וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם שיעול שלא מפסיק כבר חודשים?

7.8.2018 / 11:07

כיצד ניתן לעצור שיעול טורדני שמתחיל ולא נגמר? פרופסור קרסו שוחח בתכניתו ב-103FM עם צעירה בת 31 שסובלת כבר חודשים מהתופעה שמקשה עליה לישון ולתפקד. הנה התשובות שלו

אישה משתעלת. ShutterStock
למה זה לא מפסיק? אישה משתעלת/ShutterStock

שיעול הינו סממן מוכר להצטננות, אך מה המשמעות של שיעול טורדני שנמשך כמה חודשים, לא הפסקה? מאזינה בת 31 התקשרה השבוע לתכנית הרדיו של פרופ' רפי קרסו, וסיפרה: "כבר כמה חודשים שאני סובלת מכחכוח בגרון במהלך כל שעות היום. בלילות אני מתעוררת מתחושת חנק ורצה לשתות מים על מנת להקל על השיעול, אך ללא הצלחה. אני לא מרגישה שיש לי לחה אלא חשה גירוד מציק בגרון. אני לא מעשנת, לא עישנתי בעבר ואינני סובלת מעישון פסיבי מהסביבה הקרובה אליי. מה עליי לעשות?"

עוד בנושא:
לך וגם ליחה: למה ילדים משתעלים ואיך אפשר להקל עליהם?
4 מאכלים טעימים שהם גם תרופה יעילה לשיעול
למה אנחנו משתעלים, ומה עושים עם זה?

"שיעול יכול להיווצר מכמה סיבות", הסביר פרופ' קרסו, "הראשונה שעולה במוחי היא חומציות יתר. אם את משתעלת יותר בלילה זה מחשיד כי במהלך הלילה אנחנו שוכבים והחומציות מהקיבה עלולה לטפס במעלה הוושת, להגיע לגרון ולהוביל לגירוי. זה נקרא רפלוקס גסטו ושתי".

הוא הוסיף כי "אפשרות נוספת לסבל שלך היא אלרגיה. ייתכן שאת אלרגית לאחד הבשמים או שאר התמרוקים מסביבך. ייתכן גם שאת אלרגית לאבקת הכביסה, צמח או עציץ שגדל לך בחצר. יש גם סיכוי שאת סובלת מרגישות למזון שיכולה לבוא לידי ביטוי בשיעול".

האזינו לתכנית המלאה ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully