וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת יותר פירות עושה את הדבר המדהים הזה

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 10:13

פירות נחשבים תוספת חשובה ובריאה לתפריט היומי שלנו, ומסתבר שהם לא רק טובים לגוף, אלא גם למוח. מחקר חדש מצא קשר חשוב בין מצב הרוח שלכם לתדירות שבה אתם אוכלים פירות

ככה תפטרו מזבובי פירות בתוך דקה/amandamilne_88/TikTok

יש אמרה שפחות תפסה בישראל, אבל עובדת היטב בבריטניה וארה"ב, שתפוח אחד ביום מרחיק את הרופא, אבל חוקרים מאוניברסיטת אסטון גילו שאכילת יותר פירות עשויה גם להרחיק את הפסיכולוג. המחקר שלהם מגלה שאנשים שאוכלים יותר פירות נוטים לדווח על רווחה נפשית חיובית יותר וחווים פחות תסמיני דיכאון.

יש לציין כי מחקר זו בדק כיצד התדירות שבה אנחנו אוכלים פירות משפיעה על בריאות הנפש ולא את כמות הפירות הכוללת שאנו צורכים במהלך שבוע רגיל. במקביל, המחקר מציע גם שאנשים שאוכלים יותר חטיפים "מלוחים" כמו צ'יפס נוטים להתמודד עם יותר חרדה.

"מעט מאוד ידוע על האופן שבו דיאטה עשויה להשפיע על בריאות הנפש, ולמרות שלא בדקנו ישירות את הסיבתיות כאן, הממצאים שלנו יכולים להצביע על כך שנשנוש של מזונות מלוחים דלי רכיבים תזונתיים עלול להגביר את המעידות הנפשיות היומיומיות, שבתורן מפחיתות את הבריאות הפסיכולוגית", אומר מחבר המחקר הראשי והסטודנט לדוקטורט ניקולה-ג'יין טאק במאמר שהתלווה למחקר ב-British Journal of Nutrition.

"מחקרים אחרים מצאו קשר בין פירות וירקות לבריאות נפשית, אך מעטים בדקו את הפירות והירקות בנפרד - ואפילו פחות מחקרים העריכו את תדירות וכמות הצריכה".

פירות. Giphy
עושים טוב לבטן ולנפש. גיף של פירות/Giphy

מה עם ירקות?

צוות המחקר סקר 428 מבוגרים בבריטניה לצורך מחקר זה, על מנת לחפש כל קשר בין הרגלי אכילה של פירות, ירקות, חטיפים מתוקים ומלוחים לבין בריאות הנפש. לאחר חישוב של גורמים דמוגרפיים ואורח חיים כולל בריאות כללית, גיל ופעילות גופנית, הניתוח גילה שגם לפירות עשירים בחומרים תזונתיים וגם לחטיפים מלוחים דלי חומרים תזונתיים יש קשר לבריאות פסיכולוגית, אם כי בדרכים שונות. מעניין לציין שהצוות לא מצא קשר ישיר בין צריכת ירקות לבריאות נפשית.

ללא קשר לכמות צריכת הפירות הכוללת, ככל שאדם אכל פירות בתדירות גבוהה יותר, כך הוא קיבל ציון נמוך יותר עבור דיכאון (וגם גבוה יותר עבור רווחה). אנשים שבדרך כלל נשנשו מזונות דלי רכיבים תזונתיים כמו צ'יפס נטו יותר לדווח על מעידות נפשיות יומיומיות (או כשלים קוגניטיביים סובייקטיביים) ועל רווחה נפשית כללית נמוכה יותר. יותר מעידות כאלה הראו קשר עם רמות גבוהות יותר של חרדה, מתח ודיכאון, כמו גם רווחה נפשית נמוכה יותר.

"גם פירות וגם ירקות עשירים בנוגדי חמצון, סיבים ומיקרו נוטריינטים חיוניים המקדמים תפקוד מיטבי של המוח, אך חומרים מזינים אלו עלולים ללכת לאיבוד במהלך הבישול. מכיוון שאנו נוטים יותר לאכול פירות חיים, זה עשוי להסביר את השפעתם החזקה יותר על הבריאות הפסיכולוגית שלנו", מסביר טאק. "ייתכן ששינוי של מה שאנחנו מנשנשים יכול להיות דרך ממש פשוטה וקלה לשפר את הרווחה הנפשית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully