וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תדעו אם השיעול שלכם הוא סימן לקורונה?

לפני שאתם רצים לרופא, חשוב להדגיש ששיעול הוא רק אחד התסמינים של מחלת הקורונה, ואינו אומר בהכרח שאתם חולים. מה בכל זאת מאפיין את השיעול של חולי קורונה? ניסינו להסביר

גננת מציגה את הדרך הנכונה להשתעל/lloki08 /Twitter

בסרטון: המורה הזו מראה לתלמידים שלה איך משתעלים בצורה נכונה

אף שאנחנו מתייחסים אליהם כמובנים מאליהם, שיעולים לא רק שמגנים על הגוף מפני זיהומים, אלא גם נחשבים כלי אבחון חשוב המסייע לאבחון מחלות. אבל איך ניתן לדעת אם השיעול שלכם הוא לא מזיק יחסית או שהוא תסמין של נגיף הקורונה?

תסמיני הקורונה דומים יותר לשפעת מאשר לצינון עונתי, והם מתבטאים בחום, שיעול, קוצר נשימה (תחושה שקשה להכניס מספיק אוויר, למשל כשלא מצליחים לסיים משפט וצריך לנשום באמצע, או נשימות מאד מהירות ולא מספקות) וגם כאבי שרירים. בצינון, מנגד, אין חום לרוב, והסימן העיקרי שלו הוא נזלת.

בהתחשב בכך ש-COVID-19 מגרה את רקמת הריאה, השיעול האופייני למחלה, שכ-70 אחוזים מהחולים מדווחים עליו, הוא יבש ומתמשך. זה מלווה בקוצר נשימה וכאבי שרירים. עם התקדמות המחלה, רקמת הריאה מתמלאת בנוזל ואתם עלולים להרגיש עוד יותר קוצר נשימה מפני שהגוף מנסה להשיג מספיק חמצן.

עוד בוואלה!

איך מפסיקים את השיעול המעצבן שלא נותן לישון בלילה?

לכתבה המלאה
שיעול. ShutterStock
כ-70 אחוזים מהחולים בקורונה מדווחים על שיעול יבש. איור של גבר משתעל/ShutterStock

שיעול יבש שאינו מייצר ליחה, מתחיל לרוב בתחושת גירוי או דגדוג בדרכי הנשימה. כאשר נוצרת דלקת בדרכי הנשימה העליונות, למשל כתוצאה מנגיף נשימתי כמו שפעת. המוח מפרש את הנפיחות של דרכי הנשימה כאילו מדובר בגוף זר, והוא מנסה להסיר אותו על ידי הפעלת מנגנון השיעול.

שיעול ממושך ועוצמתי, גם כזה שאינו קשור לקורונה, עלול לפגוע בדרכי הנשימה, או לגרום לשברים בצלעות או קרעים בשרירים - לכן חשוב לדעת מתי נדרש עזרה רפואית. אם השיעול נמשך למעלה משלושה שבועות לאחר זיהום בדרכי הנשימה או אם הוא הולך ומחמיר מומלץ לפנות לרופא. אם השיעול מלווה בקוצר נשימה, כאבים בחזה או שיעול דמי יש לפנות באופן מיידי לבדיקת רופא. במצבים שהשיעול הופך כבר לשיעול כרוני מתמשך (מעל 8 שבועות), חשוב לפנות לבדיקת רופא, ובהתאם לגיל ולמחלות הרקע יבוצע בירור נוסף של השיעול הכרוני.

אגב, לעיתים אנשים חווים שיעול שנמשך גם לאחר שהזיהום הנגיפי עבר. שיעול כזה נקרא שיעול פוסט-ויראלי והוא יכול להופיע כשיעול יבש או שיעול יצרני (מלווה בליחה). השיעול עצמו עלול להיות מלווה גם בגירוי בגרון וצרידות, או בתחושה של צורך תמידי בכיוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully