וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה דבש? 6 מצבים שבהם אתם סתם זורקים אוכל

8.5.2018 / 8:12

פירות שנראים רקובים, הממרח שלא יכול להתקלקל ואפילו, במצבים מסוימים, מאכלים עם עובש - במהלך החיים אנחנו זורקים המון מזונות שדווקא נמצאים במצב מעולה. הנה מדריך שיעזור לכם לבזבז קצת פחות

מקרר. ShutterStock
די לבזבוז. מקרר מלא/ShutterStock

על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה בישראל, כל אחד מאיתנו מייצר בממוצע כ-1.7 קילוגרמים של אשפה בכל יום, שמסתכמים בכ-5.4 מיליון טון בשנה. מתוך כל הזבל שאנחנו מייצרים, 34 אחוזים מורכבים מפסולת אורגנית, כלומר - בעיקר אוכל. במקביל, ארגונים בינלאומיים מזהירים מפני מחסור במזון שיפקוד אותנו בעתיד הלא רחוק, אבל תרבות הבזבוז רק הולכת ומתעצמת.

עוד בנושא:
5 חלקי פירות שממש לא כדאי לכם לזרוק
זו הדרך הנכונה לחמם שאריות כדי להימנע מהרעלת מזון
מקרר או לא? כל השיטות להשאיר את הירקות שלכם בריאים

למרות התחזיות הקודרות וכל הכסף שנזרק עם האוכל שאנחנו משליכים לפח, כמובן שאי אפשר למגר לחלוטין את הבעיה. מה שכן אפשר לעשות כדי לשמור גם על הכסף וגם על הסביבה, זה להבין באילו מצבים אתם סתם מפחדים מדי, או מאמינים למיתוסים שהם פשוט לא נכונים. הנה כל המצבים שבהם אתם בהחלט יכולים לשמור את האוכל עוד קצת במקרר:

1. "אזורים חומים" על פירות

אפרסק ונקטרינות. ShutterStock
אל תוותרו בגלל כתם קטן. אפרסקים ונקטרינות/ShutterStock

למי מאיתנו אין אימא, סבתא או דודה שהתעקשו בילדותו שיאכל פירות עם נקודות חומות עליהם בטענה ש"זה דבש"? אז בעוד שאי אפשר באמת לקרוא לחלק הזה דבש ובטח שלא להגיד שהוא טעים יותר, חשוב להבין שהוא פשוט לא מהווה סכנה לבריאות בשום צורה.

מאמר של אוניברסיטת מישיגן, שסקר מחקרים ובדיקות שבוצעו בתחום, קבע כי האזורים האלה שעל הפרי הם פשוט תאים פגומים כתוצאה מחשיפה לאוויר. התגובה הזאת אמנם הופכת את האזור הזה בפרי לרך ולא ממש מפתה, אבל בשום אופן לא פוגעת בנו, או מהווה סימן להימצאות חיידקים על הפרי. כנראה שלא תרצו לקחת ביס בדיוק באזור הזה, אבל אפשר בהחלט לחתוך אותו או פשוט לירוק אותו החוצה וליהנות משאר חלקי הפרי.

עוד באותו נושא

אני רק שאלה: מותר לאכול אוכל עם עובש?

לכתבה המלאה

2. בשר שמשנה צבעים במקרר

אריזות של בשר טחון בסופר. ShutterStock
משנה צבע לאפור? בשר טחון/ShutterStock

כשזה מגיע לבשר, רובנו נעדיף שלא לקחת סיכונים מיותרים שעלולים לפגוע בבריאות שלנו - ובצדק. בדרך כלל, אם נוציא מהמקרר חבילת פסטרמה ונראה שהיא כבר לא בצבע שהייתה, רובנו פשוט נשליך אותה מיד לפח בלי להתעכב על המחשבה הזאת יותר מדי. אולם, במחלקת החקלאות האמריקאית מדגישים כי בשר שמשנה את הצבע במקרר לא מהווה סכנה לבריאות. אבל אם אתם מרגישים שהבשר כבר דביק, או מריח מוזר - זה אכן אומר שהגיע הזמן לזרוק אותו לפח.

3. יוגורט עם נוזל שקוף בחלקו העליון

יוגורט. ShutterStock
המרכיב הבריא ביותר ביוגורט שלכם/ShutterStock

זה אמנם דבר שמשום מה מגעיל לא מעט אנשים, ונדירים אלו שיהיו מוכנים לשתות אותו כמו שהוא, אבל באופן מפתיע, החלק הזה הוא דווקא המרכיב הבריא ביותר ביוגורט שלכם.

הנוזל המשונה הוא למעשה חלבון טבעי וטהור שנקרא מי גבינה. הוא מכיל סידן, ויטמין D ואשלגן - והוא משמש גם כמרכיב המרכזי ברוב אבקות הכושר של ספורטאים. אם אתם מוותרים עליו, אתם למעשה מוותרים על חלק נכבד מהיתרונות הבריאותיים שביוגורט. אז לא, אתם לא חייבים לשתות את הדבר ה"דוחה" הזה, אבל אתם בהחלט יכולים לוותר על הדרמה ולערבב אותו בחזרה פנימה.

4. אוכל פריך שכבר לא פריך

ברנפלקס. ShutterStock
חלב פותר את הבעיה. ברנפלקס/ShutterStock

אין הרבה דברים שיכולים לבאס אותנו כמו לשפוך דגני בוקר לקערה ולגלות שהם הפכו מפריכים ומתפוררים לרכים, יבשים וחסרי חיות. אנחנו לא נתווכח אתכם על כך שזה לעולם לא יהיה טעים באותה המידה, אבל אובדן הקראנצ'יות לא אומר שהם מקולקלים, פשוט פחות מזמינים. מספיק שתוסיפו להם חלב כדי להתגבר על הטעם הבעייתי, ואפשר לאכול אותם ללא חשש. כמובן שלפני שעושים את זה, מומלץ להציץ על התאריך האחרון לשימוש כדי לוודא שהם אכן לא יסכנו אתכם.

5. מזונות מסוימים עם עובש

גבינת פרמזן. ShutterStock
קצת עובש לא יזיק. גבינת פרמז'ן/ShutterStock

קודם כל חשוב להבהיר - עובש אכן עלול להיות מסוכן לבריאות, וברוב המקרים עדיף להימנע מלאכול אותו. יחד עם זאת, ישנם מאכלים שמכילים עובש, אבל ניתן להסיר אותו בקלות ולאכול את שאר החלקים ללא חשש. מזונות אלו כוללים גבינת פרמזן, גזר ונקניק סלמי. זאת מכיוון שהמרקם הייחודי של מאכלים אלו לא מאפשר לעובש להתפשט ולחדור לאזורים אחרים בהם, בניגוד למאכלים רכים יותר כמו ענבים, לחם וגבינת ברי. אז אם אתם רואים עובש על המאכלים האלו, פשוט חיתכו אותו החוצה ותיהנו מכל השאר.

6. דבש שהתקשה

דבש. ShutterStock
פשוט לא יכול להקלקל. דבש/ShutterStock

אם תשאירו צנצנת של דבש בחוץ מספיק זמן, שני דברים עלולים לקרות: או שהמוני נמלים יסתערו על המטרה המגרה, או שיחלוף מספיק זמן והדבש יתקשה ויהפוך סמיך יותר. אז במקרה של האפשרות הראשונה לא נמליץ לכם לנסות את הדבש, אבל במקרה השני - אתם בהחלט יכולים לאכול בלי פחד. זהו בעצם תהליך טבעי שאמור לשמר את הדבש לאורך זמן. למעשה, הדבש הוא מאכל שלא יכול להתקלקל לעולם וחיידקים לא יכולים לשגשג בתוכו בשל המרקם המיוחד שלו. ואם המרקם הזה קשה לעיכול, תוכלו פשוט לחמם את הדבש כדי לשנות אותו בחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully