פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      6 שיטות שיהפכו את כוס הקפה שלכם לבריאה הרבה יותר

      אפשר להגיד עליו שהוא נחשב למשקה בריא, אבל גם לקפה יש לא מעט בעיות, והאמת היא שהן לגמרי תלויות בנו ובתוספות שאנחנו מוסיפים לו. אז איך הופכים אותו לבריא יותר? בשביל זה אנחנו פה

      6 שיטות שיהפכו את כוס הקפה שלכם לבריאה הרבה יותר

      בווידיאו: 5 עובדות על קפה שלא הכרתם

      עבור רבים מאיתנו, הבוקר הוא החלק הכי גרוע ביום. אם יש משהו אחד טוב בו זה הקפה. הבעיה היא שלמרות המחקרים שמראים כי צריכה מדודה של קפה ביום דווקא יכולה להאריך חיים ולמנוע מחלות כרוניות, רובנו מוסיפים למשקה הבריא לכאורה, הרבה יותר מדי קלוריות ותוספות מיותרות.

      עוד בנושא:
      מומחים חושפים: זה היחס המדויק להכנת כוס קפה מושלמת לצריכה יומית
      ביצה בקפה? תתפלאו אבל יש טרנד כזה והוא לא ממש יעיל
      כך הקפה של הבוקר יכול להאריך לכם את החיים

      על פי אנליזה שפורסמה בכתב העת the journal Public Health ונערכה על ידי חוקרים מאוניברסיטת אילינוי ומאוניברסיטת קליפורניה, שני שלישים מאלה ששותים קפה, מוסיפים לו יותר מדי שמנת, חלב וסוכר. ההערכה שלהם היא כי מדובר בתוספת של 69 קלוריות ביום. מיותרות, כבר אמרנו? הנה 5 שיטות שיכולות להפוך את כוס הקפה שלכם לבריאה הרבה יותר.

      תשתו כוס מים לפני

      כוס מים (ShutterStock)
      תרוו את הגוף לפני שאתם מתחילים עם רוטינת הקפה. כוס מים (צילום: shutterstock)

      מחקרים הראו כי למרות שקפאין הוא משתן הגוף יכול להתאים את עצמו לצריכה עקבית של קפאין, ששוללת את האפקט המייבש. עם זאת, אנשים רבים שמתחילים את היום שלהם עם קפה מגלים בסוף היום שהם כמעט ולא שתו מים.

      אם גם אתם כאלה, דעו שמומלץ להתחיל את היום עם שתיה של כוס מים ולאחריה אפשר להתחיל את רוטינת הקפה. ובכל מקרה, גם אם אתם מאלה ששותים כוס קפה אחת, שתיים, שלוש או יותר - ודאו שצריכת המים שלכם גבוהה יותר.

      ההבדל המטורף שיכולה לעשות כוס מים נוספת ביום

      ותרו על הממתיקים המלאכותיים

      ממתיק מלאכותי (ShutterStock)
      אתם לגמרי יכולים וצריכים לוותר על זה. ממתיקים מלאכותיים (צילום: shutterstock)

      נכון, למי שבדיאטה הממתיקים האלה נראים מפתים מכיוון שהם נותנים את תחושת המתיקות אבל הם נטולי קלוריות, ובכל זאת, מחקרים רבים מהעת האחרונה מצאו כי הממתיקים המלאכותיים דווקא עלולים לגרום לעליה במשקל ואפילו לסוכרת מסוג 2 ולמחלות לב.

      אם אתם מחובבי הממתיקים נסו להיגמל ולעבור לקפה לא מתוק. אם אתם חייבים קצת מתיקות עם הקפה בבוקר הוסיפו מעט סוכר.

      הנה 11 מאכלים שכדאי לכם להימנע מהם

      צמצמו בצריכת הסוכר

      סוכר או מלח על כפית עץ (ShutterStock)
      תמדדו את כפיות הסוכר שלכם טוב טוב. כפית סוכר (צילום: shutterstock)

      ואחרי הסעיף הקודם, נדגיש, כי גם על סוכר (בעיקר לבן) חייבת להיות מגבלה ועל פי איגוד הלב האמריקאי יש לכם מגבלה של שש כפיות סוכר ביום, וגם על זה היינו מנסים לוותר.

      במקום לשפוך את הסוכר לכוס הקפה מתוך שקית, נסו להשתמש בכפיות כדי לעקוב אחרי הצריכה שלכם וגם אז נסו לצמצם את צריכת הסוכר. תראו כמה מהר מתרגלים לשתות קפה ללא כל ממתיק.

      מה קורה לגוף אחרי שנה בלי סוכר?

      נסו לעבור לחלב אורגני או לתחליף חלב

      כוס קפה קר עם קשית טו גו (ShutterStock)
      נסו לעבור לסוגי חלב אחרים. קפה קר (צילום: shutterstock)

      אם אתם מאוהדי החלב, נסו לבחור בחלב אורגני לקפה שלכם. למרות שמדובר במוצר יקר יותר, חלב אורגני אינו מכיל הורמונים או אנטיביוטיקה שעלולה להזיק לבריאותכם.

      לחלופין, משקה חלב העשוי שקדים, קשיו או סויה יכול להוות תחליף מצוין לחלב הפרה, והוא טוב לא רק לטבעונים או לרגישים ללקטוז אלא לכולם. תחליפי החלב אינם מכילים כולסטרול, חלקם מכילים פחות קלוריות והם מכילים מעט מאוד שומן. בנוסף סוגי חלב אלה נחשבים לקלים יותר לעיכול.

      בלי הורמונים: הכל על תחליפי חלב צמחיים

      הוסיפו קינמון ותבלינים לקפה שלכם

      קפה עם קינמון (ShutterStock)
      תוספת טעימה ובריאה. קפה עם מקל קינמון (צילום: shutterstock)

      אחת מהדרכים הכי יעילות לשפר את כוס הקפה שלכם מבחינה בריאותית וגם להיגמל מהסוכר המוסף היא שימוש בתבלינים שונים כמו קינמון, אגוז מוסקט או ציפורן. התבלינים לא רק מחזקים את הארומה של המשקה השחור אלא מגבירים את צריכת נוגדי החמצון שלכם באותו יום ועוזרים בשמירה על איזון הסוכרים בדם.

      חוקרים מהאוניברסיטאות קלארקסון וג'ורג'יה שבארצות הברית, מצאו כי תוספת של קקאו למשל לקפה של הבוקר, משפרת באופן ניכר את הריכוז, מפחיתה חרדה, מגבירה את האנרגיה ואף עוזרת לשפר את היכולות הקוגניטיביות. במחקר, שפורסם בכתב העת "BMC Nutrition", נמצא כי הקקאו גם מסייע לבטל את ההשפעות השליליות של הקפה על רמת החרדה בגוף.

      טעים להכיר: 5 התבלינים הכי בריאים שיש

      נסו לשתות את הקפה הראשון שלכם אחרי תשע בבוקר

      קפה (ShutterStock)
      לא חייבים לשתות ממש על הבוקר. מכונת קפה (צילום: shutterstock)

      מרבית האנשים בעולם פותחים את הבוקר שלהם עם קפה במחשבה שזה מה שיעורר אותם, אבל למעשה הם צריכים להמתין מעט כדי ליהנות מההשפעה המעוררת שלו.

      בין 8 ל-9 בבוקר רמות הקורטיזול בגוף עולות, וזה בעצם אומר שהגוף מתעורר לאיטו באופן טבעי. אם אתם שותים את הקפה שלכם בשעות האלה, לקפאין בעצם אין שום השפעה על הערנות שלכם, ובטווח הארוך זה אפילו מבטל את ההשפעה המעירה שלו על הגוף. בדיוק בגלל הסיבה הזו, שתיה של קפה אחרי 9 בבוקר היא הרבה יותר יעילה.

      מחקר מוכיח: באמת אסור לשתות קפה בלילה