וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתיו ישראלי: 6 ירקות ופירות שכדאי לאכול דווקא עכשיו

19.9.2017 / 6:43

האבוקדו חוזר למדפי הירקות והפירות, ויחד איתו מגיעים גם רימונים, תמרים, דלועים וכרוביות. לכבוד עונת הסתיו הממשמשת ובאה, זו ההזדמנות לגוון את התזונה שלכם

קובה דלעת של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
סתיו, סתיו, סתיווווווו. קובה דלעת/נמרוד סונדרס

הטמפרטורות בחוץ אולי לא מסגירות שהקיץ נגמר, אבל שעות הערב מסמנות את תחילתו של הסתיו, וכמה כיף שהוא הגיע. אפשר להתחיל את הדכדוך כבר מעכשיו. אבל עוד קודם, זו הזדמנות מעולה לגוון את התזונה שלנו ולהיפרד מהירקות והפירות שמילאו את המדפים בסופר בקיץ.

עוד בנושא:
אחת ולתמיד: כמה פירות וירקות באמת צריך לאכול ביום?
זה הסתיו: למה כאבי הראש מגיעים דווקא עכשיו?
למה אנחנו כל כך בלחץ בחגים, ומה עושים עם זה

רגע לפני שהחורף מגיע וממלא את כולנו מחלות, אלה הירקות והפירות שהולכים להעביר אתכם לעונת הסתיו בצורה בריאה וטעימה:

אבוקדו

גוואקמולה אבוקדו. ShutterStock
חצי אבוקדו ביום - חלום. אבוקדו/ShutterStock

אם אתם מחובבי האבוקדו אין סיכוי שלא שמתם לב להיעדרו בחודשיים האחרונים. אבל עכשיו, לקראת הסתיו הוא חוזר, וטוב שכך. האבוקדו מלבד טעמו, מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים שתורמים להורדת הכולסטרול הרע והעלאת הכולסטרול הטוב. הוא גם מצוין לבעלי לחץ דם גבוה שכן הוא תורם לאיזון לחץ הדם בזכות כמות גבוהה של אשלגן וכמות קטנה של נתרן.

כמו כן האבוקדו מכיל כמות גבוה של חומצות אמינו - אבני היסוד לבניית חלבון והוא עשיר מאוד גם בוויטמינים A, B, C, E, K וחומצה פולית. כמו כן, הוא מכיל מינרלים חשובים כגון סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ואשלגן. ואם זה לא מספיק, הוא אפילו טוב לדיאטה – מחקרים גילו כי עד חצי אבוקדו ביום מסייע לירידה במשקל.

הירוק היום בריא מאוד: 9 סיבות לאכול אבוקדו

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

תמר

תמרים. ShutterStock
מקור לאנרגיה זמינה. תמרים/ShutterStock

תמר הוא שם כולל למשפחה שלמה של זנים, כאשר לכל זן יש את הקסם והטעם שלו. כל התמרים מכילים הרבה סידן ( 64 מ"ג סידן ב- 100 גרם תמרים) לכן הם טובים לחיזוק העצם. בנוסף, תמרים מכילים כמות גדולה של מגנזיום (54 מ"ג ל-100 גרם תמרים), ולכן הם תורמים לבריאות הלב, כלי הדם, העצבים והשרירים.

התמרים מכילים סיבים תזונתיים ולכן הם תורמים לבריאות מערכת העיכול. ולבסוף, ולא הכי פחות חשוב, התמר הוא מקור לאנרגיה זמינה לגוף שמקורה בסוכרים טבעיים והוא תחליף מעולה למתוקים.

הנה כל התכונות הבריאות של תמרים

seperator

רימון

מתכוני רימון של פיליס גלזר. נמרוד סונדרס
מלא ובריא כרימון/נמרוד סונדרס

רימון הוא סוג של תרופת פלא, שכן גם לקליפה, לגרגירים ולמיץ עצמו יש סגולות רפואיות. מי ששתה פעם כוס של מיץ רימון אולי הרגיש לאחר מכן סחרחורת, הסיבה לכך היא שבמיץ הרימון נמצא ריכוז גבוה במיוחד של ברזל שנספג בקלות. זו הסיבה שהוא מומלץ לנשים בהיריון או אחרי לידה, ולמי שסובל מאנמיה.

הרימון ידוע כמוריד לחץ דם טבעי והוא עשיר בפלבנואידים שמחזקים את מערכת החיסון, ומונעים התפתחות של תאים סרטניים, כמו סרטן הערמונית וסרטן העור.

הנה עוד תכונות מעולות של הפרי החגיגי

seperator

כרובית

אוכל לבן. ShutterStock
המשפחה הכי בריאה בטבע. כרובית/ShutterStock

הכרובית, ירק ממשפחת המצליבים, מכילה כמויות מרשימות של מינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים נוספים. בנוסף היא מכילה מרכיב בשם סולפורפן שהוא למעשה תרכובת גופרתית שנלחמת בתאי גזע סרטניים שהם האחראים העיקריים להתפשטות הגידול.

הסולפורפן בכרובית, בנוסף למרכיבים אחרים במשפחת המצליבים נמצאו כמשפרים את לחץ הדם ותפקוד הכליות. הכרובית נחשבת גם כאנטי דלקתית, היא שופעת בנוגדי חמצון ומכילה הרבה סיבים שתורמים למערכת העיכול.

פרח השכונות: כל הסיבות הבריאות לאכול כרובית

seperator

בטטה

בטטות צלויות. ShutterStock
מתוקה וכתומה. בטטה/ShutterStock

בדומה לדלעת, גם צבעה הכתום העז של הבטטה נובע מתכולת הקרוטנואידים שבה, מה שאומר שגם היא מסייעת בשמירה על הראייה ובריאות העין. בנוסף, הבטטה עשירה בבטא-קרוטן, שהוא מקור טוב לוויטמין A ומתפקד גם כנוגד חמצון, וכן בוויטמין C, מנגן, אשלגן וסיבים תזונתיים.

כתום זה הבריא החדש

seperator

דלועים

מגוון ירקות דלועים. ShutterStock
מקור טוב לפחמימות. דלעות/ShutterStock

משפחת הדלועים, שעליה נמנים דלעת, דלעת ערמונים, דלורית, דלעת הספגטי ועוד, היא מקור טוב לפחמימות ללא גלוטן ולסיבים תזונתיים.

הירקות הנמנים על משפחה זו מכילים ויטמינים מקבוצת A ו-C והם עשירים גם בקרוטנואידים כמו לוטאין וזאקסנטין, שמחקרים הוכיחו כי הם תורמים לשמירה על בריאות העיניים.

גרעיני דלעת משפרים את מצב הרוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully