וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מאכלים ומשקאות שיכולים להוריד את לחץ הדם באופן טבעי

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 7:37

לחץ דם גבוה הוא בעיה שכיחה שרק והולכת וגוברת בעשורים האחרונים, מה שגורם למותם של מיליונים ברחבי העולם. בעזרת כמה שינויים תזונתיים אפשר להוריד אותו וזה אפילו טעים

לחץ דם. ShutterStock
בעיה אמיתית שהולכת ומחמירה. רופא בודק לחץ דם/ShutterStock

הסטטיסטיקה סביב לחץ דם גבוה מטרידה: על פי ההערכות הוא גורם למותם של מיליוני בני אדם בשנה ברחבי העולם, כאשר אחד מכל שלושה גברים בעולם סובל מהתופעה המסוכנת. לחץ דם גבוה שמכונה "הרוצח השקט" יכול להיגרם כתוצאה ממגוון רחב של גורמים תורשתיים וסביבתיים - החל מפגמים גנטיים, דרך תזונה לקויה ועד לעבודה אינטנסיבית, מחסור בשינה ומתח נפשי גבוה.

אם גם אתם סובלים מלחץ דם גבוה מהממוצע או שבעיות מסוג זה נפוצות אצלכם במשפחה, חשוב שתדעו כי לצד התרופות הרבות שקיימות כיום ועוזרות לאזן את מצב מחזור הדם, ניתן לעזור לגופכם בעזרת מגוון דרכים טבעיות, קלות ואפילו מהנות, להוריד את הלחץ במחזור הדם.

אורח חיים בריא הוא המפתח האמיתי לטיפול בבעיות הקשורות ללחץ דם גבוה, ואפשר בקלות להתחיל בתזונה שלכם. איך? ככה ממש:

אוכמניות

אוכמניות מסודרות בשורות. ShutterStock
קטנות וממזרות. אוכמניות/ShutterStock

מחקר שפורסם בכתב העת של איגוד התזונאים האמריקאי מצא שאכילת כוס אחת של אוכמניות יכולה לתרום רבות ללחץ הדם שלכם וגם לטפל בעורקים נוקשים. האוכמניות מכילות פיטונוטריינטים - רכיבים צמחיים המסייעים למניעת מחלות מסוגים שונים. גם יוגורט הוכח כיעיל לטיפול בבעיות בכלי הדם והלב. מחקר שנערך ב-2014 ופורסם במגזין איגוד הקרדיולוגים האמריקאי גילה שהרכיבים הפרו-ביוטיים שבו עשויים לשפר משמעותית את זרימת הדם בגופנו דרך הפחתת הכולסטרול והסוכר בדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סלמון

סלמון עם שעועית ירוקה ועגבניות שרי בתבנית אחת. אלון מסיקה
סלמון מוסיף המון/אלון מסיקה

לפי מטא אנליזה חדשה שהתפרסמה החודש בכתב העת של איגוד הלב האמריקני צריכת שלושה גרם של חומצות שומן אומגה 3 בכל יום, כמו אלו המצויות בשפע בדג סלמון, היא המינון הנכון לשמירה על לחץ דם אופטימלי עבור אנשים בכל הגילאים.

החוקרים בדקו 70 מחקרים שכללו 5,000 משתתפים בגילאי 22 עד 86. הם מצאו ששלושה גרם או יותר של אומגה 3 ביום הורידו את לחץ הדם תוך 10 שבועות בלבד, הן בלחץ הסיסטולי (הגבוה מבין השניים) והן בלחץ הדיאסטולי. אנשים עם לחץ דם גבוה (למעלה מ-140/90), הקרוי "הרוצח השקט", אף ראו ירידה משמעותית יותר.

סלט מלפפונים יפני

סלט מלפפונים, פאקוס וחיטה. אלון מסיקה
לא סתם היפנים חיים שנים ארוכות. סלט סונומונו/אלון מסיקה

מחקר תצפיתי חדש מיפן מדגיש את סגולותיו של החומץ בתזונה שלנו. הוא עושה באמצעות ניסוי שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת אוסקה שמדווחים כי צריכה קבועה של סלט מלפפונים ואצות יפני הקרוי סונומונו (sunomono) בקרב גברים מבוגרים (40+) עוזרת לשמירה על לחץ דם נמוך יותר.

מחקר קודם הראה כי אנשים ששותים 30 מ"ל חומץ על בסיס יומי נוטים להציג רמות לחץ דם נמוכות יותר. עם זאת, האנשים שנחקרו גם ירדו במשקל באופן ניכר, מה שעשוי להסביר את לחץ הדם הנמוך.

תה

אישה שותה תה קר, חליטת צמחים. ShutterStock
תה הוא גם משקה של קיץ. אישה שותה תה קר/ShutterStock

רובנו לא יכולים בלי הקפה של הבוקר, אבל לא בטוח שהלב שלכם נהנה כל כך מהמשקה המעורר. ריכוז הקפאין הגבוה בקפה מעלה באופן זמני את לחץ הדם ועלול לגרום למגוון בעיות רפואיות אחרות, בייחוד אם יש לכם היסטוריה משפחתית של בעיות לב. מומלץ להחליף את הקפה של הבוקר בתה ירוק, שהוכח מחקרית כאמצעי לשיפור משמעותי של זרימת הדם בגופנו. וכן, אפשר גם להכין אותו קר כדי שיצנן אתכם מהחום הנוראי שבחוץ.

תבלינים ועשבי תיבול

קיצוץ עשבי תיבול. By New Africa, ShutterStock
מוסיפים טעם ובריאות. אישה קוצצת תבלינים/ShutterStock, By New Africa

תבלינים הם דרך מעולה להוספת טעם לארוחה תפלה, אבל מחקר חדש מגלה שהם עשויים לעשות הרבה יותר מזה. חוקרים מאוניברסיטת פן סטייט בפנסילבניה שבארה"ב טוענים שהוספת כפית או שתיים נוספות של עשבי תיבול ותבלינים למזון מורידה את לחץ הדם. וזאת, מבלי להוריד את כמויות המלח או להוסיף ירקות ופירות לתפריט.

הצוות מפן סטייט ואוניברסיטת טקסס טק גילה שתוספת של 6.5 גרם (ככפית וחצי) של עשבי תיבול ותבלינים לתפריט הורידה את לחץ הדם הסיסטולי (הערך הגבוה מבין השניים שמודד את הזרימה כשהלב מזרים את הדם לאיברים) ואת לחץ הדם הדיאסטולי (הערך התחתון שנלקח כשהלב "נח" בין פעימות הלב) לאחר ארבעה שבועות. חוקרים מאמינים שהממצאים שלהם מציעים לאנשים דרך פשוטה וטעימה לשפר את בריאות הלב ללא שינויים גדולים בתזונה.

מיץ תפוזים

מיץ תפוזים. ShutterStock
טוב לעוד הרבה דברים. מיץ תפוזים/ShutterStock

מיץ תפוזים בדרך כלל מוזכר בהקשר של תכולת הוויטמין C הגבוהה שלו, ובצדק. אבל זה לא כל מה שיש לו להציע. מיץ תפוזים עשיר גם באשלגן, מינרל חשוב לבריאות השרירים. אחד השרירים החשובים והחזקים ביותר בגוף שלנו הוא הלב, והאשלגן שבמיץ התפוזים מסייע לו להתכווץ ולהזרים דם ביעילות גדולה יותר. תכונה נוספת של אשלגן היא שהוא סותר את ההשפעות של צריכת יתר של נתרן. נתרן גורם להתכווצות כלי דם, ואילו אשלגן גורם להם להתרחב ומאפשר מעבר טוב יותר של דם בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully