וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא דרך קלה להוריד במשקל - בלי להתאמן או לעשות דיאטה

28.1.2018 / 9:00

פיצה על חשבוננו: מחקר מדעי מצא דרך יעילה לשרוף קלוריות מבלי לזוז מהמקום. החוקרים טוענים: "זה שורף קלוריות בדיוק כמו הליכה של 30 דקות"

אמבטיה רומנטית הסתיימה בכמעט אסון/@tipsypleasures

בווידאו: כך הפכה אמבטיה רומנטית לסיוט שכמעט נגמר באסון

מי מאיתנו לא היה שמח לרדת במשקל בלי לבלות שעות במכון, בלי לצאת להליכה בערבים הקפואים, בלי להקפיד על דיאטה, ספירת קלוריות ומפגשי שקילה שבועיים? מחקר מדעי מצא שיטה קלה להורדה במשקל - שלא תצריך מכם לבצע אף אחד מהפעולות שכתובות כאן למעלה - אולם, כמו תמיד, גם פה יש לשים לב לאותיות הקטנות.

עוד באותו נושא

עושים ספורט? זה מה שמומלץ לכם לאכול לפני, במהלך ואחרי האימון

לכתבה המלאה

המחקר, שנערך ע"י אוניברסיטת לאפבורו, מצא שאמבטיה חמה יעילה בשריפת קלוריות בדיוק כמו פעילות גופנית. למעשה, אם תשכבו באמבטיה חמה במשך שעה - תשרפו את אותה כמות קלוריות שהייתם שורפים ב-30 דקות הליכה. ד"ר פלקנר, חוקרת באוניברסיטה, אמרה ל-The Conversation: "ברכיבה על אופניים תשרפו יותר קלוריות מאשר באמבטיה חמה, זה נכון, אבל אם נשווה אמבטיה להליכה - אז אמבטיה חמה שורפת קלוריות ממש כמו הליכה של חצי שעה (בערך 140 קלוריות)".

אמבטיה. ShutterStock
איזה כיף לשרוף קלוריות/ShutterStock

המחקר בדק גם את היתרונות הבריאותיים של רחצה במים חמים. החוקרים אספו נתונים מ-14 אנשים שבילו את זמנם באמבטיה בטמפרטורת מים של 40 מעלות ולאחר מכן נשלחו החוצה לעשות קצת פעילות ספורטיבית.

הניסוי מצא כי לרחצה או ל"חימום פסיבי" ישנם כמה יתרונות בריאותיים מפתיעים. מקלחת חמה צפויה לעזור לכם לווסת את רמות הסוכר בדם, דבר שצפוי להקטין את הסיכוי לחלות במחלות ארוכות טווח. ד"ר פלקנר הוסיפה: "התגובה של רמת הסוכר בדם למקלחת ולפעילות הספורטיבית הייתה דומה, אולם נמצא ששיא רמת הסוכר בדם אחרי אכילה הגיע לעשרה אחוזים פחות כשהמשתתפים עשו אמבטיה חמה - לעומת כשהם התאמנו. תוצאות אלה מראות כי חימום פסיבי חוזר יכול לתרום להפחתת דלקות כרוניות המתבטאות לעיתים קרובות במחלות ארוכות טווח, כגון סוכרת מסוג 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully