וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה הדוחה שתגרום לכם להפסיק להשאיר ספלי קפה במשרד

27.9.2016 / 7:15

רובם המוחלט של ספלי הקפה המשרדיים מכילים כמויות מחרידות של חיידקים, שגם שטיפה יומיומית בכיון המטבחון המשותף לא תועיל מולן. הפיתרון? אתם לא תאהבו את זה

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בווידאו: 5 דברים שכדאי לדעת על קפה

קפה הוא חלק בלתי נפרד והכרחי משגרת הבוקר שלנו במשרד – זה סוג של קונצנזוס. רבים מאיתנו לא היו שורדים את הבוקר בלעדיו, ובוודאי שהיינו הרבה פחות נחמדים לחברים שלנו לעבודה לולא הוא. אבל הקפה הזה שאתם שותים במשרד עלול לעשות אתכם חולים. רגע, לפני שאתם מניחים את מכתב ההתפטרות על שולחן הבוס שלכם – כדאי שנחדד: הבעיה היא לא עם הקפה, כמו עם הספל שמכיל אותו.

ספלי קפה משרדיים, אתם יודעים למה אנחנו מתכוונים – אותה אסופה של ספלי אייטיז פרחוניים ולוגואים מיושנים של חברות מסחריות - הם בית גידול לחיידקים ושאר מיקרובים. "מושבות שלמות של חיידקים מתגוררות בתוך הספל החביב עליכם", אומר צ'רלס גרבה, מומחה לבריאות סביבתית מאוניברסיטת אריזונה. במחקר שערך גרבה הוא גילה ש-90 אחוזים מהכוסות והספלים שמצויים במשרדים מכוסים בחיידקים, שיכולים לשרוד בסביבה הידידותית הזאת עד שלושה ימים. והחלק הכי דוחה – 20 אחוזים מהחיידקים האלה הם חיידקים צואתיים.

עוד בנושא:
מחקר של הרווארד: 3 כוסות קפה ביום מאריכות חיים
כמה סיבות טובות לפתוח את היום עם קפה
מחקר מצא מהו הפריט הכי מזוהם במטבח שלכם
ממלאים מחדש בקבוקי מים? זו הסיבה שזה דוחה

"ברגע שאתם מניחים את הספל על השולחן במשרד מבלי לשתות ממנו או לשטוף אותו, החיידקים מתחילים להתרבות – מושבות חיידקים יכולות להתפתח גם אם נותרו בספל רק כמה טיפות בודדות של קפה", מסביר גרבה. ושלא תחשבו שזה שאתם שוטפים את הספל מדי יום אומר שאתם מחוץ לכלל סכנה. לדברי גרבה, המקור של הרבה מהחיידקים שמסתובבים בספלים משרדיים הוא בכלל מהספוג בכיור של המטבחון המשותף. תנסו לחשוב מתי החליפו אותו בפעם האחרונה.

אז מה ממליץ המומחה? האפשרות הטובה ביותר היא לקחת איתכם את הספל הביתה בסוף כל יום עבודה, ולרחוץ אותו שם – עדיף במדיח, עם תכנית של ייבוש חם שבמהלכה הטמפרטורות הגבוהות מבטיחות שאף חיידק לא ישרוד. נשמע לכם מטרחן? יש לנו שתי מילות תזכורת עבורכם: חיידקים. צואתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully