וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בלי שמש: 7 מזונות שמכילים כמות מטורפת של ויטמין D

הוא חיוני לבריאות העצמות, מחזק את מערכת החיסון ואפילו משפיע על מצב הרוח שלכם. אך למרות חשיבותו רבים סובלים ממחסור חמור בוויטמין D, במיוחד בעונות הקרות של השנה. למרבה המזל אפשר להשיג כמויות יפות של "ויטמין השמש" בעזרת מספר מזונות ומשקאות

אישה בסוודר צהוב וכובע צמר על רקע תכול. ShutterStock
במיוחד בחורף, חשוב לתגבר את התפריט במזון שמכיל הרבה ויטמין D/ShutterStock

הוא מכונה "ויטמין השמש" מפני שמספיק לשהות מדי יום במשך רבע שעה בלבד מתחת לקרניה החמימות ותוכלו להשיג את הכמות המומלצת. הבעיה מתחילה בעונות קרות יותר בהן אנחנו משתדלים לשהות במקומות סגורים כדי לברוח מצינת החורף והשמש מתחבאת בינות העננים או כשהעבודה דורשת מכם לצאת למשרד מוקדם בבוקר ולצאת ממנו רק אחרי שקיעת החמה.

למרות שהוא לא זוכה למספיק יחסי ציבור ורבים סובלים ממחסור שאינם מודעים לו, ויטמין D הכרחי לבריאות העצם, תורם לחיזוק המערכת החיסונית, מסייע לספיגת סידן וזרחן, חיוני לתפקוד מערכות הדם והלב ואפילו משפיע על מצב הרוח שלכם. הכמות היומית המומלצת נעה בין 400 יחידות בינלאומיות (IU) ל-800 יחידות בהתאם לגיל. כדי למנוע מחסור חמור בו ניתן ורצוי לשלב אותו בשגרה היומית על ידי אכילת מזונות מהחי והצומח שמכילים רמות גבוהות שלו. שווה לוודא שהמאכלים הבאים מופיעים בתפריט הקבוע שלכם.

עוד בנושא:
מחקר: ויטמין D עוזר למנוע שפעת והצטננות
כמה שעות של חשיפה לשמש צריך כדי לקבל מספיק ויטמין D?
10 חסרים תזונתיים שיכולים להשפיע על מצב הרוח שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully