וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בינלאומי מציע: זה משך ההתעמלות שיעזור לנצח את הדיכאון

17.10.2017 / 14:07

זה לא חדש שפעילות גופנית משפרת את המצב הנפשי, אך במצב של דיכאון לעיתים קשה לגייס את הכוחות הנפשיים לכך. כעת מחקר נרחב מציע שלא צריך להשקיע יותר מדי כדי ליהנות מההשפעות החיובית של ההתעמלות

אישה רצה. ShutterStock
הכאב והקושי שבתעמלות דווקא יקלו על תחושות שליליות/ShutterStock

למרות שרוב האנשים יודעים מה הם יכולים לעשות כדי לשפר חלקים שהם פחות אוהבים בחייהם, מעטים באמת לוקחים יוזמה ונוקטים פעולות אקטיביות שיעזרו להם לעשות זאת. אולי זה בגלל שהדרך נראית ארוכה לפני שיוצאים אליה, או שאולי זה בכלל משום שהצעד הראשון קשה יותר מכל הבאים אחריו. במצב של דיכאון, הקושי הזה מתעצם בעשרות מונים, וכל ניסיון לשפר את המצב נראה כפעולה קשה מנשוא.

עוד בנושא:
"אבל אתה נראה כל כך שמח": כשהדיכאון מסתתר מאחורי חיוך
סובלים מדיכאון? יכול להיות שהמוח שלכם מנסה לעזור לכם
סובלים מדיכאון קל? המאכלים האלו מחמירים את המצב

למרות שבשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מפצירים במי שסובל מדיכאון להתעמל כדי לשפר את מצבו, התסמינים הלא פשוטים של המצב הנפשי הזה בהחלט עלולים להפוך את המשימה למורכבת יותר. עם זאת, מחקר בינלאומי נרחב מציע שהשיפור במצב הנפשי כתוצאה מהתעמלות אולי לא יהיה כל כך קשה כמו בדמיון של רבים מאיתנו, ואפילו לא ידרוש השקעה של יותר משעה אחת בשבוע.

לטובת המחקר, שפורסם בכתב העת American Journal of Psychiatry, חברו חוקרים ממדינות שונות ברחבי העולם ובחנו נתונים על 33,908 בני אדם. החוקרים שאלו את הנבדקים על הרגלי ההתעמלות שלהם וכן השתמשו במבחני אישיות לבחינת תסמיני חרדה או דיכאון. המעקב נמשך 11 שנים.

"לראשונה הצלחנו לכמת את משך ההתעמלות הנדרש"

לאחר שהחוקרים בודדו נתונים שעשויים היו להשפיע על הממצאים, לרבות מצב סוציו-אקונומי, תנאים דמוגרפיים, שימוש בסמים ובאלכוהול ומצב גופני, הם מצאו שאנשים שהתעמלו בין שעה לשעתיים ביום היו בסבירות נמוכה ב-44 אחוזים לסבול מתסמינים של דיכאון. זאת בהשוואה לאלו שלא התעמלו כלל. בנוסף, הם מצאו כי 12 אחוזים ממקרי הדיכאון יכולים להימנע לחלוטין בעזרת התעמלות גופנית קבועה, בעוד שברוב המקרים ההתעמלות תוביל להקלה כלשהי בתסמינים.

יום היוגה הבינלאומי בנמל תל אביב 22 ביוני 2017. ראובן קסטרו
משפיעה על ה-DNA בצורה שמפחיתה חרדה, יוגה/ראובן קסטרו

"הממצאים שלנו מרגשים, בגלל שהם מראים שאפילו מעט התעמלות, החל משעה אחת בשבוע, יכול להוביל להגנה משמעותית מפני דיכאון", הסביר מוביל המחקר, ד"ר סמואל הרווי, מומחה לפסיכיאטריה באוניברסיטת ניו סאות' ויילס. "אנחנו יודעים כבר זמן רב שלהתעמלות יש תפקיד משמעותי בטיפול בתסמיני דיכאון, אבל זו הפעם הראשונה שבה אנחנו מצליחים לכמת את משך הפעילות הדרוש להקלה בתסמינים".

ובאיזו פעילות גופנית מומלץ לבחור? בעוד שכל סוג של התעמלות הוא מבורך ועשוי להיטיב איתכם, מומלץ להקדיש את הזמן לפעילות אירובית, בדגש על ריצה, רכיבה על אופניים או שחייה. אם אתם סובלים גם מסתמינים של חרדה, דווקא מומלץ לעסוק ביוגה, שהוכחה במחקר אחר ככלי שיכול להשפיע על ה-DNA בצורה שתקל על התסמינים בטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully