אספרגוס, בננות ומרק מיסו: הדרכים הכי טובות להעביר הנגאובר

חגגתם אתמול קצת יותר מדי? מרגישים נורא וחייבים ללכת לעבודה? ביקשנו מהדיאטנית קרן אן גיימן את הדרכים הטבעיות הטובות ביותר להתגבר על התחושה הנוראית של ערבי רווי אלכוהול

קרן אן גיימן
צילום מסך

בסרטון: מרפאת הנגאובר ייחודית שנפתחה באוסטרליה

בוקר, פנים. האור בוהק יותר, הרעש מסביב בלתי נסבל ותחושה של חרטה מתחילה למלא לכם את הראש. מזל טוב, יש לכם הנגאובר, והיום אתם כנראה ממש לא לבד. מלבד רגישות לאור ולרעש, ייתכן שאתם סובלים גם מכאב ראש, יובש בפה, קושי להתרכז ותחושת בחילה קשה. הבשורות הטובות הן שאפשר להימנע מהתחושות האלה, גם אם שתיתם יותר מדי אתמול בערב.

עוד בוואלה! NEWS

סיבה מפתיעה להתחיל לשתות מיץ אגסים

לכתבה המלאה

אבל נתחיל עם השאלה למה בעצם יש לנו הנגאובר. סילוק עודפי האלכוהול מהגוף נעשה בעיקר על ידי מערכת השתן, מה שגורם לאיבוד נוזלים ולהתייבשות, שגורמת לחלק מתסמיני ההנגאובר הקלאסיים. ככל שכמות האלכוהול הנצרכת גדולה יותר, כך התסמינים קשים ומורגשים יותר. כדי להתגבר על הצרה הזו, הגוף מייצר אנזימים שתפקידם לפרק את האלכוהול, וככל ששותים יותר אלכוהול, יש יותר אנזימים. תהליך פירוק האלכוהול על ידי האנזימים האלה בדרך כלל מלווה בכאבים ולעתים גם בירידה ברמות הסוכר בדם, מה שעלול לגרום לבחילה ואפילו למצב רוח מדוכדך.

כדי לשמור על הבריאות ועל מנת למנוע את הופעת ההנגאובר הלא רצוי, עדיף לא להגיע למצב של שכרות ובטח שלא בתדירות גבוהה. מצד שני, לא כל יום מתחלף עשור, ובטח שיהיו עוד כמה אירועים במהלך השנה הקרובה בה, מה לעשות, זה עלול לקרות. לכן, אם קמתם הבוקר עם החמרמורת, תוכלו להקל על התסמינים גם על ידי התזונה שלכם.

איך להעביר הנגאובר בדרך טבעית?

לאורך השנים נעשו כמה מחקרים על מנת לקשור בין תזונה לבין השפעה לטובה על התהליכים שגורמים להנגאובר. מחקרים אלה אינם מספיק מבוססים כדי לקבוע שמזון או משקה מסוימים יכולים להיטיב עם התהליכים האלו, עם זאת ישנם כמה מזונות שנמצאו ככאלה שעשויים להקל על התסמינים ועבורנו - גם זה טוב.

1. אספרגוס
מחקרים מסוימים מצביעים על כך שחומצות אמינו ומינרלים המצויים בתמצית אספרגוס עשויים להקל על התסמינים השונים של הנגאובר. החלק שנמצא כמועיל ביותר בצמח הם עלי האספרגוס. מחקרים נוספים נעשים על מנת לבחון האם חומצות אמינו באספרגוס יכולות לזרז את קצב פירוק האלכוהול בכבד, לצערנו עדיין לא נקבעה המלצה חד משמעית לגבי התהליך.

מקל על התסמינים השונים של הנגאובר. אספרגוס (צילום: ShutterStock)

2. עלים ירוקים, בננות ושקדים
המאכלים האלה מכילים את מינרל האשלגן אותו מאבדים בשתן. הם יעזרו לכם לקבל כמות טובה של אשלגן בלי לאכול יותר מדי, כי לא תמיד פשוט לאכול בהנגאובר.

3. מרק מיסו
מרק מיסו יפני, וגם מרק עוף, יעזרו להשיב לגוף שלכם נוזלים, חומצות אמינו ומלחים שיתרמו להתאוששות מהירה, גם לאלה מאיתנו הסובלים מחוסר תיאבון.

4. שיבולת שועל
שיבולת שועל היא פחמימה מורכבת והיא עשויה לעזור לאיזון רמות הסוכר בדם לאורך זמן, בכך לעזור למנוע תחושה רעה. אפשר לאכול אותה בצורת דייסה חמה או קרה.

5. מים
כמו תמיד, גם במקרה הזה הכי חשוב למנוע - הקפידו להגיע לאירוע רוויים וגם לשתות במהלך הערב. שימו לב - שתייה של מים בבוקר שאחרי חשובה לא פחות. השתדלו לשתות כמויות קטנות בכל פעם ולאורך כל היום.

6. משקה איזוטוני
משקה איזוטוני או במילים שכולנו מכירים - משקה ספורט - עשיר באלקטרוליטים חשובים כמו מלח וסוכר והוא יעזור בהתאוששות במקרים בהם לא מסוגלים לאכול. כמובן שאפשר לרכוש אותו אבל פשוט יותר להכין בבית לפני שיוצאים לאירוע - מוהלים חצי ליטר מיץ (לא טבעי) בחצי ליטר של מים ומוסיפים רבע כפית מלח לכל הליטר.

7. תה ג'ינג'ר
אנחנו מכירים את יעילותו של שורש הג'ינג'ר כנגד בחילות ים או הריון, האם הוא יעזור גם במקרה של הנגאובר? אולי, שווה לנסות. כדי לקבל את המקסימום מתה הג'ינג'ר שלכם גרדו את השורש בפומפייה ורק אז תחלטו אותו במים. הגירוד מאפשר לחומר הפעיל בג'ינג'ר (הג'ינג'רול) ספיגה יעילה יותר בגוף שלנו.

זהו, 2020 אנחנו מוכנים לקראתך.

קרן אן גיימן היא תזונאית קלינית ומנחת טלוויזיה, לעוד מידע בריא כנסו לאינסטגרם שלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully