פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      6 מאכלים פרוביוטיים מעולים שהכי כדאי להכניס לתזונה

      כן, יש פה יוגורט, אבל גם עוד 5 מאכלים שלא הייתם בהכרח חושבים לכלול בתזונה היומיומית שלכם ויכולים להשפיע על הבריאות שלכם לטובה. וגם: מה ההבדל בין פרוביוטיקה לפרה-ביוטיקה? יש לנו את התשובה

      צזיקי עם לחם שומשום של הצועניה (נמרוד סונדרס)
      כן, יש גם יוגורט ברשימה, אבל לא רק. צזיקי (צילום: נמרוד סונדרס)

      אחד הנדבכים החיוניים ביותר בבריאותנו הוא המיקרוביום - מיליארדי החיידקים שחיים בתוך ועל הגוף שלנו. בשנים האחרונות מדענים מגלים עוד ועוד דרכים שבהן קהילות החיידקים הללו משפיעות על כל דבר כמעט, החל מהמשקל שלנו עבור בסיכוי שלנו לחלות באסתמה ועד לאקנה בעור. שמירה על איזון חיידקי נכון בגוף יכול לסייע בשמירה על הבריאות בטווח הארוך, שכן חלק מהחיידקים שנמצאים במערכת העיכול שלנו נחשבים ל"טובים" ומועילים, בעוד אחרים מזיקים ומעלים את הסיכון לתחלואה.

      אחת הדרכים המשמעותיות ביותר להשפיע על הרכב החיידקים בגופנו היא באמצעות תזונה. תזונה תומכת מיקרוביום נחלקת לשתי קטגוריות: מזונות פרוביוטיים ומזונות פרה-ביוטיים. הקטגוריה הראשונה היא של מזונות שמכילים חיידקים דומים מאוד או זהים לחיידקים המועילים שחיים במערכת העיכול שלנו. הקטגוריה השנייה, הפרה-ביוטית, מתייחסת למזונות שמכילים סיבים מסויימים מן הצומח שמזינים חיידקים מועילים ותורמים לשגשוגם בגוף (על חשבונן של אוכלוסיות חיידקים מזיקים). על המזונות הפרה-ביוטיים נמנים למשל גרגירי חומוס, בננות וארטישוקים. שני סוגי המזונות הללו חיוניים לצורך בניית מיקרוביום מאוזן ושמירה עליו. המאכלים שנמנה ברשימה מטה שייכים לקטגוריה הפרוביוטית ומכילים בעצמם חיידקים טובים:

      עוד בנושא:
      גרים ביחד? זה האיבר שבו יש לכם הכי הרבה חיידקים משותפים
      העולם הסודי של החיידקים: למה הם יותר חשובים מהגנים שלכם
      האויב שבפנים: החיידקים שקובעים מה תכניסו לפה