וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוזלים? 3 תרופות סבתא לצינון שבאמת עובדות

בשלב הזה של החורף אתם כנראה כבר חולים, או ממש קרובים לזה, ובעוד שאין לנו דרך למנוע את מחלות החורף המתישות האלה, יש לנו 3 עצות שיעזרו לכם לעבור אותן קצת יותר בקלות

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

מחלות הן חלק מעסקת החבילה של חורף, ונראה שאין איך להתחמק מזה. בעוד שנגד שפעת אפשר להתחסן (בהנחה שהספקתם, כן?), נגד אף נוזל, גרון כואב ושיעול - אין ממש מה לעשות. גם אם תקפידו על כל כללי ההייגינה ותנסו להתרחק מאנשים מחוללי מחלות, רוב הסיכויים שתמצאו את עצמכם מצוננים לפחות פעם אחת בחורף הזה. העצה הכי טובה שלנו במקרה הזה היא להישאר במיטה כמה ימים ולתת לזה לעבור. וכדי שלא תעברו את הימים האלה בסבל, אספנו כמה תרופות סבתא שעשויות להקל על התסמינים המוכרים.

תה ג'ינג'ר-לימון-דבש

המשקה החורפי ג'ינג'ר-לימון-דבש יעיל גם כי הוא חם ומנחם, וגם כי כל אחד ממרכיביו עוזר להתמודד עם התסמינים של הצטננות. נתחיל בלימון - פרי ההדר הזה מכיל שילוב מנצח של חומרים אנטי-בקטריאליים, אנטי-ויראליים ומחזקי מערכת החיסון. שתייתו יוצרת בגרון סביבה חומצית ומאוד לא ידידותית לווירוסים וחיידקים, דבר שמקשה עליהם להתרבות. הלימון מכיל גם כמות נאה של ויטמין C, שמספר מחקרים הצביעו על כך שביכולתו לסייע לגוף להילחם בהצטננויות.

ג'ינג'ר לימון דבש. ShutterStock
שילוב מנצח. ג'ינג'ר לימון ודבש/ShutterStock

הרכיב השני בתה החורפי הזה, דבש, הוא אחד מהפתרונות הטבעיים היחידים שהוכח במחקרים מדעיים כשזה שיכול להועיל לשיעול. למעשה, ארגוני בריאות בריטיים ממליצים לציבור להשתמש בתרופת הסבתא הזו לטיפול בצינון ושיעול במקום בתרופות אנטיביוטיות. דבש מורכב מתערובת של פחמימות, חומצות אמיניות, ויטמינים ופלבנואידים ונוגדי חימצון רבים שהופכים אותו לאנטי בקטריאלי ונוגד דלקות. לדבש יש גם יעילות בדיכוי של חיידקים כדוגמת סטפילוקוקוס, סטרפטוקוקוס, קלבסיאלה וגם כנגד פטריות כמו קנדידה.

ומה לגבי ג'ינג'ר? מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Ethnopharmacology מצא שג'ינג'ר טרי עשוי להיות יעיל נגד נגיף שכיח בדרכי הנשימה (RSV). בנוסף, נטורופתים טוענים כי ג'ינג'ר מחמם, מרגיע, מייזע, מפחית ליחה, מפיג גזים, משפר זרימת דם היקפית, נוגד בחילה, נוגד דלקת, נוגד הקאה ועוד. כך שהוא בהחלט יכול לעזור עם אתם מרגישים רע.

מרק עוף

מרק עוף נמצא יעיל במחקרים נגד הצטננות, והוא עוזר לחיזוק המערכת החיסונית. למרק יש כמה יתרונות כשאתם חולים - ראשית, זו דרך קלה ונוחה להשיב לגוף את הנוזלים והמלחים שהוא זקוק להם. שנית, מרק עוף מלא בוויטמינים ומינרלים, שהם חשובים במיוחד בזמן הצטננות. והכי חשוב - מחקר משנת 2000 שפורסם בירחון הרפואי הנחשב CHEST מצא שלמרק עוף יש השפעה אנטי דלקתית, ממצא שיכול להסביר את יכולתו על זיהומים בדרכי הנשימה העליונות בסימפטומים כמו הצטננות.

אילוסטרציה מרק עוף. ShutterStock
תרופת סבתא שקיבלה אישור מהמדע. מרק עוף/ShutterStock

בדרך כלל, כאשר אדם סובל מהצטננות, הגוף מגיב בדלקת בדרכי הנשימה העליונות. התגובה הדלקתית מתבטאת בנדידת תאי דלקת, תאי דם לבנים (WBCs), לאזור. כאשר החוקרים מדדו את היכולת של התאים הלבנים האלה לנדוד דרך פילטר, הם גילו כי פחות תאים נדדו לצד של המיכל שבו היה מרק עוף. כתוצאה מכך, החוקרים הציעו שמרכיב כלשהו במרק עשוי להיות אחראי להאטה או חסימת הגירתם של תאי הדלקת, ובכך להקל על תסמיני הצטננות

מי מלח

מי מלח לא מקבלים מספיק קרדיט, וחבל, הם יכולים לסייע גם לגרון כואב וגם לאף סתום. במקרה של כאב גרון, גרגור מי מלח עשוי לסייע בהפחתת הנפיחות של הרקמות באזור ובהשמדת בקטריות שהתנחלו בגרון. כדי להכין תמיסת מי מלח, ערבבו חצי כפית מלח דק בכוס של מים חמימים על להמסה. גרגרו את התמיסה בגרונכם במשך דקה-שתיים והשתדלו לירוק אותה בסיום, ולא לבלוע.

תרסיסי מי מלח לאף, בדיוק כמו אלה שקונים עבור תינוקות רק במיכלים גדולים יותר, מסייעים לייבש את הנזלת באף, ויעזרו לכם לנשום טוב יותר. בשונה מטיפות אף עם חומרים פעילים, אין חשש לפיתוח תלות במי מלח לאף, ואפשר להשתמש בהם לפי הצורך. אם אתם מהאנשים שאוהבים לקחת את זה צעד אחד רחוק יותר, ומעוניינים להשתמש בנטי-פוט (Neti Pot) - משפך קטן שמשמש לשטיפת הסינוסים במים, לצורך פינוי הנזלת שהצטברה בתוכם ופתיחת דרכי האוויר - הקפידו להשתמש במים סטרילים ולא במי ברז, אחרת עלולות להיות לזה השלכות קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully