פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      10 חסרים תזונתיים שיכולים להשפיע על מצב הרוח שלכם

      החברה זרקה אותך, הבוס יורד לחייך ואתה לא מצליח להיפטר מהקילוגרמים העודפים שהעלת בחג. כל אלה סיבות ממש טובות לדיכאון. אבל מסתבר שגם לתפריט היומי שלך יש השפעה בלתי מבוטלת על מצב הרוח. על אילו מזונות אסור לך לוותר למען בריאותך הנפשית?

      פוביטיצה, מאפה שמרים קרואטי במילי אגוזים (נמרוד סונדרס)
      לאכול עוגת שמרים זה אנושי, להרגיש טוב אחריה זה כבר מדעי. עוגת שמרים (צילום: נמרוד סונדרס)

      כשאנחנו חושבים על דיאטה, אנחנו חושבים אוטומטית על הקילוגרמים העודפים שנשיל מעצמנו, על הבגדים החדשים שנקנה ועל איך שהסביבה תחמיא לנו על המראה המצודד, אבל אנחנו לא תמיד חושבים מה תפריט על טהרת החסה יכול לעשות למצב הרוח שלנו. המזון שאנחנו אוכלים משפיע גם על בריאותנו הנפשית. תזונה לא מאוזנת תשפיע על הראש לא פחות מעל הכרס הבטן שלנו. אם התחלתם דיאטה ואתם מרגישים חוסר שקט, עייפות או דכדוך - כדאי שתבדקו שוב את התפריט שבחרתם.

      "מזון משפיע על מצב הרוח, רמת החרדה, היכולת להתמקד, וכל היבט אחר של תפקוד המוח והנפש", טוענת הפסיכולוגית הקלינית ומומחית התזונה ד"ר ניקול ביורקנס. מחקרים הראו שתזונה עשירה בסוכר, כימיקלים ושומנים לא בריאים יכולה להוביל לסימפטומים של הפרעות נפשיות רבות, כולל דיכאון, הפרעות חרדה, הפרעות קשב וריכוז ועוד. מהצד השני, אנשים שבוחרים בדיאטה דלה בחלבונים, שומנים בריאים ופירות וירקות מצויים גם הם בסיכון לאבד חלק גדול מאבני הבניין הדרושות לתפקוד המוח ומערכות שונות בגוף.

      כדי שתוכלו לבחון האם שינויים שערכתם בבחירות הקולינריות משפיעים בצורה קיצונית על מצב הרוח שלכם, כדאי לבדוק האם עשרת המרכיבים הבאים נעדרים מהתפריט היומי שלכם.

      עוד בושא:
      סובלים מדיכאון קל? המאכלים האלו מחמירים את המצב
      "אבל אתה נראה כל כך שמח": כשהדיכאון מסתתר מאחורי חיוך
      מחקר בינלאומי מציע: זה משך ההתעמלות שיעזור לנצח את הדיכאון