וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאכלו אותו היום - תרוויחו בעתיד: ההשפעה המדהימה של אגוזי מלך

אם אתם קוראים את המדור שלנו מספיק בוודאי נתקלתם באי אלו כתבות מחמיאות על אגוזים. מחקר חדש ומקיף מאוד מצא עוד יתרון די מדהים, והפעם מדובר באגוז שהוא בן מלוכה אמיתי

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

לא מעט מחקרים מדעיים נערכו על אגוזים, ורובם ככולם הגיעו למסקנה די אחידה - הם טובים מאוד לבריאות שלנו. כעת, מחקר חדש, במהלכו חוקרים סקרו היסטוריה של 20 שנות דיאטה ו-30 שנים של מדידות פיזיות וקליניות, מצא כי משתתפים שאכלו אגוזי מלך בשלב מוקדם בחיים הראו סבירות גבוהה יותר להיות פעילים יותר פיזית, לאכול תזונה איכותית יותר ולחוות פרופיל סיכון טוב יותר למחלות לב כשהזדקנו.

ממצאים חדשים אלה מגיעים ממחקר התפתחות הסיכון לעורקי הלב במבוגרים צעירים (CARDIA) - מחקר ארוך טווח ומתמשך שנתמך על ידי המכון הלאומי ללב, ריאות ודם של המכונים הלאומיים לבריאות בארה"ב, ומטרתו לבחון את התפתחות גורמי סיכון למחלות לב לאורך זמן.

קערה מלאה באגוזים. ShutterStock
איזו משפחה. אגוזים/ShutterStock

מחקר זה הוא אחד הארוכים ביותר המצביעים על כך שהפעולה הפשוטה של ​​הוספת חופן של אגוזי מלך לתזונה היומית שלכם יכולה לעתים קרובות לשמש כמעין קטליזטור להרגלי חיים אחרים מעודדי בריאות בהמשך החיים. הממצאים גם מחזקים את הסברה שאגוזי מלך עשויים להיות בחירה קלה ונגישה למזון שמשפר מגוון גורמי הסיכון למחלות לב כאשר הם נאכלים בגיל צעיר עד אמצע החיים.

במחקר הנוכחי שפורסם לאחרונה בכתב העת Nutrition, Metabolism, & Cardiovascular Diseases חוקרי בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת מינסוטה מציינים כי הסבר אפשרי לתוצאות עשוי לנבוע מהשילוב הייחודי של חומרים מזינים המצויים באגוזי מלך והשפעתם על הבריאות.

עוד בוואלה!

האגוז שמשפר את בריאות הלב ומוריד כולסטרול

לכתבה המלאה

אגוזי מלך הם אגוז העץ היחיד המהווה מקור מצוין לחומצה אלפא-לינולנית אומגה 3 על בסיס צמחי שמחקרים מראים שעשויים למלא תפקיד בבריאות הלב, בריאות המוח והזדקנות בריאה. בנוסף, בערך חופן של אגוזים אלה מכיל מגוון של רכיבים תזונתיים חשובים אחרים לתמיכה בבריאות הכללית, כולל 4 גרם חלבון, 2 גרם סיבים תזונתיים, ומקור טוב למגנזיום. אגוזי מלך מציעים גם מגוון של נוגדי חמצון, כולל פוליפנולים.

לדברי פרופסור לין מ. סטפן, מומחית לאפידמיולוגיה ובריאות קהילתית בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת מינסוטה "צרכני אגוזים הראו יתרון ביחס לאיכות התזונה, אבל נראה שלצרכני אגוזי מלך יש גם פרופיל גורמי סיכון למחלות לב טוב יותר מאשר הקבוצות האחרות, גם לאחר שהתייחסו לאיכות התזונה הכוללת. השינויים המפתיעים והבריאים בדפוס התזונה הכללי של צרכני אגוזי מלך מצביעים על כך שאגוזי מלך עשויים לשמש כגשר לסיוע לאנשים ליצור הרגלי תזונה ואורח חיים בריאים לאורך כל החיים".

אגוזי מלך. ShutterStock
מלא בחומרים מזינים. אגוז מלך/ShutterStock

סטפן הוסיפה כי "נראה שלאוכלי אגוזי מלך יש מאפיינים יחודים, הכוללים אלמנטים חיוביים אחרים השפעות על הבריאות כמו איכות תזונה טובה יותר, במיוחד כשהם מתחילים לאכול אגוזי מלך מגיל צעיר ועד לבגרות - כסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב, השמנת יתר ועוד".

עלייה בתוחלת החיים של 1.3 שנים

מחקר שנערך לפני כשנה על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת הרווארד גילה קשר בין אכילת יותר אגוזי מלך ותוחלת חיים ארוכה יותר לבין סיכון נמוך יותר למוות בקרב מבוגרים. "מה שלמדנו ממחקר זה הוא שאפילו כמה חופנים של אגוזי מלך בשבוע עשויים לסייע בקידום אריכות ימים, במיוחד בקרב אלה שאיכות הדיאטה שלהם אינה טובה מלכתחילה. זה טיפ מעשי שיכול להיות אפשרי לאנשים שמחפשים לשפר את בריאותם", אומר החוקר הראשי יאנפינג לי מבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד. הממצאים מופיעים בכתב העת Nutrients.

החוקרים מדווחים כי צריכת חמש או יותר מנות אגוזים בשבוע עשויה לספק את העלייה הגדולה ביותר בתוחלת החיים. תזונאים מתייחסים לחופן (כ-30 גרם) של אגוזי מלך כמנה אחת. אכילת חמש מנות או יותר מדי שבוע הראתה קשר לירידה של 14 אחוזים בסיכון למוות מכל הסיבות. מחברי המחקר גילו גם סיכון נמוך ב-25 אחוזים למוות ממחלות לב וכלי דם, ועלייה בתוחלת החיים של 1.3 שנים בהשוואה לאנשים שמעולם לא אוכלים אגוזי מלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully