וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מאכלים טעימים שהם גם תרופה יעילה לשיעול

שיעול הוא תופעה שכיחה מאוד והוא מופיע מפעם לפעם אצל כל אחד מאיתנו, אבל לפעמים הוא הופך לטורדני ביותר. אספנו עבורכם 4 מאכלים טעימים שיכולים לטפל בשיעול בשלבים הראשונים שלו

מהי נזלת אלרגית ואיך מטפלים בה/מערכת וואלה

הקור והווירוסים שמסתובבים בעונה זו של השנה גורמים לרבים מאיתנו לשיעול מרגיז ובלתי פוסק שעלול להישאר איתנו לאורך כמה שבועות. למרות ששיעול הוא רפלקס טבעי, מדובר בתופעה מטרידה שיכולה להוציא אדם (ואת סביבתו) מדעתם. אז מה עושים? בטח לא מסתפקים בסירופ שיעול.

במחקרי עבר שנערכו בעשור האחרון ובדקו אלפי חולים עם שיעול חמור, לא נמצא כל הבדל בין אלו שהשתמשו בתרופות השיעול ובין אלה שנטלו תרופות דמה (פלסיבו). על פי ארגוני בריאות בכל העולם, במקרים של שיעול סטנדרטי, התרופות הביתיות המסורתיות יעילות יותר, והן מרגיעות את הגירוי בגרון שגורם לשיעול.

אין דרך מהירה ובטוחה להעלים את השיעול שנגרם כתוצאה מזיהום נגיפי. כאשר הגוף מצליח להתגבר על הזיהום, כך לאט לאט גם השיעול צפוי להשתפר. ובכל זאת, תרופות סבתא למיניהן הן פתרון מצוין לשלבים הראשונים. הנה 4 טעימות במיוחד:

דבש

דבש. ShutterStock
תרופת סבתא מוכרת/ShutterStock

מדובר בתרופת הסבתא המוכרת מכולם, והיא בדרך כלל מגיעה בשילוב של תה ולימון. מסקירה של מחקרים שנערכה בשנת 2015 , יעילות הדבש נגד שיעול הייתה גבוהה יותר בהשוואה לאי מתן טיפול בכלל לצורך הקלה תסמינית על שיעול בילדים. גם כאשר השוו את היעילות של דבש לזו של טיפול באנטי היסטמינים (תרופה נגד אלרגיות שיעילה נגד שיעול בשם דיפנהידרמין ומצויה בתרופות רבות נגד שיעול והצטננות), לדבש היה יתרון והוא צמצם את חומרת השיעול והתדירות שלו.

עוד בוואלה!

הדבר המדהים ששתי כפות דבש ביום עושות לגוף שלכם

לכתבה המלאה

ליקוריץ

ליקריץ שחור. ShutterStock
גרסת הממתקים. ליקוריץ/ShutterStock
שורש ליקוריץ. ShutterStock
הגרסה הטבעית. שורש שוש קירח/ShutterStock

ליקוריץ, או בשמו העברי שוש קירח, מכיל כימיקל שמפחית נפיחות והפרשות ריר דקות ומשפר שיעול. זהו טיפול מסורתי עבור שיעול, אסתמה, כאבי גרון, והשוש משמש גם כמכייח, מגביר הפרשה מהסמפונות, עוזר לשחרר ליחה ומרגיע ריריות מגורות. לשורש הליקוריץ השפעה אנטי-דלקתית והוא מסייע להרגעת מערכת העיכול ולהפחתת נפיחות בבטן.

שוקולד

שוקולד מריר. ShutterStock
התרופה הכי טעימה לשיעול. שוקולד מריר/ShutterStock

זה אולי נשמע יותר מדי טוב, אבל אכילת שוקולד אכן יכולה לסייע נגד שיעול. מרכיב הקרוי תאוברומין (Theobromine) שמצוי בצמח הקקאו, ולפיכך מצוי גם בשוקולד, נמצא במחקר שפורסם בשנת 2012 כיעיל נגד שיעול. המחקר הוצג על ידי האגודה לרפואת בית החזה באנגליה.

התאוברומין, אלקלואיד מריר בקקאו, נמצא כמדכא שיעול טוב יותר מקודאין - שמצוי בחלק מסוגי סירופ השיעול הנפוצים. השוקולד למעשה יוצר ציפוי מגן על קצות עצבים בגרון - מה שמפעיל את הדחף להשתעל.

והנה עוד כמה יתרונות של שוקולד מריר:
האם שוקולד באמת יכול לעורר את החשק המיני?
כמה קוביות של שוקולד מריר בכל יום מפחיתות לחץ דם

וויסקי

וויסקי. ShutterStock
טוב לגרון. אבל במידה/ShutterStock

משקאות אלכוהוליים חזקים ידועים ביעילות שלהם במלחמה בזיהומים, זאת בעיקר בשל התכונות המחטאות שלהם. ניתן להוסיף לוויסקי מים חמים ודבש, וכך לחזק את היעילות שלו נגד כאבי גרון ושיעולים טורדניים. כמובן שלא מדובר בכמויות גדולות של אלכוהול שעלולות ליצור בעיות בריאותיות אחרות, אלא בשימוש מתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully