נושאים חמים

שעון החורף מדכא אתכם? 5 דרכים לצאת מהבאסה

גם אתם יוצאים מהעבודה בחושך ומרגישים שהשמיים הם לא הדבר היחיד שמעונן? החדשות הטובות הן שאתם לא לבד. החדשות היותר טובות הן שהמצב בהחלט הפיך אם רק תקבלו כמה החלטות מודעות לשיפורו

תה (ShutterStock)
קר קר מתקרר. כוס תה(צילום: Shutterstock)

אם לא מספיק שבחורף הימים מתקצרים יותר ויותר, משום מה האנושות בוחרת להחמיר את המצב ולהקדים את השקיעה בשעה נוספת. נכון, להחלטה הזאת יש השלכות חיוביות כמו חיסכון באנרגיה והקלה על משכימי קום, אך היא משפיעה לרעה על המצב הנפשי של לא מעט אנשים. מחקר שפורסם מוקדם יותר השנה בכתב העת Epidemiology אף מצא כי יש עלייה במקרי הדיכאון בתקופת החלפת השעון.

עוד בנושא:
מה החלפת השעון עושה לגוף שלכם?
מעייפות לנשירת שיער: כך תתגברו על הבעיות הכי נפוצות של הסתיו
אני רק שאלה: למה הסתיו גורם לנו להרגיש מעוננים?

החוקרים, מהאוניברסיטאות אורהוס שבדנמרק וסטנפורד שבארצות הברית, סקרו 185,419 מקרים שבהם אובחן דיכאון חמור בין השנים 1995 עד 2012. הם גילו כי בתקופה של הזזת השעון הייתה עלייה של 11 אחוזים במספר המקרים המאובחנים. להגברת תסמיני הדיכאון בעונת הסתיו אפילו יש שם רשמי – תסמונת רגשית עונתית, או בראשי התיבות האירוניים – S.A.D – Seasonal Affective Disorder).

למזלנו, בניגוד לדיכאון חמור שקשה לצאת ממנו ללא עזרה מקצועית, במקרה הזה ישנן לא מעט פעולות שיכולות לעזור לכם להחזיר את החיוך לפנים. הנה כמה דרכים לעשות זאת: