וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מאכלים שכל אישה חייבת להתחיל לאכול

בדרך כלל אנחנו מדברים על מאכלים בהקשר של השמנה או חילוף חומרים, אבל היום אנחנו כאן כדי לדון בנושא חשוב הרבה יותר - בריאות האישה. הנה כמה מאכלים שישפרו את ההרגשה שלכן שם למטה

אישה בתחתונים. ShutterStock
איבר ששווה להשקיע בו בבניית התפריט השבועי. אישה בתחתונים/ShutterStock

גורמים רבים משפיעים על מצבו הבריאותי של הגוף שלנו, ותזונה היא ללא ספק מהמשמעותיים שבהם. על ההשפעות של התזונה מדברים בעיקר בהקשר של משקל, מערכת העיכול, הלב ובריאות העור, אבל יש לה השפעה ישירה גם על מצבו של הנרתיק הנשי. הנה כמה המלצות למאכלים מהטבע שהם בריאים, נגישים וממש טעימים, ושכדאי לשלב בקביעות בתפריט השבועי של כל אישה.

אבוקדו

אבוקדו. ShutterStock
בין היתר הוא גם ממלא תפקיד מפתח בסיוע לגוף לייצר הורמוני מין. אבוקדו/ShutterStock

כל כך הרבה סופרלטיבים כבר נקשרו לפרי הירוק הזה, אפילו את האינסטגרם הוא כבש. יתרונותיו הבריאותיים זוכים לשבחים: הוא מכיל שומן בלתי רווי שאינו מכיל כולסטרול, מאזן את לחץ הדם, יש בו המון ויטמינים ועוד ועוד. אז מסתבר שיש לו יתרון נוסף - הודות לשומנים הבריאים שלו הוא גם ממלא תפקיד מפתח בסיוע לגוף לייצר הורמוני מין כמו אסטרוגן, פרוגסטרון, פרולקטין הורמון החלב והורמוני יותרת המוח. כאשר ההורמונים האלה בירידה, למשל כשרמות האסטרוגן נמוכות מדי, הנרתיק הופך להיות יבש מהרגיל וזה עלול לגרום לכאבים ביחסי מין.

שייכת לאסכולת מתעבי האבוקדו? גם אגוזים ושמן זית מכילים שומן בלתי רווי ויעשו את העבודה.

עוד בוואלה!

כל מה שכדאי לדעת על החיידקים שחיים בוואגינה שלכן

לכתבה המלאה

טונה

סטייק טונה אדומה על קרש חיתוך מעץ. ShutterStock
דג שומני שמכיל את הרמה הגבוהה ביותר של אומגה 3. טונה/ShutterStock

טונה, או דג שומני אחר, כמו סלמון, הרינג, מקרל וסרדינים, מכיל את הרמה הגבוהה ביותר של חומצת שומן אומגה 3. מדובר בחומצות שומן חיוניות נמצאות בכל קרומי התא בגוף שלנו, והוכח שהן עוזרות בשיפור היובש בנרתיק אצל נשים בגיל המעבר.

לא אוכלות דגים? את האומגה 3 אפשר לקבל גם דרך סויה, אגוזי מלך, זרעי צ'יה, זרעי פשתן וכרוב ניצנים, וכמובן באמצעות תוסף שמן דגים איכותי.

קימצ'י

קימצ'י כרוב מוחמץ קוריאני. ShutterStock
גדוש בחיידקים טובים המסייעים בשמירה על אוכלוסייה בריאה של חיידקים. קימצ'י בצנצנת/ShutterStock

התוספת הקוריאנית המפורסמת היא מאכל מותסס עשוי ירקות כבושים (בדרך כלל כרוב סיני) בתיבולים שונים. שילוב של מזון מותסס בתזונה מומלץ לכולנו, כיוון שהוא גדוש בחיידקים טובים המסייעים בפירוק רכיבי המזון, חיזוק מערכת החיסון ושמירה על אוכלוסייה בריאה של פלורת מעיים באיברי הגוף. וכן, זה כולל גם את הנרתיק.

לא בעניין של מנות אסייתיות אקזוטיות? במקרה כזה אפשר לפנות למקור המוכר והאהוב לחיידקים טובים - היוגורט, שהוא כנראה המלך הבלתי מוכתר של הפרוביוטיקה. מומלץ לבחור ביוגורט שמכיל הכי פחות סוכר, כי הסוכר משרת את "הצד האפל"- החיידקים הרעים בגוף, ופוגם באיזון המיקרוביום בגוף. לזה אפשר להוסיף פירות טריים. נניח בננה. מקור נוסף עשיר בפרביוטיקה הם דגנים מלאים, כמו שעורה, חיטה מלאה, שיבולת שועל ועוד.

ביצים

ביצים קשות. ShutterStock
ביצה אחת יכולה לספק מנה טובה של ויטמין D. ביצים קשות/ShutterStock

ביצה אחת יכולה לספק מנה טובה של ויטמין D, שהוא הכרחי לבריאות העצם, תורם לחיזוק המערכת החיסונית, מסייע לספיגת סידן וזרחן, חיוני לתפקוד מערכות הדם והלב ואפילו משפיע על מצב הרוח. מי שסובלת ממחסור בוויטמין D נמצאת בסיכון גבוה יותר לזיהום בנרתיק שנקרא וגינוזיס חיידקי - זיהום חיידקי שמפר את האיזון הטבעי של חיידקי הפלורה בנרתיק. ייתכן שסיבה לכך היא התפקיד של הוויטמין במערכת החיסון של הנרתיק.

נמנעות מאכילת ביצים? אל דאגה, יש עוד כמה מאכלים שמכילים שפע של ויטמין D.

תותים

אילוסטרציה. ShutterStock
מכיל אפילו יותר ויטמין C מהתפוז. תותים/ShutterStock

התות הוא בין הפירות המובילים בכמות ויטמין C (אפילו יותר מתפוז!) וכוס אחת ממנו מכילה את הכמות הדרושה לנו ליום. ויטמין C הוא אחד מנוגדי החימצון החזקים בטבע. הוא ידוע כמונע התפתחות גידולים וסרטן, תורם למערכת החיסונית, שומר על מערכת לב וכלי דם ומונע תהליכים של דלקת. נשים בדרך כלל לא מקבלות מספיק ויטמין C והוא נחוץ לבלוטת יותרת הכליה, המייצרת גם הורמוני מין וגם את הקורטיזול - ההורמון האחראי לחילוף החומרים בגוף. בנוסף, ויטמין C ממלא תפקיד מרכזי בסינתזת הקולגן, החיונית לגמישות השרירים והרקמות. ואת זה כדאי שיהיה בכל הגוף, ובטח בנרתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully