וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם חייבים להוסיף את הפרי הזה לתפריט

הן טעימות, יפיפיות ובריאות, אז מה הפלא שאוכמניות הפכו ללהיט קולינרי ותזונתי בישראל? הנה כל הדברים הטובים שהן יכולות לעשות לכם לגוף

פירות יער ודובדבנים. ShutterStock
טרנד תזונתי ובריאותי מבורך. פירות יער/ShutterStock

אף שהם נפוצים הרבה יותר בשנים האחרונות, אנחנו לא תמיד משלבים פירות יער בתזונה היומית שלנו, ומבחינה בריאותית זה ממש חבל. לאחרונה נדמה שגילינו פה בישראל את האוכמניות, שמלבד טעמן, מכילות כמויות רבות של נוגדי חימצון, מה שהופך אותן לפצצה בריאותית שיכולה להועיל למגוון מחלות ומצבים. בנוסף, הן מהוות מקור טוב למגנזיום, לאשלגן ולנחושת, ועשירות בוויטמין K בוויטמין C ובסיבים תזונתיים.

הנה כמה מהיתרונות הבריאותיים הבולטים שלהן:

הפחתת שומן בטני וכולסטרול
במחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן נמצא שאוכמניות משפיעות בצורה חיובית על הדרך שבה הגוף משתמש בסוכר ומאחסן אותו. במחקר הכניסו החוקרים אבקת אוכמניות למזונן של חולדות. בקבוצה אחת קיבלו החולדות תזונה עתירת שומן ובקבוצה השנייה תזונה דלת שומן. לאחר 90 יום, החולדות שקיבלו את אבקת האוכמניות הראו הפחתה בשומן הבטני ונצפתה ירידה ברמות הטריגליצרידים והכולסטרול בדם. בנוסף, ויסות רמות הסוכר היה יעיל יותר והרגישות לאינסולין השתפרה. בקבוצה שקיבלה דיאטה דלת שומן הייתה ירידה משמעותית יותר במשקל.

הפחתת עששת
אוכמניות עוזרות לשמור גם על בריאות השן. עד כדי כך שהאיגוד הבריטי לשמירה על בריאות הפה פרסם הצהרה לפיה הן "טובות במיוחד". ההמלצה מצטרפת למחקר חדש שנערך באוניברסיטת קווינסלנד שבאוסטרליה לפיו פירות יער עשויות להפחית את הסיכון לתחלואה בעששת על ידי הפחתת כמות החיידקים בפה.

החוקרים בחנו את השפעת תמציות של חמוציות, אוכמניות ותותים על חיידקי הפה. הם גילו שחמוציות ואוכמניות מביאות לירידה משמעותית בכמות שלהם. נאבו פיליפ, מבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת קווינסלנד ששימש כחוקר הראשי בצוות, הציע להשתמש בפירות האלה כ"נשק טבעי" במאבק נגד עששת.

עוגת אוכמניות. דרור עינב
תוספת טעימה ובריאה על כל מאכל. גם עוגה. עוגת אוכמניות/דרור עינב

עוזרות לירידה במשקל
אוכמניות הן פרי מצוין לדיאטה, ואת זה אומר מחקר של בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד, שם עקבו אחר דפוסי התזונה והמשקל של יותר מ-130 אלף אמריקנים במשך 24 שנה, ובהפרשים של ארבע שנים. החוקרים מצאו כי אכילת מנת אוכמניות ביום נמצאה קשורה לירידה של 0.7 קילו לאורך ארבע שנים. בנוסף, האוכמניות ידועות בכך שהן מכילות חומצה כלורוגנית שמאיצה את תהליך חילוף חומרים

משפרות את מראה עור
האוכמניות, כמו כל פירות היער, מכילות נוגדי חמצון בשם אנתוציאנינים - פיגמנט בצבע אדום-סגול שמשמש את הצמח בסינון קרינת השמש. מדובר בנוגד חמצון חזק במיוחד המסייע בהאטה של תהליכי הזדקנות, בכך שהוא מפחית את ההשפעה המזיקה שנוצרת על ידי רדיקלים חופשיים ומפחיתה את הדלקתיות בגוף.

משפרות את בריאות הלב והעורקים
לאוכמניות יש את היכולת להפחית דלקתיות ולשפר את בריאות הלב ומחקרים הראו שאכילה שלהן יכולה להפחית כמה מגורמי הסיכון לטרשת העורקים, בהם: כולסטרול מסוג LDL, לחץ דם גבוה ורמת הסוכר בדם. הוספה של אוכמניות, ופירות יער לתפריט יכולה למנוע חסימת עורקים על ידי הפחתה של הדלקתיות ושל הצטברות משקעי כולסטרול ולשפר את תפקוד העורקים על ידי הגנה על התאים מפני נזק של רדיקלים חופשיים.

אוכמניות. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
פרי טעים ויעיל לבריאות. שיח אוכמניות/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

במחקר שנעשה על ידי משרד הבריאות האמריקני נמצא שאנתוציאנינים מפירות נקלטו במהירות אל תוך תאי האנדותל בדופן הפנימית של כלי הדם ומנעו תהליכי חמצון. החוקרים הסיקו כי יכולה להיות לכך השפעה חשובה בהגנה על כלי הדם ומניעת מחלות לב כליליות. בנוסף לכך לאנתוציאנינים יש השפעה מרפה על כלי הדם, דבר התורם בהפחתת לחץ דם גבוה.

שומרות על הזיכרון והמוח
מחקר שנערך באוניברסיטת קונקוק בדרום קוריאה גילה ששתיית ואכילת חומץ אוכמניות עשויה למנוע ואף להפוך נזקים של דמנציה. במסגרת המחקר בוצע ניסוי בעכברים שסבלו מאמנזיה והחוקרים גילו שזיכרונם של העכברים שניזונו מחומץ אוכמניות שמיוצר בתהליך של התססת הפירות, שב אליהם בעקבות צריכת החומץ. העובדה שאוכמניות מכילות כימיקלים ותרכובות שמחזקות את המוח ומגנות עליו ידועה מזה זמן מה, והחוקרים הקוריאנים טוענים שבצורתן המותססת כחומץ הן אפילו יעילות יותר.

החוקרים גילו שלאחר צריכת החומץ לעכברים היו רמות גבוהות יותר של חלבון שמשמש כמעין "דלק" לתאי העצב וכן רמות גבוהות יותר של תרכובת אחרת שמצבי דמנציה גורמים להשמדתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully