וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם חייבים להפסיק להוציא שחורים מהאף

10.10.2017 / 13:30

באמת שאנחנו מזדהים עם תחושת הסיפוק הייחודית שאוחזת באדם עת הוא מביט ביער ה'שחורים' שניצב על מדבקת האף שתלש מפניו, אבל רוב הסיכויים שגם במקרה שלכם ניקוי נקבוביות הוא תהליך מיותר ואפילו מזיק

בחורה עם רצועה דביקה להסרת שחורים מהאף. ShutterStock
מה יקרה לנו אם לא נוציא את השחורים?/ShutterStock

לרובנו יצא לפחות לראות, אם לא להתנסות או להשתמש בקביעות, במוצרים שמטרתם לנקות את הלכלוך שמצטבר בנקבוביות עור הפנים שלנו. סבונים, תכשירי ניקוי מקציפים, מסכות שונות וכמובן המדבקות הידועות שמדביקים על האף, מקלפים ואז מתבוננים בהנאה ביער השחורים שניצב עליהן. המהדרין אף הולכות (והולכים) לקוסמטיקאית בקביעות כדי שתוציא אותם ותנקה את העור. אבל האם ניקוי הנקבוביות הוא בכלל משהו שנחוץ לנו? או שלא יקרה כלום אם נניח ל'שחורים' להשאר במקומם?

בדיוק כמו תעלות האוזן שלנו, גם נקבוביות עורנו בנויות כך שהן יודעות לנקות את עצמן. כך שברוב המקרים אם תניחו להן לנפשן זה יהיה בסדר. אבל ישנן כמה סיבות שעלולות לגרום לנקבוביות להיסתם ולהתמלא במה שהוא ברובו תאי עור מתים וקצת לכלוך.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: למה יש לנו שקיות שחורות מתחת לעיניים?
מה לאכול כדי לשפר את מראה העור?
8 טעויות נפוצות שאנשים עושים במקלחת

שחורים באף. ShutterStock
יש לכם נקבוביות גדולות? הגנטיקה דפקה אתכם/ShutterStock

הורמונים, חיידקים ולפעמים אפילו ניקוי יתר (שמגרה את העור וגורם לו להתעבות) עלולים לגרום לסתימת הנקבוביות. זה גם אחד הגורמים הנפוצים לאקנה. כאשר הנקבובית נסתמת נוצר לחץ אחורי על בלוטות השומן שמתחת לעור והן עלולות להתפוצץ ולשחרר שמנים שיוצרים את הנגעים האדומים שאנחנו מכירים כאקנה.

עוד באותו נושא

לקראת פיצוץ: איך לטפל נכון בחצ'קונים

לכתבה המלאה

בלי לחץ

אחד הדגשים החשובים ביותר בטיפול ב'שחורים' הוא לא ללחוץ עליהם יותר מדי, משום שהלחץ הזה עלול לגרום לבלוטות השומן שמתחתיהם להתפוצץ ולגרום לתגובה תת-עורית גרועה יותר. למי שמתעקש לנקות את הנקבוביות לבד בבית, מומלץ להשתמש בכלי ייעודי שמסייע להוציא את השחורים מבלי להפעיל לחץ מיותר על העור ומבלי לדחוף את הלכלוך פנימה אל מתחת לעור. כמו כן, קיימים גם תכשירים רפואיים הניתנים במרשם שיכולים לנקות את הנקבוביות כמו ג'לים למיניהם או מוצרים המכילים ויטמין A שמונע מהעור סביב הנקבוביות להתעבות ולחסום את בלוטות השומן.

בינינו מתהלכים גם כמה חסרי מזל שהגנטיקה שלהם הורישה להם נטייה לנקבוביות גדולות מהממוצע, מצב שבדרך כלל הולך ומחמיר עם הגיל. אבל זה בעיקר אומר שיותר קל להבחין בנקבוביות שלהם (דבר שמוביל למראה עור פחות אחיד) ולא בהכרח אומר שהן נסתמות יותר מהממוצע. אולם, היות שזה יוצר מראה פחות נחשק מבחינה אסתטית, גם אנשים שסובלים מנקבוביות מוגדלות נוטים לעשות שימוש במוצרי ניקוי בתקווה שהדבר יסייע בכיווץ הנקבוביות שלהם.

אישה שוטפת את הפנים עם סבון. ShutterStock
מים וסבון עדין הם כל מה שרובכם זקוקים לו/ShutterStock

אם יש לכם עור רגיל ואתם לא סובלים מאקנה, אלא פשוט מעוניינים לנקות את הפנים בצורה יסודית – מים פושרים או קרים ומעט סבון פנים עדין הם כל מה שנחוץ לכם. המנעו ממים חמים מדי שעלולים לייבש ולגרות את העור שלכם. אם העור שלכם נוטה ליובש, ותרו גם על הסבון ונקו את הפנים במים בלבד. שיטות נפוצות אחרות לניקוי או כיווץ נקבוביות עלולות לגרום לנזקים שונים:

ניקוי באדים – חימום הפנים מבליט את כלי הדם הקרובים לפני העור ועלול לגרום גם לרוזציאה (פריחה אדומה) בקרב מי שנוטים לכך. בנוסף, השמנים הטבעיים המצויים בעור שלכם יתמוססו ויתנדפו מהר יותר – ומשמעות הדבר היא שאלא אם כן הוא שמנוני מאוד, העור שלכם יתייבש כתוצאה מכך. כמו כן, אנחנו יודעים כיום שחום הוא אחד הגורמים להזדקנות העור, לכן הגיוני שאם מראה העור שלכם חשוב לכם, תרצו להמנע מהשיטה הזאת.

מברשת לניקוי הפנים – מברשות לניקוי הפנים יעילות במיוחד בקילוף שכבות העור הישנות (פילינג), אך תוצאת לוואי שלהן היא גירוי הנקבוביות שגורם להן להתנפח ועלול לעודד חסימה שלהן.

אישה אוחזת במסכת פילינג שקילפה מהפנים. ShutterStock
עושות עבודה לא רעה והתוצאה מענגת לצפייה. מסיכות מתקלפות להוצאת שחורים/ShutterStock

פילינג גרגרים – ג'לים, קרמים וסבונים המכילים כדוריות זעירות או חלקיקים קטנטנים שתפקידם להסיר תאי עור מתים, גם הם יכולים לגרום לנקבוביות להתנפח ולהיסתם.

רצועות להסרת שחורים – מסכות חימר מתקלפות ומדבקות להסרת שחורים עושות עבודה לא רעה בהוצאת הלכלוך מנקבוביות סתומות והן גם עדינות יותר כלפי העור ביחס למוצרי פילינג (ראו סעיף קודם). עם זאת, קחו בחשבון שהם יותירו את העור שלכם מעט מגורה ולכן רגיש יותר לכל דבר שיבוא במגע איתו לאחר מכן (קרם לחות, איפור וכו').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully