פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      האם בננה היא ארוחת בוקר ממש גרועה?

      לכאורה זה נשמע כמו בחירה מושלמת: פרי בריא וטעים שידוע ככזה שמעלה אנרגיה. אבל מומחה תזונה מארה"ב מאמין שזו הבחירה הכי גרועה שאתם יכולים לעשות בבוקר. אלה הסיבות

      בננות (ShutterStock)
      יותר מדי אנרגיה? בננות (צילום: shutterstock)

      יש אנשים שלא ממש אוכלים ארוחת בוקר, אלא חוטפים משהו על הדרך. רבים בוחרים בפרי, והרוב יבחרו ככל הנראה בבננה. אבל מומחה תזונה מארה"ב מזהיר כי הבחירה בבננה כארוחה הראשונה של היום היא בחירה מאוד לא מוצלחת.

      אז איך זה שבננה, שעשירה באשלגן, ויטמינים ומינרלים וכמות יפה של סיבים יכולה להיות לא בריאה? התזונאי ד"ר דאריל ג'יופרה שהתראיין לאתר birdie, ותומך של דיאטת האלקליין, טוען שהסיבה לכך נעוצה בכמות הסוכר והחומציות בפרי. "בננה נראית כמו אופציה מושלמת לארוחת בוקר שאפשר לאכול על הדרך, אבל אם מסתכלים לעומקם של המרכיבים שלה תגלו שבננה שנאכלת לבד היא לא האופציה הטובה ביותר, מפני שהיא מכילה 25 אחוזי סוכר והיא יחסית חומצית. היא תיתן לך אנרגיה, אבל האנרגיה הזו תרד מהר ותרגישו רעבים", אמר.

      בבסיס דיאטת האלקליין (alkaline) נמצאת דרגת ה-pH - שמודדת עד כמה משהו הוא חומצי או בסיסי. דרגת ה-pH נעה בסקלה של 0 (מאוד חומצי) עד 14 (מאוד בסיסי) כשבאמצע 7 (ניטרלי). לכל מערכת בגוף יש pH שאופייני לה. לדוגמה, ה-pH של הדם מעט בסיסי ונע סביב 7.35-7.45. שמירה על pH דם יציב, קריטית לתפקוד תקין של הגוף ולכן מספר מערכות בגוף אחראיות לשמירה עליו, כאשר העיקריות הן הכליות והריאות.

      יוגורט עם בננות בצנצנת (ShutterStock)
      זו לעומת זאת ארוחת בוקר מושלמת. יוגורט עם בננה (צילום: shutterstock)

      האם הדיאטה הזו עובדת? מחקרי תצפית מצאו קשר בין דפוס תזונה חומצי יותר לבין מדדי בריאות עצם לקויים יותר, אך מחקרים גדולים מאוחרים יותר די הפריכו את התיאוריה והקשר הזה לא בהכרח נוגע להשפעה החומצית של המזון, אלא לרכיבים אחרים שבו - כמו ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים.

      אם אתם בכל זאת אוכלים בננה על הבוקר, כדאי פשוט שתוסיפו לה משהו שומני, שיעכב את ספיגת הסוכר בגוף, יוגורט או אגוזים למשל יהיו רעיון טוב. "מכיוון שבננות הן חומציות, יש צורך לנטרל את החומציות כדי להשיג את היתרונות של האשלגן, הסיבים והמגנזיום בלי נפילת הסוכר".