וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופת הסבתא שאפילו רופאים ממליצים עליה

27.8.2018 / 16:06

כדאי להרבות באכילת דבש לא רק בראש השנה. ארגוני בריאות בריטיים ממליצים לציבור לחזור ולהשתמש בתרופת סבתא עתיקה ויעילה במיוחד לטיפול בצינון ושיעול במקום בתרופות אנטיביוטיות. תפוח בדבש, מישהו?

דבש. ShutterStock
רלוונטי לא רק בראש השנה. צנצנצת דבש/ShutterStock

סובלים משיעול טורדני? אולי כדאי שתצעדו למטבח ולא לארון התרופות. הנחיות רשמיות שפורסמו לאחרונה מטעם המכון הלאומי לבריאות ולמצוינות קלינית (NICE) ואיגוד בריאות הציבור בבריטניה (PHE) מעודדות את הציבור להעדיף טיפול בדבש ותרופות ללא מרשם במקרה של צינון ושיעול על פני אנטיביוטיקה.

במקרה של שפעת שמלווה בשיעול טורדני רובנו רצים לרופא כדי שירשום לנו אנטיביוטיקה חזקה שתחזיר אותנו מהר לשגרה. מסתבר שכדאי להתאזר מעט בסובלנות ולהעדיף תרופה טבעית.

מומחים בארגוני הבריאות הבריטיים הסבירו שהשיעול אמור לחלוף בקלות בתוך כמה שבועות ללא צורך באנטיביוטיקה. "אם מישהו סובל מנזלת, כאב גרון ושיעול, סביר להניח שהשיעול יעלם תוך שבועיים עד שלושה שבועות, ואנטיביוטיקה ממש לא נחוצה לו", אומרת ד"ר טסה לואיס, רופאה בכיר ויו"ר קבוצת הניסויים למיקרוביולוגיה של המכון הלאומי לבריאות ומצוינות קלינית.

עוד בנושא:
האם דבש הוא באמת תרופה נגד השיעול של הילדים שלכם?
מה עושים עם שיעול שלא מפסיק כבר חודשים?
4 מאכלים טעימים שהם גם תרופה יעילה לשיעול

אישה משתעלת. ShutterStock
אין צורך לרוץ לרופא בשביל אנטיביוטיקה. אישה משתעלת/ShutterStock

לדעתה של ד"ר לואיס רק אם תסמיני השיעול ממשיכים להחמיר והחולה חש קושי נשימה או החמרה קשה במצבו יש ליצור קשר עם רופא המשפחה לקבלת טיפול אחר. ברוב המקרים, מספיק להיוועץ ברוקח שיוכל להמליץ על פתרונות פחות אגרסיביים כדי להתגבר על השיעול המעיק.

המומחים המליצו לציבור להעדיף תרופות ללא מרשם שמכילות חומרים פעילים שמקורם בדבש שהוכחו כיעילים מאוד לטיפול בשיעול. הסירופ המתוק מורכב מתערובת של פחמימות, חומצות אמיניות, ויטמינים ופלבנואידים ונוגדי חימצון רבים שהופכים אותו לאנטי בקטריאלי ונוגד דלקות. לדבש יש גם יעילות בדיכוי של חיידקים כדוגמת סטפילוקוקוס, סטרפטוקוקוס, קלבסיאלה וגם כנגד פטריות כמו קנדידה.

עוד באותו נושא

זה דבש? 6 מצבים שבהם אתם סתם זורקים אוכל

לכתבה המלאה

אנטי בקטריאלי ונוגד דלקות בקלות מפתיעה

מאחר והחומרים הפעילים בחומרים הטבעיים יעילים דיים כדי לטפל בשיעול רופאים סבורים שבצינון בקרב ילדים עדיף להתחיל עם טיפול בעזרת דבש ולימון ולא בתרופות ללא מרשם, שכן גם הן מחייבות זהירות בתכיפות מתן התרופה. חשוב להדגיש בהקשר זה שאין שינוי בהנחיות שהיו תקפות עד כה לגבי לתינוקות מתחת לגיל שנה. מאחר וחסינותם מפני זיהום פוטנציאלי בבוטולינום ירודה, אין לתת להם לטעום דבש כלל.

צלחת פטרי עם עובש. ShutterStock
שימוש מוגזם באנטיביוטיקה גורם לעמידות וירוסים לטיפול שקיים כיום. צלחת פטרי המכילה חידקים/ShutterStock

הסיבה לפרסום ההנחיות שאולי נשמעות לרובנו מובנות מאליהן היא העלייה המופרזת בשימוש בתרופות אנטיביוטיות שיכולות להוביל להשפעה קשה על הציבור בעתיד. "עמידות לאנטיביוטיקה היא בעיה עצומה, ועלינו לנקוט כעת בפעולות כדי להפחית את השימוש בהן", טוענת ד"ר סוזן הופקינס, ראש המחלקה למיקרוביולוגיה באיגוד בריאות הציבור הבריטי.

"נטילת אנטיביוטיקה כשלא בהכרח צריך אותה מסכנת את החולה ומשפחתו שעשויים לפתח זיהומים שלא ניתן יהיה לפתור בקלות", הוסיפה המומחית. לדעתה גם רופאים צריכים להקפיד שלא להמליץ על אנטיביוטיקה כאשר הם המצב אינו חמור ומחייב זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully