וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתחילים להתאמן אחרי מלא זמן של בטלה? מאמן מסביר

עומר רוזנברג

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 8:28

אם גם אתם הבטחתם לעצמכם להיכנס לכושר השנה, זה אפשרי - ואפילו לא כל כך מפחיד. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לחזור להתאמן (ולא לוותר אחרי שבועיים)

אתגר כושר חדש בטיק טוק/טיק טוק

חגי תשרי מסמנים התחלות חדשות, ולרוב התחלות חדשות מגיעות עם החלטות חדשות. בתקופת החגים אנחנו יוצאים מהשגרה, וזה זמן מצוין לקיים שיחה עם עצמנו ולבחון מה היינו רוצים לשנות, ובעיקר לשפר בעצמנו ובחיים שלנו. הרבה פעמים אנחנו מאמני הכושר והתזונאים נתקלים בהבטחות כמו "השנה אני אקח את עצמי בידיים", כאשר הכוונה לרוב היא להיכנס לכושר או לשפר את אורח החיים הלחוץ ולהכניס מזון בריא יותר לתפריט. אבל לרוב - דיבורים לחוד ומעשים לחוד, ורבים מאלו שנשבעים שהשנה הם עושים שינוי, מתייאשים ממנו עוד לפני שהתחילו.

אבל לא הפעם. אם הבטחתם לעצמכם להיכנס לכושר השנה, זה אפשרי ואפילו לא כל כך מפחיד. לעיתים החשש מהאימונים הראשונים הוא זה שמעכב אותנו. אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לחזור להתאמן, ולהתמיד.

תתחילו בקטן

בואו נגיד את הדברים כמו שהם - השד לא כל כך גרוע. להיכנס לכושר לא לוקח הרבה זמן, ובעיקר לא צריך להתחיל מאימונים מורכבים וקשים. גם אם אתם מדמיינים את עצמכם בסצנה עתירת זיעה נשימות כבדות ועבודה קשה מסרטי רוקי, תזכרו שחלק מהאחריות שלכם היא לקבל את העובדה שאחרי תקופה ללא אימונים, הגוף נכנס להומאוסטזיס - מצב שבו הוא מאוזן ומותאם למציאות אליה התרגל, וייקח לו זמן לשנות אותה. אנחנו לא רוצים שיתפסו לכם השרירים ברמה שלא תוכלו לזוז.

מה עושים? התחילו בקטן, ולמרות שהראש ממש רוצה קדימה, תנו לגוף זמן הסתגלות. ההמלצה היא להתחיל בשבועיים-שלושה הראשונים עם 2 אימונים בשבוע בעצימות קלה עד בינונית, משקלים נמוכים ופחות חזרות, ולאט לאט להתחיל להעלות בהדרגה כמות האימונים ועצימותם.

עוד בוואלה!

תרגיל של 10 שניות יכול לקבוע אם אתם בסיכון למוות מוקדם

לכתבה המלאה

מצאו אימון שאתם לא סובלים ממנו

כשמדובר בחזרה לאימוני הכושר, או אפילו בהתחלה של ספורט מסוים, מאוד חשוב למצוא את הסגנון שמתאים לכם, נח ונעים לכם לתרגל אותו ואתם לא "סובלים ממנו" בהתחלה. כך, ככל שיעבור הזמן האימונים שלא תסבלו מהם יהפכו לכאלה שתאהבו, ומי יודע אולי אפילו תתמכרו. זה יכול להיות שיעור מסוים שמדליק אתכם, משחק כדור או אפילו ריצה קלה בשקיעה, במקרה הזה אחד ועוד אחד זה יותר משתיים והצלחתם ליצר גם אימון וגם חוויה שלא תרצו לותר עליה.

גיף כושר מרימה משקולות אימון. Giphy
חפשו את האימון שעושה לכם טוב. אישה מרימה משקולות/Giphy

בחרו במאמן מדרבן

מאוד כדאי לבחור את המקום שיגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם, ואת אנשי המקצוע שילוו אתכם בצורה הטובה ביותר. לא משנה באיזה סוג ספורט תבחרו, שימו לב ששומרים עליכם, עם עין מקצועית שמסתכלת מהצד יודעת לעודד כשקשה, וגם לעצור כשמגזימים. זה המקום לומר - פציעות רבות נובעות מקיצור דרך, אל תגזימו. בנוסף, חשוב שהמאמנים המקצועיים ידרבנו אתכם להצליח באמצעות חיזוקים חיוביים.

מתנות קטנות

אנחנו אוהבים לפנק את עצמנו, ובעיקר להרים לעצמנו שאנחנו מצליחים, תעשו עם עצמכם סוג של דיל, הצלחתם להתמיד תקופה מסוימת? פנקו את עצמכם במשהו שעושה לכם טוב. זה יכול להיות מסאז' טוב, ארוחה כיפית או אפילו קפה קבוע אחרי האימון. העובדה שמחכה לכם מתנה קטנה מעצמכם תגרום לכם להמשיך עד שתתרגלו לספורט מחדש. זכרו שמגיע לכם לחגוג את התנועה, לחגוג את הגוף ובעיקר לחגוג את ההחלטה שקיבלתם

עומר רוזנברג הוא מאמן כושר והבעלים מועדון נקסט פיטנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully