וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הקפה של הבוקר יכול להאריך לכם את החיים

18.1.2017 / 7:15

שתיית קפה מתונה נמצאה כמיטיבה במחקרים מהעת האחרונה, אבל כעת מסתבר שגם אם שתיתם קצת יותר מזה, אתם מסודרים. אז מה הקשר בין שתיית הקפה שלכם למחלות כמו סרטן וסוכרת?

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בווידיאו: 5 עובדות על קפה

במקביל לדיווח המטריד על עופרת במכונות הקפה שלנו, מחקר חדש מבקש לעודד אותנו, ומכריז ששתיית קפה יכולה לעשות לנו טוב. נכון, לא מעט מחקרים כבר קבעו שהמשקה הפופולרי לא רק שאינו מזיק, אלא אף תורם לבריאות, אבל המחקר החדש כבר מבטיח לנו אריכות חיים. במחקר של אוניברסיטת סטנפורד, שפורסם בכתב העת Nature Medicine, ביקשו החוקרים לבדוק מה גורם לדלקות כרוניות בגילאים מבוגרים, ומצאו כי קפאין עשוי להפחית את הסימפטומים של הדלקתיות.

במהלך המחקר, ניתחו עורך המחקר ד"ר דיויד פורמן ועמיתיו באוניברסיטת סטנפורד דגימות דם של 100 אנשים בגילאים שונים שלקחו חלק במחקר שארך עשור. הממצאים הראו כי בקרב האנשים המבוגרים יותר הייתה דלקתיות גבוהה יותר בהשוואה לצעירים – מה שלא הפתיע את החוקרים. מחלות כרוניות של אנשים מבוגרים יותר כמו סוכרת, בעיות לב, סרטן ואלצהיימר נחשבות למחלות שבמקורן באופן חלקי לפחות בדלקתיות הגבוהה. "רוב המחלות של הזדקנות הם לא ממש מחלות של הזדקנות, אלא יותר מחלות של דלקת", הסביר ד"ר פורמן.

עוד בנושא:
משקאות חמים מסרטנים? מומחה: "התועלת עולה על הנזק"
מאיזה מאכלים כדי להימנע לפני השינה?
בואו לבדוק: כמה אתם מכורים לקפה?

צוות המדענים חקרו קולטנים המזהים פתוגנים שמפעילים תגובה דלקתית. הפתוגנים האלה שקרויים inflammasomes הם למעשה חלבון מורכב שתפקידו להפעיל ולתזמן תגובות דלקתיות שונות בגוף. הם נחשבים לאחראים, לפחות חלקית, בהיווצרות דלקת כרונית כתוצאה מהזדקנות.

קפה. ShutterStock
לחיים/ShutterStock

הממצאים הראו כי גם בקרב אנשים מבוגרים עם רמות נמוכות של דלקתיות היו מוגנים יותר אם שתו קפאין על בסיס קבוע. למעשה, הממצאים הראו כי אנשים ששתו יותר מחמש כוסות קפה ביום הראו רמות נמוכות מאוד של פעילות דלקתית בגנים. לטענת החוקרים, הקפאין מעכב את מעגל הדלקתיות ולמעשה מכבה אותו.

במחקר שנערך לפני שנה חוקרים מצאו כי שתייה מרובה של קפה גם עשויה להפחית את הנזק שנגרם לכבד כתוצאה מצריכה מופרזת של אלכוהול ומזון. החוקרים מצאו שהגדלת צריכת הקפה היומית בשתי כוסות נקשרה בהפחתה משמעותית של הסיכון לשחמת. בכל המחקרים שנבחנו, פרט לאחד, נמצא שככל שצריכת הקפה היומית עלתה, הסיכון לשחמת ירד בהתאמה.

עוד באותו נושא

הסיבה הדוחה שתגרום לכם להפסיק להשאיר ספלי קפה במשרד

לכתבה המלאה

דלקתיות היא לא תמיד דבר רע

לחוקרים במחקר הנוכחי היה חשוב להבהיר כי דלקתיות היא לא בהכרח רעה, והיא חשובה לתפקוד של מערכת החיסון שמשתמשת בה על מנת להילחם בזיהומים ולהסיר תרכובות מזוהמות. אבל ככל שאנחנו מתבגרים התהליך הזה משתבש. "כשאנחנו מתבגרים משהו 'נשבר'", הסבירו החוקרים, "אנחנו הופכים לאפקטיביים פחות בניהול הדלקתיות.

הממצאים אומנם עשויים להצביע על שימוש במשקאות המכילים קפאין לטיפול בדלקת כרונית, אך החוקרים מזהירים כי זה לא כל כך פשוט. אומנם נראה עי קפאין יכול לחסום את ההפעלה של גנים הקשורים לדלקת שמתגברת עם הגיל אבל זה לא בהכרח אומר שקפה יכול למנוע למשל מחלות לב. הממצאים חשובים בעיקר משום שהם מאפשרים לחוקרים להתמקד ביעדים חדשים לפיתוח טיפולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully