וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מכאבי ראש בזמן האחרון? זו יכולה להיות הסיבה

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 8:45

ההתחממות הגלובלית לא משפיעה רק על מזג האוויר אלא גם על הגוף האנושי. מחקר חדש מצא כי עם העליה בטמפרטורות עולה גם מספר האנשים הסובלים מכאבי ראש, וגם כאלה הסובלים ממחלות כמו פרקינסון ודמנציה

איריס קול מראיינת את ד"ר אמנון מוסק על כאבי ראש ומיגרנות/מערכת וואלה

ככל שכדור הארץ מתחמם, אנחנו לא רק חווים יותר אסונות טבע, אלא גם השלכות בריאותיות חמורות. אנשים עם מחלות נוירולוגיות כמו כאבי ראש, דמנציה, טרשת נפוצה (MS) ומחלת פרקינסון עלולים לחוות החמרה בתסמינים בשל משבר האקלים, הזהירו מדענים.

סקירת מחקרים שפורסמו על שינויי אקלים ומחלות נוירולוגיות הראתה שאירועי מזג אוויר קיצוניים ותנודות בטמפרטורה היו קשורים לשכיחות גבוהה יותר של שבץ מוחי, כמו גם למיגרנה, אשפוז של חולי דמנציה והחמרת טרשת נפוצה. .

הסקירה, שפורסמה בכתב העת Neurology של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה הראתה גם ששינויי האקלים הביאו ל"תנאים נוחים" המעודדים התפשטות של מחלות נוירו-זיהומיות, כגון קדחת הנילוס המערבי, דלקת קרום המוח ודלקות מוח אחרות. תנאים כאלה התרחבו "מעבר לאזורים הגיאוגרפיים המסורתיים" עקב התחממות כדור הארץ, וכי מחלות אלו הנישאות על ידי בעלי חיים וחרקים מסכנים אוכלוסיות חדשות.

חשיפה למזהמים הנישאים באוויר, כמו חנקות וחלקיקים עדינים, נקשרה גם לשכיחות וחומרת שבץ, כאבי ראש, סיכון לדמנציה, מחלת פרקינסון והחמרה של טרשת נפוצה, הוסיפה הסקירה.

כאב ראש. וואלה, עיבוד תמונה
הכדור מתחמם וכך גם המוח שלנו. אילוסטרציה של כאב ראש/עיבוד תמונה, וואלה

"כבר התרחשו שינויים סביבתיים בלתי הפיכים"

ד"ר אנדרו דאוואן, ממרפאת קליבלנד באוהיו ומחבר הסקירה, אמר שלמרות ניסיונות הקהילה הבינלאומית להפחית את עליית הטמפרטורה העולמית מתחת ל-2 מעלות צלזיוס, "כבר התרחשו שינויים סביבתיים בלתי הפיכים". הוא הוסיף כי "כאשר אנו עדים להשפעות של כוכב הלכת המתחמם על בריאות האדם, הכרחי שהנוירולוגים יצפו כיצד מחלה נוירולוגית עשויה להשתנות".

הסקירה, שבדקה מחקרים שפורסמו על שינויי אקלים, מזהמים, טמפרטורה קיצונית ומחלות נוירולוגיות בין השנים 1990 ו-2022, מצאה 364 מחקרים רלוונטיים בשלוש קטגוריות. זה כלל 289 מחקרים על השפעת הזיהום, 38 על אירועי מזג אוויר קיצוניים ותנודות טמפרטורה, ו-37 על מחלות נוירו-זיהומיות.

אבל ד"ר דוואן אמר שחלק מהאתגרים שמציבים שינויי האקלים על האנושות "לא נלמדים היטב". "לדוגמה, הסקירה שלנו לא מצאה מאמרים כלשהם הקשורים להשפעות על הבריאות הנוירולוגית מחוסר ביטחון במזון ובמים, ובכל זאת אלה קשורים בבירור לבריאות נוירולוגית ולשינויי אקלים", הסביר, "דרושים מחקרים נוספים על דרכים להפחתת העברת מחלות נוירו-זיהומיות, כיצד זיהום אוויר משפיע על מערכת העצבים וכיצד לשפר את מתן הטיפול הנוירולוגי מול שיבושים הקשורים לאקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully