וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 יתרונות בריאותיים של תפוחי אדמה סגולים

מתוך אלפיים זנים של תפוחי אדמה שמגודלים ברחבי העולם, זן אחד בולט מעל כולם, והוא בעל צבע סגול. אז מה באמת יש בתפוחי האדמה האלה שהופך אותם לקצת בריאים יותר?

סיפור בדקה - מה קרה למי שהחליט לאכול רק תפוחי אדמה במשך שנה?/מערכת וואלה! News

בווידיאו: האיש שעשה דיאטה שמורכבת רק מתפוחי אדמה, ורזה

תפוח אדמה הוא אחד ממזונות הבסיס שנמצאים על השולחן בלא מעט ארוחות שאנחנו אוכלים. אם בעבר השתמשנו בעיקר בתפוח האדמה הלבן הרגיל, כיום, עם תרבות האינסטגרם והעובדה שכל אדם שני הוא פודי שמחפש עניין, אנחנו מכירים כבר יותר סוגי תפוחי אדמה מתוך אלפיים הזנים השונים שמגדלים ברחבי העולם. התפוח אדמה הסגול הוא אחד מהם, והוא לא בא כדי לשמש רק ליופי.

למרות הסטיגמה שקשורה אליו, תפוח אדמה בינוני, גם זה הסגול, השוקל כ-90 גרם, מכיל רק 75 קלוריות (לעומת פרוסת לחם השוקלת 40 גרם ומכילה 105 קלוריות). הוא מכיל כמעט מחצית הכמות היומית המומלצת של ויטמין C, יותר אשלגן מאשר בננה, די הרבה ויטמין B6, סיבים תזונתיים, מגנזיום ונוגדי חמצון. אז נכון, יש בו גם עמילן, שעלול להגביר את הרגישות לאינסולין, אבל מצד שני, בחלק מהמקרים הוא עשוי דווקא לשפר חלק מהמדדים. הנה כמה מהיתרונות של תפוח האדמה הסגול:

מפחית את לחץ הדם

הודות לתכולת האשלגן הגבוהה שבו (רובו אגב, מצוי בקליפת השורש) לתפוח האדמה יכולת לסייע בהפחתת לחץ דם. באחד המחקרים נמצא שלתפוחי אדמה סגולים יש השפעה טובה במיוחד על לחץ הדם הסיסטולי והדיסטולי בקרב אנשים עם עודף משקל.

עוד בוואלה!

כל הסיבות לזרוק תפוח אדמה למדורה וליהנות ממנו ממש

לכתבה המלאה

מלא בנוגדי חמצון

הפיגמנטים שאחראים על הצבעים הסגולים והכחולים בירקות ופירות נקראים אנתוציאנינים. חומרים אלו שייכים למשפחת הפלבנואידים וידועים כאחד מנוגדי החימצון החזקים ביותר שקיימים בטבע. הם מגנים מפני תהליכי הזדקנות, תורמים לבריאות כלי הדם והמוח ומשפרים את מראה העור. הם גם תורמים לראייה ואף מסייעים בהגנה מפני סרטן.

תפוח אדמה סגול. ShutterStock
לא רק יפים. תפוחי אדמה סגולים/ShutterStock

מצמצם את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס

חוקרים מהמחלקה למדעי המזון באוניברסיטת פנסילבניה ערכו מחקר בשנת 2017 על חזירים, ומצאו כי דיאטה עתירת קלוריות ששולבה עם תפוחי אדמה סגולים הובילה לירידה ברמות האינטרלוקין (IL-6) - חלבון פרו דלקתי שמחקרי עבר מצאו כי הוא עלול לגרום לסרטן המעי הגס.

"ראינו כי תוספת של תפוחי אדמה סגולים, גם לאחר עיבוד, מנעה דלקתיות בגוף שיכולה להיווצר מדיאטה עתירה בקלוריות", הסבירו החוקרים.

שומר על רמות תקינות של סוכר בדם

בהשוואה לתפוחי אדמה אחרים, לתפוחי אדמה סגולים יש אינדקס גליקמי נמוך יותר, ובכך הם גורמים לסיכון נמוך יותר לזינוק של הסוכר בדם. מחקר השוואתי בבני אדם מצא כי תפוחי אדמה סגולים הם בעלי ערך גליקמי של 77, תפוחי אדמה צהובים הם בעלי ערך גליקמי של 81, ותפוחי אדמה לבנים הם בעלי ערך גליקמי של 93.

תרכובות הפוליפנול הכלולות בעמילן מונעות את ספיגת הדם במעי. מחקר שנערך על חולדות שניזונו מתמציות תפוחי האדמה הסגולות, הראה עלייה ברמת הסובלנות לגלוקוז והשפעה חיובית על שמירה על רמות סוכר בדם תקינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully