וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיית 2 כוסות קפה ביום מפחיתה את הסיכון למחלת כבד

22.2.2016 / 6:00

ניתוח של 9 מחקרים הוביל את החוקרים למסקנה ששתיית 2 כוסות קפה ביום מפחיתה את הסיכון לשחמת הכבד ב-43%. רוב המחקרים תומכים גם בקביעה שככל ששותים יותר קפה, הסיכון לשחמת ממשיך לצנוח

צילום מסך

בווידאו: לא רק בריא, הקפה שלכם יכול להיות גם אמנות

שתייה מרובה של קפה עשויה להפחית את הנזק שנגרם לכבד כתוצאה מצריכה מופרזת של אלכוהול ומזון – כך עולה מסקירה עדכנית שבחנה מספר מחקרים בנושא. חוקרים בחנו את הנתונים והמידע שנאספו בתשעה מחקרים קודמים, שבהם השתתפו במצטבר 430 אלף נבדקים, וגילו ששתייה של 2 כוסות קפה מדי יום עשויה להפחית ב-43 אחוזים את הסיכון לפתח שחמת הכבד.

"שחמת עלולה להיות קטלנית, ואין לה תרופה של ממש", אמר מחבר המחקר ד"ר אוליבר קנדי מאוניברסיטת סאות'המפטון בבריטניה. "לכן, העובדה שניתן להפחית את הסיכון לפתח שחמת של הכבד על ידי צריכה של קפה – משקה זול, זמין ונגיש, הינה משמעותית", הוסיף.

שחמת גורמת להתקשות ולהרס של רקמת הכבד והיא הגורם למותם של יותר ממיליון אנשים ברחבי העולם מדי שנה. היא נגרמת בין השאר על ידי זיהומים כתוצאה מצהבת, צריכה מופרזת של אלכוהול, בעיות במערכת החיסונית, ומחלת כבד שומני (מחלה שנקשרה בהשמנת יתר ובסוכרת).

קנדי ועמיתיו החוקרים ביצעו אנליזה של צריכת הקפה הממוצעת שעליה דווח במקרים הקודמים, על מנת להסיק עד כמה משפיעה תוספת של שתי כוסות קפה ביום על הסיכויים לחלות במחלת כבד. בכל המחקרים יחדיו השתתפו 1,990 אנשים שחלו בשחמת הכבד.

גבר מזוקן רוכב על אופניים ושותה קפה. ShutterStock
כמה כאלה כבר שתיתם היום?/ShutterStock

בשמונה מתוך תשעת המחקרים שנבדקו בסקירה, החוקרים מצאו שהגדלת צריכת הקפה היומית בשתי כוסות נקשרה בהפחתה משמעותית של הסיכון לשחמת. בכל המחקרים, פרט לאחד, נמצא שככל שצריכת הקפה היומית עלתה, הסיכון לשחמת ירד בהתאמה.

החוקרים העריכו כי עבור מי שאינו שותה קפה כלל, תוספת של כוס קפה ליום תפחית את הסיכון לשחמת ב-22%. אם מוסיפים כוס קפה שנייה ליום, הסיכון יורד ב-43%. בכוס השלישית הסיכון צונח ב57%, וכוס רביעית תפחית את הסיכוי לשחמת ב-65 אחוזים.

עוד באותו נושא

למה אסור לכם לשתות קפה לפני תשע בבוקר?

לכתבה המלאה

כיצד משפיע סוג הקפה על הסיכון?

עם זאת, התוצאות מעלות מספר תהיות שנותרו ללא מענה. באחד המחקרים למשל, נמצא קשר הדוק יותר בין הפחתת הסיכון לשחמת ושתיית קפה פילטר, לא קפה מורתח. כמו כן, על אף שכל המחקרים הראו הפחתה בסיכון לשחמת כתוצאה משתיית אלכוהול, לא בכולם נמצא קשר בין שתיית קפה ובין הפחתת שחמת שנגרמה כתוצאה מהשמנת יתר או מסוכרת.

עם זאת, ד"ר קנדי מבקש להבהיר שהמחקר שלו לא מהווה המלצה לשתות משקאות קפה ממותקים ללא הגבלה. כמו כן, עדיין לא ברור כיצד בדיוק מסייע הקפה בשמירה על הכבד בריא יותר, והאם לסוג הפולים או לשיטה בה מכינים את הקפה יש השפעה על כך. "קפה הוא תערובת מורכבת שמכילה מאות תרכומות כימיות, ועדיין לא ידוע איזו מהן היא האחראית לשמירה על בריאות הכבד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully