וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני: 6 דרכים למנוע את ההנגאובר של הסילבסטר

31.12.2017 / 9:23

אם אתם רוצים לקום מחר בבוקר כמו בני אדם, כדאי שתקראו את זה. למה כדאי לכם לשתות דווקא בלאדי מרי, איזה ארוחת בוקר תעזור לכם להתאושש אחרי מסיבה, ולמה לא כדאי לשתות מלא מים לפני שאתם מתרסקים לישון

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: הצצה לאיבר שהכי מושפע מהשתייה שלכם

השנה החדשה בפתח ואתם מתלבטים לאיזו מסיבה ללכת, או אולי להישאר בבית ולבלות ערב עם חברים. כך או כך, הסיכוי שתשתו אלכוהול די גדול, והסיכוי לבלות את הבוקר שאחרי בהנגאובר עצבני גם הוא לא קטן. יכול להיות שהשנה הבטחתם לעצמכם ש "לי זה לא יקרה", שתשתו במידה, ושתקומו בבוקר מלאי אנרגיה לכבוד השנה החדשה. אם זה המצב - הטיפים האלה בדיוק בשבילכם.

עוד בנושא:
האם היכולת שלנו לשתות מושפעת מהמשקל שלנו?
האם אפשר לחטוף הנגאובר מאוכל?
הבוקר שאחרי: מדוע יש הנגאובר ואיך מטפלים בו?

לפני שתקראו את הכללים למניעת הנגאובר חשוב שתדעו מה זה בכלל. הנגאובר הוא מקבץ של תסמינים שאתם מרגישים כאשר הגוף עסוק בסילוק האלכוהול לאחר ערב של שתייה מרובה. סילוק עודפי האלכוהול מהגוף נעשה בעיקר על ידי מערכת השתן, תהליך זה גורם לאיבוד נוזלים והוא הסיבה להופעת אחד התסמינים העיקריים של הנגאובר - התייבשות שמלווה בכאבי ראש, בחילות ועוד. ככל שכמות האלכוהול ששתיתם גדולה יותר, כך ההתייבשות ותסמיניה קשים ומורגשים יותר.

צ'ייסר של וודקה. ShutterStock
בסוך האלכוהול הזה צריך לצאת מהגוף שלכם. גבר שותה צ'ייסר/ShutterStock

בנוסף, ככל שתשתו יותר אלכוהול, כך הגוף שלכם ייצר יותר אנזימים שתפקידם לפרק את האלכוהול, זאת על מנת להתמודד עם הכמויות הגדולות ולמנוע הצטברות של אלכוהול. גם פעילותם של האנזימים, על פי רוב, היא גורם נוסף לכאב ראש ושרירים ועשויה לגרום לירידה ברמות הסוכר בדם, מה שבדרך כלל מעצים את תחושה של בחילה, ואף מוביל לחוסר מצב רוח.

אין ספק שכדי לשמור על הבריאות מומלץ שלא לשתות לשוכרה לעיתים קרובות, וכשמחליטים ללכת על ערב רווי באלכוהול, יש דרכים לרכך את המכה.

1. הכינו את הגוף
הקפידו לאכול ארוחת ערב בריאה שמשלבת פחמימה, חלבון ושומן. רכיבי המזון יגרמו לכך שהאלכוהול ייספג בקצב איטי, לעומת שתייה על קיבה ריקה, וכך תקטינו את הסיכון לחטוף חמרמורת. ארוחה מתאימה יכולה להיות פסטה עם חזה עוף ושמן זית, או שתי פרוסות לחם עם אבוקדו וביצה קשה.

אילוסטרציה. ShutterStock
תאכלו משהו בריא לפני שאתם יוצאים מהבית/ShutterStock

2. הימנעו מערבוב
סוגים שונים של אלכוהול מופקים ממקורות שונים: יין מופק מענבים, בעוד שוודקה מופקת מתפוחי אדמה, ויש בירה שמדגנים. לעומת זאת, מקור האלכוהול במשקאות זהה והוא אתנול. לא קיים הסבר מדעי לתחושה הרעה שנובעת מערבוב משקאות אלכוהוליים מסוגים שונים. הסברה היא שחומרי הגלם מהם עשויים המשקאות הם כאלה ששילובם יחד פשוט לא מתאים וזה גורם תחושה לא נעימה, בדומה לאכילה של גלידה ודג ביחד למשל.

3. קוקטייל על בסיס ירקות
חדשות טובות לחובבי הקוקטיילים. קוקטיילים על בסיס מיץ ירק יכניסו לגופכם נוזלים ומינרלים חיוניים שהולכים לאיבוד בתהליך פינוי האלכוהול מהגוף. הבלאדי מרי הוא הקוקטייל המוביל בקטגוריה זו, והוא עשיר באשלגן.

בלאדי מרי. ShutterStock
הבחירה שלנו לסילבסטר 2017. בלאדי מרי/ShutterStock

4. שתו גם מים
שתיית מים מצד אחד עשויה לעכב אתכם ב"לתפוס ראש" , מצד שני אתם תודו על כך בבוקר שאחרי. שתיית מים תקטין את מידת ההתייבשות שנגרמת משתייה ואולי אפילו תמנע אותה לחלוטין. היות וההתייבשות היא אחד הגורמים המשמעותיים בהיווצרות ההנגאובר- שתייה יכולה להציל אתכם ממנו.

הקפידו לשתות מים לאורך כל היום שלפני ערב המסיבה, שתו במהלך הערב וגם קצת פני השינה. הימנעו משתייה של כמות מים גדולה בבת אחת (זה קורה בדרך כלל לפני השינה), שכן זה עלול דווקא להציף את האלכוהול בחזרה אל מחזור הדם ולהגדיל את הסיכוי להנגאובר.

5. הכינו את הבית לשינה טובה
ודאי קרה לכם לא פעם שחזרתם ממסיבה והחלטתם שזה רעיון טוב להימעך על הספה ולסיים שם את הערב. ובכן, זה לא רעיון טוב. שינה נוחה ואיכותית עשויה להקטין את הסיכוי שלכם לקום עם הנגאובר. אל תתעצלו - תשנו במיטה. ואם תגדילו ותתזמנו את דוד החשמל כך שיהיו לכם מים חמים מוכנים למקלחת לפני השינה בכלל תרוויחו.

6. ציידו את המקרר
גם אם תעשו כל מה שצריך, עדיין קיים סיכוי קטן שתקומו עם חמרמורת קלה. במקרה שכזה כדאי שיהיו בבית כמה מאכלים שנמצאו במחקרים כעשויים להקל על תסמיני החמרמורת. הנה כמה מהם:

אספרגוס

אספרגוס. GettyImages
מפרק אלכוהול מהר. אספרגוס/GettyImages

לאספרגוס פוטנציאל לסייע לגוף לפרק אלכוהול מהר יותר, כך מרמזים מחקרים מהשנים האחרונות, וזאת בזכות הרכב ייחודי של חומצות אמינו המצויות בו. הנושא עדיין בבדיקה ובינתיים תוכלו לאכול אספרגוס על מנת להקל על התסמינים ולשפר את הרגשתכם. ההשפעה הטובה ביותר מגיעה בעקבות אכילה של עלי האספרגוס. הכינו אותו מראש כך שיהיה מוכן לאכילה בארוחת הצהרים ביום למחרת- והקיבה שלכם תודה לכם.

שיבולת שועל, בננות ושקדים

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
להחזיר לגוף את מה שהוא צריך. דייסת שיבולת שועל עם בננות/ShutterStock

ריבוי שתן מסייע לגוף להתנקות מאלכוהול, ועל הדרך יוצאים גם מינרלים חיוניים כמו למשל אשלגן. הבננות והשקדים עשירים באשלגן והם יעזרו להתאוששות שלכם. שיבולת השועל היא פחמימה מורכבת שתסייע להחזיר את רמות הסוכר שצנחו.

מרק מיסו

מרק מיסו. ShutterStock
הפתרון היפני. מרק מיסו/ShutterStock

זו אפשרות נהדרת למי שסובל מהנגאובר קשה שלא מאפשר אכילה. מרק המיסו יסייע להחזיר לגוף את הנוזלים לו זקוק, כמו גם מלחים וחומצות אמינו. הטופו מהווה מנת חלבון איכותית וכך תקבלו ארוחה שלמה וברובה נוזלית וקלה לעיכול.

תה ג'ינג'ר-מנטה

תה ג'ינג'ר. ShutterStock
להעביר את הבחילה. תה ג'ינג'ר/ShutterStock

אם יהיו לכם עלי מנטה ושורש זנגביל בבית תוכלו להעביר את הבחילה בקלות יתרה. אם תחוו הנגאובר, הסיכוי שלכם לקום וללכת למכולת ולכדי לרכוש אותם לא גדול, לכן הקפידו להצטייד מבעוד מועד. הג'ינג'ר נמצא כיעיל נגד בחילות הנגרמות מתנועה (כמו בחילת ים) ועלי המנטה נמצאו כמקלים על בחילות בזמן הריון. כך ששווה לנסות.

קרן אן גיימן היא תזונאית קלינית, מאמנת לאורח חיים בריא ומאוזן ומאמנת כושר מוסמכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully