וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצה בקפה? תתפלאו אבל יש טרנד כזה והוא לא ממש יעיל

5.2.2018 / 9:27

ארוחת בוקר סטנדרטית בישראל וברחבי העולם משלבת ביצים וקפה, אבל הטרנד הנוכחי לקח את השילוב צעד אחד קדימה. זה אולי נשמע לכם דוחה אבל בווייטנאם שותים ככה קפה אלפי שנים, ובכל זאת ככל הנראה אין לזה שום יתרון בריאותי

קפה עם ביצה. ShutterStock
בוויטנאם שותים ככה קפה כבר אלפי שנים/ShutterStock

אחרי שתוספת של כורכום וחמאה בקפה הוכרזו כטרנד בריאותי פופולרי וכבשו כל אתר לייף סטייל רענן, הגיע הזמן להמשיך הלאה אל הדבר הבא. המגמה החדשה בתחום התזונה נראית הרבה יותר קיצונית ובמקום המרקם החלק של החמאה תקבלו מרקם של ביצה שתוטל אל תוך הכוס שלכם. כן, שמעתם נכון. הטרנד הנוכחי הוא ביצה בקפה, ולא, היא לא מגיעה מבושלת.

זה אולי נשמע לכם כמו המצאה אבל מסתבר שהטרנד הזה כבר קיים בתרבות הסקנדינבית והווייטנאמית, וכעת הוא צובר תאוצה ברחבי בריטניה וארה"ב, ובעיקר אצל אצנים ושחקני כדורסל אמריקאים. למה אתם שואלים את עצמכם? ובכן, הסיבה לכך היא ככל הנראה אותה הסיבה שגרמה לאנשים להוסיף חמאה לקפה, וחלוצי הטרנד טוענים כי מדובר בשיטה יעילה ששומרת על אנרגיה גבוהה ואף מסייעת לירידה במשקל.

אנשים רבים כבר משתמשים בקפה לפני אימונים, אבל האם אנחנו באמת כל כך עסוקים שאנחנו לא יכולים לאכול ארוחת בוקר בריאה במקום לרקוח כל מיני משקאות מוזרים? וגם - האם זה בטוח לאכול את הביצים האלה שלא מבושלות כהלכה? בגדול, החום של הקפה שמגיע לכ-93 מעלות צלזיוס צריך להיות מספיק בשביל הביצה שמתבשלת בטמפרטורה של כ-70 מעלות, כך שאין סיבה לחשוש מסלמונלה למשל.

עוד בנושא:
מה דיאטניות שותות כשהן קמות בבוקר?
הטוב, הרע והלא נורא: איך קפה משפיע על הבריאות שלכם?

קפה עם ביצה. ShutterStock
מה רע בלאכול בחביתה עם כוס קפה לחוד? קפה עם ביצה/ShutterStock

אז האם בכל זאת הטרנד הזה מוצדק? אחרי הכל, ביצים מלאות חלבון ושתיית קפה במתינות לא עושה נזקים. אבל, חלבון הוא משהו שצורכים אחרי אימון גופני שכן הוא מסייע לגוף להתאושש וקפה לעומתו פחות מומלץ אחרי אימון, שכן הרעיון הוא להביא את הגוף להירגעות - לא לעורר אותו שוב. תזונאים ממליצים לשתות קפה לפני האימון, וכ-30 דקות לאחר שהוא נגמר לאכול ארוחה בריאה שמכילה חלבון כמו ביצים, בשילוב פחמימות מורכבות. לא לערב בין השניים.

"אני לא יכולה לדמיין למה מישהו ירצה לערבב ביצים וקפה ביחד", אומרת הת'ר מנגירי, דוברת האקדמיה לתזונה ודיאטה בפיטסבורג. "בביצה אחת יש כמויות משתנות של 13 ויטמינים חיוניים שונים ומינרלים, בתוספת שישה גרם של חלבון באיכות גבוהה, אבל אין שום יתרון נוסף לשים אותה בתוך הקפה".
אם אתם בכל זאת מתעקשים להכניס לקפה שלכם ביצה, תבדקו שהיא מפוסטרת, ועשו טובה, אל תפצחו אותה לתוך המשקה שלכם בבית קפה הומה אדם סתם תראו מוזרים, וזה לא בריא.

עוד באותו נושא

טרנד בריאות אמריקאי: חמאה בקפה

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • קפה
  • ביצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully