחיים ורודות וחשמל סטטי בשיער? נשמע מוכר. ובכן, אתם ממש לא לבד, כולם סובלים בימים האחרונים מיובש אכזרי בעור. בדקנו מה אפשר לעשות כדי להקל עליו

תינוק עם לחיים אדומות. ShutterStock
עליהם זה לפחות חמוד. תינוק עם עור יבש/ShutterStock

אנחנו לא צריכים לספר לכם שמאוד יבש בחוץ. בימים האחרונים כולם מסתובבים על שפתיים סדוקות, עור מחוספס ועם חשמל סטטי בשיער. אם יש ילדים בסביבה שלכם, סביר שהלחיים שלהם ורודות מהרגיל (שזה חמוד, אבל לא מאוד נעים). מכיוון שאין לנו איך לסייע לכם עם מזג האוויר המחריד הזה, אספנו כמה דרכי התמודדות עם היובש.

עוד בנושא:
24 קראט: ניסינו את מסיכת הזהב של בר רפאלי
למה אתם חייבים להפסיק להוציא שחורים מהאף
הטעות שמלא נשים עושות בסוף כל יום

אז למה העור שלנו כל כך יבש דווקא עכשיו? בכל פעם בעונה הזאת, כשמזג האוויר מתחלף, ישנו יובש קיצוני שמשפיע מהר מאוד על העור שלנו. "על פני העור שלנו יש חומר שומני-חלבי שמופרש על ידי תאי העור, והחומר הזה שומר על העור ומגן עליו", מסביר פרופ' ארנון כהן, רכז תחום רפואת עור בשירותי בריאות כללית, "יש אנשים שיש להם יותר מהחומר הזה (אנשים עם עור שומני) ויש אנשים שיש להם פחות". בתקופה הזו היובש בחוץ מייבש את החומר המדובר, ולכן יש הרגשה של עור יבש.

תתארגנו על קרם לחות, לא משנה איזה

לדברי ד"ר כהן, כאשר העור יבש מומלץ למרוח קרם לחות מיד אחרי הרחצה, כאשר העור לח. "אין לנגב את העור בצורה נמרצת אלא רק לטפוח על העור עם מגבת בצורה עדינה ואז כאשר העור אינו יבש לחלוטין, יש למרוח את קרם הלחות", הוא מסביר "קיימים סוגים רבים של קרמי לחות ואין הבדל מהותי בין הקרמים השונים, אלא רק מבחינת המרקם של הקרם. כל אדם צריך לבחור לפי העדפתו".

אישה מתנגבת במגבת לאחר מקלחת. ShutterStock
זה בדיוק השלב לקרם לחות. אישה יוצאת מהמקלחת/ShutterStock

גם לילדים חשוב מאוד למרוח קרם לחות בימים יבשים כאלה, בייחוד אם הם סובלים מדלקת עור אטופית (אסתמה של העור). בנוסף, אם אתם מטפלים בתינוקות מומלץ מאוד בתקופה זו לא להשתמש במגבונים לחים, גם בכאלו שאינם מכילים אלכוהול, אלא פשוט לשטוף את האזור המלוכלך במים וסבון במידת האפשר.

מלבד שמירה על לחות העור, חשוב מאוד לשמור גם על השפתיים, שהן בדרך כלל הנפגעות הראשונות במזג אוויר כזה. מומלץ מאוד להסתובב עם שפתון לשפתיים סדוקות (אבל לא אודם) ולמרוח כמה פעמים ביום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פחות מקלחות, פחות קפה

הדבר החשוב ביותר להימנע ממנו הוא שימוש במים חמים מאוד שעלולים לייבש את העור. מומלץ מאוד להתקלח במים פושרים ולהשתמש בסבון עם קרם לחות. דרך אגב, אם אתם מסוגלים להוריד את תכיפות המקלחות, זה יסייע לכם עם היובש. אם לא - הסתפקו במקלחות קצרות יותר. רחצה ארוכה (מעל 10 דקות) במים חמים מסירה את השכבה השומנית שמגנה על העור וגורמת להחמרה ביובש. בהקשר זה חשוב לציין שמומלץ גם להימנע משטיפת ידיים ככל הניתן.

אם אתם שותים המון קפה, כדאי שתחליפו לפחות חלק ממנו במים. צריכת קפאין בכמות של 4-7 כוסות ליום מעודדת השתנה ומשאירה לעור פחות נוזלים, וכתוצאה מכך מגבירה את התייבשותו.

הפתרון הסיני

לפי הרפואה הסינית, אפשר לשמור על לחות העור אם משלבים בתפריט היומי אומגה 3 וחומצות שומן - מאכלים כמו אגוזי מלך, אצות, דגי סלמון וזרעי פשתן. גם ויטמין C עשוי לעזור, ולכן איכלו מאכלים כמו כרובית, עגבניות, פירות הדר, פירות יער, מנגו, מלון וכרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully