וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה הפירות שהכי טובים לדיאטה שלכם

הרבה אנשים בדיאטה חוששים לאכול פירות כיוון שהם מכילים פחמימות. בפועל, לא כל הפחמימות נולדו שוות, ולכן תוספת של פירות לתפריט שלכם דווקא יכולה להועיל לירידה במשקל

חמש עובדות על עגבניות/מערכת "אסור לפספס"

הדיאטה הכי פופולרית של העשור האחרון היא כנראה דיאטה נטולת פחמימות. בלי לחם, בלי פסטה, בלי פיצות, בלי מתוקים וגם בעצם בלי פירות? פירות אומנם מכילים סוכר שנחשב לפחמימה, אבל האם זה אומר שהם חייבים להיות מחוץ לתפריט שלכם?

בניגוד למה שאתם אולי חושבים, לפירות, כל עוד נצרכים בצורה מתונה, יש דווקא השפעה טובה על קו המותניים שלכם. למרות שהם מכילים כמות לא קטנה של סוכרים טבעיים, הם גם מלאים במים ובסיבים תזונתיים, כך שהם תורמים לתחושת השובע שלכם. ובכל מקרה הם תמיד עדיפים על פרוסת עוגה בסיום הארוחה.

בנוסף לכל היתרונות האלה, בפירות תוכלו למצוא שפע של ויטמינים ומינרלים, כמו גם מרכיבים נוגדי חמצון, והכל ביחס לכמות קלוריות לא גבוהה. הנה כמה מהפירות הכי מומלצים לירידה במשקל:

אבטיח

אבטיח. ShutterStock
מלא במים. אבטיח/ShutterStock

מים מהווים 92 אחוזים ממשקלו של אבטיח, מה שהופך אותו לאחד הפירות המועדפים עבור אנשים שמעוניינים לרדת במשקל. במנה המכילה 100 גרם של הפרי תמצאו 30 קלוריות בלבד. אבטיח הוא גם מקור מעולה לחומצת אמינו בשם ארגינין, שמסייעת לשריפה מהירה של שומנים וגם לליקופן - נוגד חמצון שמסייע בשמירה על התאים ואפילו עשוי למנוע סרטן הערמונית.

עוד בוואלה!

אכילת יותר פירות עושה את הדבר המדהים הזה

לכתבה המלאה

אשכולית

אשכולית אדומה. ShutterStock
תורמת לתחושת שובע. אשכולית/ShutterStock

בראש ובראשונה אשכולית מכילה כמות יפה של ויטמין C, חומצה פולית ואשלגן. אשכוליות אדומות וורודות מכילות גם ויטמין A וליקופן - פיטוכימיקל שחיוני בהגנה על דפנות העורקים מנזקי חמצון. אכילת חצי אשכולית כ-30 דקות לפני ארוחה יסייע לכם לחוש שבעים יותר, דבר שיוביל לצריכה נמוכה יותר של מזון וקלוריות בארוחה.

אגסים

אגסים. ShutterStock
מונעים השמנה. אגסים/ShutterStock

אגס אחד מכיל שישה גרם סיבים תזונתיים, שעוזרים ליצירת תחושת שובע לאורך זמן, מה שגורם לנו לאכול פחות ובכך מגדיל את הסיכוי לירידה במשקל. בנוסף, מחקר שנערך באוניברסיטת לואיזיאנה בשנת 2015 גילה שלאנשים שאוכלים אגסים בקביעות יש סיכוי נמוך יותר לסבול מהשמנת יתר. המחקר שפורסם בכתב העת Nutrition and Food Science גילה שאנשים שאוכלים אגסים בקביעות התאפיינו במשקל נמוך יותר ונהנו מסיכוי נמוך ב-35 אחוזים לסבול מהשמנת יתר, ביחס לאנשים שנמנעו מאגסים.

אבוקדו

אבוקדו. ShutterStock
מכיל שומן בריא. אבוקדו/ShutterStock

אבוקדו הוא ייחודי בקרב הפירות, מכיוון שהוא מכיל שומן בריא המסייע לשמור על תחושת שבע לאורך זמן. אמנם לא מדובר בפרי דל קלוריות, אך מחקרים גילו כי עד חצי אבוקדו ביום מסייע לירידה במשקל. אבוקדו תורם לדיאטה מכיוון שהוא לא מעלה את רמות הסוכר בדם מצד אחד, ומצד שני הוא עשיר בסיבים תזונתיים ומשביע לאורך זמן.

עגבניה

עגבניות. ShutterStock
מפחיתה אגירת נוזלים בגוף. עגבניה/ShutterStock

ממש כמו האבוקדו, העגבניה היא פרי ולא ירק. העגבניה עשירה בנוגדי חמצון, שבנוסף ליתרונותיהם האחרים גם מסייעים בהפחתת אגירת נוזלים בגוף. בנוסף, העגבניות הן דלות מאוד בקלוריות - 22 קלוריות בעגבניה בגודל ממוצע. עגבניות נחשבות גם למזון מדכא תאבון ובעל נפח גבוה, כלומר הן מכילות כמות גדולה של מים, אוויר וסיבים.

פירות יער

יקב טרה נובה. רעות סהר, רעות סהר
הרבה סיבים תזונתיים. פירות יער/רעות סהר, רעות סהר

פירות היער השונים מכילים מגוון רחב של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים חיוניים. צריכה קבועה קשורה לסיכון מופחת לדלקת כרונית, מחלות לב וצורות מסוימות של סרטן. בנוסף, בפירות היער יש כמות יפה של סיבים תזונתיים. כך למשל בכוס של פירות יער יש כ-8 גרם של סיבים.

במחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן נמצא שאוכמניות משפיעות בצורה חיובית על הדרך בה הגוף משתמש בסוכר ומאחסן אותו. בנוסף נמצא באותו מחקר כי מי שהוסיף אוכמניות לתפריט הראה ירידה משמעותית יותר במשקל.

מנגו

מנגו. ShutterStock
מסייע לתפקוד מערכת העיכול. מנגו/ShutterStock

המנגו מצוין לבריאות מערכת העיכול ולחילוף החומרים. בזכות כמות גבוהה של סיבים תזונתיים ושל אנזימי עיכול, המנגו מסייע לתפקוד עיכול תקין, פירוק המזון ומניעת סימפטומים כגון עצירות, נפיחות, גזים וכדומה.

ב-150 גרם מנגו יש 86 קלוריות. כמות סבירה לחלוטין גם כאשר שומרים על המשקל. למנגו מדד גליקמי בינוני, מה שאומר שהוא לא מעלה את רמות הסוכר בדם בצורה חדה. עם זאת, לסוכרתיים מומלץ לאכול מנגו בכמויות מבוקרות, על חשבון מנת פרי אחרת.

תפוחים

תפוחים אדומים וירוקים. ShutterStock
תפוח ביום מרחיק את הרופא? תפוחים/ShutterStock

תפוח אחד (כולל קליפה) מכיל 4.4 גרם של סיבים, שמהווים כחמישית מצריכת הסיבים היומית המומלצת. מחקר שהתפרסם בכתב העת Nutrition Journal מצא שאכילת תפוח או אגס לפני ארוחות הובילה לירידה משמעותית במשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully