וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריק תפוחי האדמה שמרפא שפעת - האם זה עובד? רופאים משיבים

24.1.2023 / 23:49

טרנד בריאותי מוזר מציע לחולים בשפעת או צינון ללכת לישון עם תפוחי אדמה בגרביים, בטענה שהם סופגים את המחלה מהגוף במהלך הלילה. אבל האם זה באמת עובד או מסוכן?

טריק תפוחי האדמה מרפא שפעת?/LauraKathleen

מחפשים תרופת סבתא לצינון או שפעת? טרנד בריאותי מוזר מציע לחולים לשים חתיכות תפוחי אדמה בגרביים ולגרוב אותן למשך הלילה, בטענה שתפוחי האדמה יספגו לתוכם את המחלות. אנספור אנשים נשבעו שניסו את השיטה הזו והיא באמת עובדת, אבל רופאים שנחשפו לטריק לא רק שהכחישו שהוא עובד - אלא גם הזהירו שלא לנסות את זה בבית.

בטיקטוק תמצאו לא מעט סרטונים של חולים שמנסים את תרופת תפוחי האדמה, שלכאורה יכולה להקל על תסמיני ההצטננות והשפעת. לדברי חסידי השיטה, לירק הזה יש את היכולת "לשלוף את המחלה" מגופו של האדם ולהותירו מלא אנרגיה. אנשים שתיעדו את עצמם מנסים את טרנד "גרב תפוחי האדמה" טוענים שזה עובד. הם חתכו תפוח אדמה גולמי ושמו את החתיכות מתחת לכפות הרגליים שלהם, כשהם משתמשים בגרביים כדי שישארו במקומם.

אלה שמאמינים כי הטריק עובד סיפרו שתפוחי האדמה שינו את צבעם במהלך הלילה, מה שלכאורה מוכיח שהמחלה נשלפה מהגוף ונכנסה אל תוך התפוד.

אם לחמישה ילדים בשם לורה קת'לין ניסתה את הטריק בעצמה ושיתפה סרטון בטיקטוק, בו סיפרה שביצעה בדיקה במשך שני לילות כשהניחה פרוסות של תפוח אדמה על רגליה ועל רגלי בתה החולה. היא הראתה כיצד תפוח האדמה של בתה שינה לחלוטין את צבעו כששלה נותר בצבע רגיל. לורה אמרה: "זה מוציא משהו החוצה ואם מישהו יכול להגיד לי מה זה, אני אשמח לדעת".

כשדיברה על הסימפטומים של בתה, היא טענה: "עשיתי את זה בשני הלילות האחרונים והשיעול שלה לא נעלם, אבל הוא לא החמיר מאז שהתחלתי לעשות את זה. הוא לא התגבר".

לזה הוא באמת עוזר

מדהים! תפוח אדמה יכול לעצור את הבעיה הבריאותית הגדולה בעולם

לכתבה המלאה

לורה קתלין ניסתה את הטריק וטוענת שהוא עובד:

@laura_kathleen5 The Internet tells me that potatoes on my feet when I'm sick is a hoax, but I don't believe you Internet!! #potatocure #potatoesforlife #homeremedyforcold #naturalremedies ♬ Similar Sensation (Instrumental) - BLVKSHP
@food_over_rx Potato sock flu remedy. It works !! My daughter has been feeling so much better !!! #potato #potatosocks ♬ Spongebob Tomfoolery - Dante9k Remix - David Snell

אז מה קורה פה?

ב-The Mirror שאלו את ד"ר דבורה לי, מבית המרקחת המקוון ד"ר פוקס, על הטרנד שלדבריה הוא "מנהג פולקלור עתיק שמקורו בימי הביניים, בסביבות תקופת דבר הבלוטות (המוות השחור)". היא הוסיפה: "בשלב ההוא אף אחד לא ידע כלום על חיידקים או וירוסים".

באופן לא מפתיע, אין הוכחות מדעיות לכך שתפוחי אדמה מסוגלים לרפא זיהום נגיפי בדרכי הנשימה - ולהנחת תפוחי אדמה על העור יש "אפס תועלת רפואית", לדבר ד"ר לי. במקום זאת, היא ממליצה להשתמש ב"דרכים מוצלחות יותר לטיפול בתסמיני הצטננות ושפעת - כגון שאיפות אדים, אינהלציה, משקאות דבש ולימון חמים ואקמול ו/או איבופרופן".

ד"ר לי הוסיפה: "לדעתי, יש לכם סיכוי גבוה יותר לשפר את מצב תסמיני ההצטננות והשפעת עם האמצעים המנוסים והאמינים האלה מאשר 'לבשל' פרוסת תפוח אדמה בתוך הגרביים שלך למשך הלילה. אני חושדת שהסיבה שתפוח אדמה אחד שינה את צבעו והשני לא היא ששתי הפרוסות הכילו באופן טבעי רמות שונות של חומרים טבעיים ביו-אקטיביים ושלאמא לא היה חם בלילה כמו לילדה".

"במקום זאת", אומרת ד"ר לי, "אתם יכולים לאכול תפוח אדמה מבושלים, כי הם מלאים בוויטמין C וכך לתת חיזוק למערכת החיסונית שלכם".

עוד רופאים מגיבים לטרנד:

@dr.tommymartin #duet with @anotheroldmom the stores may run out of potatoes soon…… ?? #flu #flu#flucured #doctor #homeremedy #factorcap #potato #potatoinsock #getwellsoon ♬ Taste It - Ikson
@kinder.nutrition.rd #duet with @food_over_rx Potato is not going cure your fever or FLU. Should you try it ? Only If you want to. #potato #flu #momtok #facts #foodscience #pediatricdietitian ♬ Spongebob Tomfoolery - Dante9k Remix - David Snell

ד"ר דבורה לי גם מוסיפה אזהרה למיואשים שמחליטים בכל זאת לנסות. היא טוענת שיש אפשרות לפתח אלרגיות לתפוחי אדמה: "פעולה זו עלולה לגרום להתלקחות של אקזמה בכף הרגל או אפילו אנפילקסיס - תגובה אלרגית קיצונית העלולה להיות מסכנת חיים. אם אתם מתפתים לעשות את זה, תעשו קודם בדיקה עם חתיכה קטנה של תפוח אדמה המונחת על פרק כף היד שלכם למשך הלילה - ותראו אם יש תגובה עורית בבוקר. זה בהחלט לא טיפול שמתאים לתינוקות או ילדים קטנים שיש להם עור רגיש במיוחד, אז לא הייתי מייעצת אפילו לבדוק את העניין כשמדובר בילדים קטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully