וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות שמלא נשים עושות בסוף כל יום

27.3.2018 / 15:17

חושבות שלהעביר מגבון על הפנים בסוף היום נחשב כאילו ניקיתן אותן? ממש לא. המגבונים רק מזיזים את הלכלוך ולא מנקים אותו, והם גם מייבשים את העור ותורמים להזדקנותו

אתר רשמי

בווידאו: המדריך של גווינית' פאלטרו למראה עור זוהר

מגבוני איפור אולי עושים עבודה לא רעה בהסרת שאריות צללית וליפסטיק בסוף היום, אך מי שסבורה ששימוש בהם מייתר את פעולת ניקוי הפנים טועה מאוד. למרות שהמגבונים הללו מהווים פיתרון מהיר ונוח, הם לכל היותר מבצעים ניקוי שטחי ביותר של שכבת האיפור, הלכלוך והחיידקים שמצטברת על הפנים שלכם במהלך היום.

ואם נשים לרגע את הנוחות בצד, המגבונים הללו עלולים לגרום לא פעם לגירויים בעור, פצעונים ואפילו הזדקנות מוקדמת של העור. הנה כל מה שאתן צריכות לדעת על ההשלכות השליליות של מגבונים, ואילו התאמות כדאי לכן לעשות בשגרת הניקוי הטיפוח שלכן, על מנת למצוא את האיזון הנכון בין נוחות, יעילות ושמירה על העור.

עוד בנושא:
תרגילי הפנים שגורמים לעור הפנים להראות צעיר ב-3 שנים
8 דברים דוחים שקורים כשחולקים איפור
רופאים מזהירים: זה מה שיקרה לכן אם תתאפרו לפני אימון כושר

הם לא מנקים את הלכלוך, רק מורחים אותו
השימוש במגבונים מותיר אחריו לא מעט משקעים: גם של חומרי הסרת האיפור שספוגים במגבון וגם של הלכלוך שאותו הוא מתיימר להסיר. השארת החומרים הללו על העור ללא שטיפה עלולה לגרום לגירוי מקומי. בנוסף, קוסמטיקאיות מסבירות שניקוי הפנים ללא שטיפתם במים למעשה, רק מזיז את הלכלוך ממקום למקום או מורח אותו. כדי להסיר את האיפור או הלכלוך לחלוטין חייבים לשטוף את הפנים במים. עדיף להגביל את השימוש במגבונים הללו לתיקוני איפור, או לנסיעות כשאתן מחוץ לבית. ובכל מקרה, גם אז מומלץ להתייחס למגבון כשלב ראשון בלבד ברוטינת הסרת האיפור, שאותה יש להשלים עם שטיפה במים וסבון פנים.

עוד באותו נושא

הטעות הנפוצה שנשים עושות לפני סקס

לכתבה המלאה
אישה מנקה את הפנים בעזרת מגבון להסרת איפור. ShutterStock
אל תתנו לזה להטעות אתכן, הרבה מהלכלוך נשאר על הפנים. מגבון להסרת איפור/ShutterStock

הם מייבשים את העור
רוב מגבוני הסרת איפור מכילים אלכוהול שיחד עם האיפור מסיר גם את השמנים הטבעיים של העור, מייבש אותו ועלול לגרום גם לפצעונים, במיוחד אם יש לכן עור שמן. בנוסף, על גבי העור שלנו חיים חיידקים טובים שמסייעים בשמירה עליו. המגבונים פוגעים גם באוכלוסיית החיידקים הטובים שעל העור ומפרים את האיזון העדין שבינה ובין חיידקים מזיקים שעלולים להימצא בסביבה זו.

אישה שוטפת את הפנים עם סבון. ShutterStock
לא לוותר. אישה שוטפת פנים במים וסבון/ShutterStock

הם תורמים לתהליכי ההזדקנות של העור
כדי להסיר איפור בעזרת מגבונים יש להפעיל מידה מסויימת של לחץ על העור, וזה עלול לפגוע בו. הלחץ הזה עלול לגרום לתהליכים דלקתיים שתורמים להזדקנות העור ולפיגמנטציה. גם העובדה שבתום ה"ניקוי" עם המגבונים העור אינו נקי לחלוטין וישנה סבירות גבוהה שנותרו בתוך הנקבוביות לכלוך וחיידקים שגם הם גורמים לאותה דלקתיות מזקינה ובלתי רצויה.

  • עוד באותו נושא:
  • איפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully