וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה רבה: 5 סיבות מעולות לאכול אגוזים

אם יש מאכל אחד שאנחנו במערכת וואלה! בריאות תמיד חותמות עליו - זה אגוזים. אז לכבוד החג אספנו את 5 הסיבות הכי טובות להוסיף את הנשנוש המושלם הזה לתפריט, לא רק בפסח

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

כשזה מגיע לאגוזים, לא חסרות דרכים ליהנות מהם, בין אם זה מלוח, לא מלוח, מתובל, פשוט, נא או קלוי. ניתן ליהנות מהם בשלמותם, כחמאות אגוזים, או לקצוץ ולפזר על האוכל. אבל אולי החלק הכי טוב בהם - הם בריאים לכם, ובהמון דרכים. אגוזים עשירים בחומרים מזינים כולל חומצות שומן בלתי רוויות, חלבון, סיבים, ויטמינים, מינרלים ותרכובות צמחיות בריאות אחרות.

אכילת אגוזים באופן קבוע נקשרה להרבה יתרונות בריאותיים משמעותיים. פרסמנו מחקרים רבים במהלך השנים שהדגימו את הדרכים שבהן החטיף הטעים עושה לכם טוב. כן, הם טעימים, אבל הנה חמש הסיבות הכי טובות שכדאי להוסיף אותן לארוחות שלכם בכל יום.

1. מונעים מחלות לב ואפילו סרטן

קבוצת חוקרים בינלאומית שמחקרם פורסם בכתב העת BMC Medicine ניתחה 29 מחקרים שעסקו בצריכת אגוזים וסקרו 800 אלף נחקרים. הממצאים שלהם מצאו יתרונות דרמטיים לאכילת אגוזים. הם מצאו כי אנשים שאכלו חופן של אגוזים (כ-20 גרם) ביום, לא משנה מאיזה סוג, היו בעלי סיכויים נמוכים ב-30 אחוזים לחלות במחלות לב בהשוואה לאנשים שלא אכלו אגוזים כלל.

התוצאות האלה נתמכו על ידי מחקרי עבר, אבל מה שהחוקרים מצאו כעת היה כי האגוזים גם עזרו להילחם בסרטן. על פי נתוני המחקר אלה שאכלו חופן אגוזים היו בעלי סיכוי נמוך ב-15 אחוזים לחלות בסרטן, ובעלי סיכוי נמוך ב-22 אחוזים למות בטרם עת, בהשוואה לאלה שלא אוכלים אגוזים מדי יום. בנוסף, אלה שאכלו חופן אגוזים צמצמו את הסיכון שלהם למות ממחלות נשימה בחצי, והורידו את הסיכויים שלהם לחלות בסוכרת ב-40 אחוזים.

עוד בוואלה!

בשורות טובות: אגוזים ושקדים משמינים פחות משחשבנו

לכתבה המלאה

2. מונעים דמנציה

מחקר בקנה מידה גדול מצא כי אכילת אגוזים מגיל 40 ואילך עשויה לסייע במניעת דמנציה בשלבים מאוחרים יותר בחיים. חוקרים מהאוניברסיטה הלאומית בסינגפור עקבו אחרי כמעט 17 אלף בני אדם אנשים בין השנים 1993 ל-2016, והעריכו תחילה את התזונה שלהם ובהמשך את תפקודם הקוגניטיבי.

הם גילו כי אנשים שהחלו לאכול אגוזים בשנות ה -40 לחייהם פעמיים בשבוע ומעלה, היו בסיכון של פחות מחמישית לסבול מבעיות בזיכרון כשהיו מעל גיל 60, בהשוואה לאלו שאכלו אגוזים פחות מפעם בחודש. המחקר, שפורסם בכתב העת Age and Aging, העלה גם כי אלה שאכלו אגוזים פעם בשבוע חוו תועלת כמעט זהה, שכן הסיכון שלהם היה נמוך ב-19 אחוזים לפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי בשנות ה-60, ה-70 וה-80 לחייהם.

קשיו ושקדים בקערה. ShutterStock
כדי לשמור על המוח. קערת אגוזים/ShutterStock

3. טובים לחיי המין

חוקרים מצאו גם כי צריכה של 60 גרם אגוזים מדי יום משפרת את התפקוד המיני של גברים - מעלה את התשוקה המינית ואפילו תורמת לאיכות האורגזמה.

לצורך המחקר, חוקרים בספרד, ערכו מחקר התערבות תזונתי עם משתתפים בריאים בגיל הפוריות (18-35) כדי לקבוע אם צריכה קבועה של אגוזים משפיעה על התפקוד המיני. במשך 14 שבועות ניתחו החוקרים 83 אנשים שעקבו אחר דיאטה מערבית שהייתה דלה בפירות וירקות ועשירה בשומנים מן החי.
הם חילקו אותם לשתי קבוצות ובמקביל נאמר להם להמשיך בתזונה הרגילה שלהם. רק בקבוצה אחת הוסיפו לגברים 60 גרם אגוזים - שכללו 30 גרם אגוזי מלך, 15 גרם שקדים ו-15 גרם אגוזי לוז. במקביל, החוקרים ביצעו מדידות הכוללות היקף מותניים, לחץ דם ואיכות זרע. המשתתפים התבקשו גם למלא שאלון, שביקש פרטים על התפקוד המיני והביצועים שלהם במיטה במהלך המחקר.

הממצאים הראו כי הקבוצה שאכלה אגוזים לא בהכרח קיימה יחסי מין שנמשכו זמן רב יותר, אולם לגברים היה חשק מיני גבוה יותר ואורגזמות טובות יותר.

4. עוזרים בשמירה על המשקל

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת הרווארד מצא כי העלאת צריכת האגוזים היומית יכולה לסייע בירידה במשקל ולמנוע השמנת יתר. המחקר שפורסם בכתב העת BMJ Nutrition, Prevention & Health אסף וניתח מידע על משקל, תזונה ופעילות גופנית בקרב שלוש קבוצות של אנשים: 51,529 רופאים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות, בני 40 עד 75, 121,700 אחיות, בגילאי 35 עד 55, ו-116,686 אחיות, בגילאי 24 עד 44.

במשך למעלה מ-20 שנה של מעקב התבקשו המשתתפים לציין בכל ארבע שנים את משקלם, ובאיזו תדירות אכלו בשנה הקודמת מנה (28 גרם) של אגוזים, כולל בוטנים וחמאת בוטנים. תרגול שבועי ממוצע, שכלל הליכה, ריצה קלה, אופניים, שחייה ואפילו וגינון - הוערך כל שנתיים על ידי שאלון.

הממצאים הראו כי הגדלת צריכת האגוזים רק בחצי מנה (14 גרם) ביום נקשרה לסיכון נמוך יותר להעלות שני קילו ומעלה בכל תקופה של 4 שנים. ועלייה של מחצית המנה היומית בצריכת האגוזים הייתה קשורה לסיכון נמוך יותר ב-15 אחוזים להשמנה.

חמאת בוטנים. Giphy
גם זה עובד. חמאת בוטנים/Giphy

5. מסייעים בהארכת החיים

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד דיווחו כי צריכת חמש או יותר מנות אגוזים בשבוע עשויה לספק את העלייה הגדולה ביותר בתוחלת החיים. אכילת חמש מנות או יותר של אגוזים מדי שבוע הראתה קשר לירידה של 14 אחוזים בסיכון למוות מכל הסיבות. מחברי המחקר גילו גם סיכון נמוך ב-25 אחוזים למוות ממחלות לב וכלי דם, ועלייה בתוחלת החיים של 1.3 שנים בהשוואה לאנשים שמעולם לא אוכלים אגוזי מלך.

גם אכילת שתיים עד ארבע מנות אגוזים בשבוע מועילה למדי; המחקר מצא כי היא תורמת לסיכון נמוך ב-13 אחוזים למוות מכל סיבה, לסיכון נמוך יותר בארבעה אחוזים למוות ממחלות לב ולעלייה בשנה אחת לחיים. גם אם לשאר התזונה יש מקום לשיפור, מחברי המחקר טוענים שאכילת חצי מנה של אגוזי מלך ליום יכולה להפחית את הסיכון למוות מכל גורם ב-12 אחוזים ולסיכון למחלות לב ב-26 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully