וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים מזהירים: זה מה שיקרה לכן אם תתאפרו לפני אימון כושר

7.2.2018 / 8:50

חשוב לכן להיראות טוב במכון הכושר? חבל. רופאים מזהירים שלא כדאי להגיע עם איפור לאימון - אפילו לא עם מעט מייק אפ - כי הדבר עלול לגרום לנזק עצום לעור שלכם

ShutterStock

גדל לכם חצ'קון מפחיד על המצח ואתם בדרך לאימון או משחק? לא משנה מה - אל תנסו לכסות אותו בשכבת מייק אפ. רופאים מזהירים לא להגיע למכון הכושר - או לעשות כל סוג של פעילות - כשאתם מאופרים. כן, אנחנו יודעים כמה חשוב לכולנו להיראות טוב בחדר הכושר, אבל לרופאים יש סיבה טובה לדרוש מאתנו להגיע במראה הטבעי: שכבת האיפור מונעת מהעור לשחרר זיהומים ומעודדת חררה (המכונה גם כמיליאריה או פריחת חום) ופצעי אקנה (חצ'קונים).

כשאתם (וכן, גם אנחנו לפעמים) מתאמנים, הגוף שלכם מזיע במטרה לקרר את עצמו ולהיפטר מזיהומים שעל העור. האיפור - גם אם הוא נחשב לכזה שאינו גורם נזק לעור הפנים - מונע מהגוף להיפטר מהזיהומים ומעודד התרבות של חיידקי אקנה. "זיעה ושומנים טבעיים של העור יכולים לסתום נקבוביות, להצבר תחתן ולספק סביבה נוחה להתרבותו של חיידק האקנה", אמרה ד"ר פריטי דניאל, מנהלת מרפאת רופאים בלונדון, לקוסמופוליטן, "מה שגרוע יותר הוא שכשנקבוביות הזיעה פתוחות, כל מה שנמצא על השטח שלהן כגון איפור בן יום וחלקיקי הזיהום של העיר סותמים אותן וגורמים להתפרצויות דלקתיות".

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

אין לכם זמן לחדר כושר? תתחילו לנקות את הבית

לכתבה המלאה

ד"ר דניאל הוסיפה: "יתר על כן, זה עלול להוביל גם לפריחה או לחררה כי אתם לא נותנים לעור שלכם לנשום. הזיעה צריכה להתאדות מחוץ לגוף, לקרר אותו ולסלק זיהומים. מאחר שאינכם מאפשרים זאת, יש לכם סיכוי גדול יותר לפתח אקנה".

אז מה עושים? העצה של הרופאים היא לשטוף את הפנים היטב לפני האימון - ואחרי האימון. "מומלץ להתקלח או לשטוף את הפנים מיד אחרי האימון כדי לנקות את הזיעה מהפנים". עצה נוספת היא פשוט לוותר על האימון. למרות שהעצה השנייה מאוד קורצת לנו, אנחנו כנראה נאלץ להתרגל להיראות פחות טוב באימונים ולהסתתר טוב יותר מאחורי הליכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully