וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שיותר ירוק: היתרון הבריאותי של עשבי התיבול

14.5.2015 / 11:13

כמו בכל דבר בחיים, גם על העדפות וטעם של עשבי תיבול לא תוכלו להגיע להסכמה. יש כאלה שאוהבים חלק ושונאים אחרים, וההיפך. על דבר אחד אי אפשר להתווכח - הם הדבר הכי בריא בצלחת שלכם

עשבי תיבול. ShutterStock
הדבר הכי בריא בצלחת שלכם/ShutterStock

הקיץ בפתח ואיתו החשק של הגוף למזון מרענן וקל. עשבי תיבול לא רק מעניקים טעם לאוכל, אלא גם מאוד חשובים לתזונה שלנו, ונחשבים לפצצת בריאות ואנרגיה, בגלל שפע הרכיבים התזונתיים, הוויטמינים והמינרלים שבהם. בנוסף, הם מצויינים למערכת העיכול, לא משמינים ותורמים להפחתה של הרבה מאוד בעיות בריאותיות.

בזילקום

עציץ בזיליקום. ShutterStock
מקל על דלקות גרון ושיעול. בזיליקום/ShutterStock

הבזיליקום, שנפוץ בעיקר במטבח האיטלקי אבל עשה את דרכו גם למטבח הישראלי, ידוע בכך שהוא מסייע בהקלה על מחלות עור ועקיצות יתושים וגרד, ותורם לריפוי דלקות גרון ושיעול. הבזיליקום גם מסייע לאיזון לחץ הדם, יעיל להרגעת מערכת העיכול ומחלות מעיים דלקתיות ומעי רגיש, ועוזר בטיפול בטפילי המעיים ועצירות. בנוסף, הבזיליקום נחשב אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי, עוזר בחיזוק מערכת החיסון, מסייע לאיזון רמות הסוכר בדם, מוריד חום ומעודד הזעה, מעודד שינה ומרגיע ומשפר את זרימת הדם.

הבזיליקום עשיר בוויטמיני A ו-K, בחומצה פולית ובמינרלים כגון אשלגן, סידן ומגנזיום. כמו כן, הוא מכיל חומרים נוגדי חמצון חשובים כגון לוטאין וגם פיטוכימקלים חשובים המסייעים למניעת סרטן.

עוד באותו נושא

עלים ירוקים שומרים על הזיכרון

לכתבה המלאה

נענע

נענע. ShutterStock
לא רק בכוס תה. נענע/ShutterStock

הנענע עשירה בסיבים תזונתיים, מכילה כמות נאה של בטא קרוטן וויטמינים כמו ויטמין A, חומצה פולית, וויטמין C. בנוסף היא עשירה במינרלים כמו סידן, אשלגן, ברזל ומגנזיום ומכילה גם את חומצת השומן אומגה 3.

האנרגיה של הנענע מקררת ומרגיעה והיא מסייעת רבות למערכת העיכול ומרגיעה אותה במצבים של נפיחות בבטן, גזים וכאבי בטן, ובאופן כללי אחרי ארוחה כבדה תמיד מומלץ לשתות חליטת נענע טרייה. בנוסף לכך, הנענע מונעת בחילות והקאות, יעילה לטיפול בכאבי ראש ועייפות כרונית ומונע ריח רע מהפה.

כוסברה

כוסברה. נמרוד סונדרס
יחסי שנאה-אהבה/נמרוד סונדרס

הכוסברה הוא עשב תיבול שאו שאוהבים אותו או ששונאים אותו. אין באמצע. אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח - הוא בריא מאוד. הכוסברה עשירה מאוד בנוגדי חימצון ומשמשת כעוצרת תהליכי הזדקנות מהירים. בנוסף, היא נחשבת אנטי סרטנית, בזכות פיטוכימיקלים חשובים המצויים בה, במיוחד פיטוכימקל הנקרא קוריאנדרול. הכוסברה ידועה כמסייעת בהורדת לחץ הדם ומכילה חומרים המסייעים בהורדת כולסטרול LDL. כמו כן היא מסייעת לניקוי הכבד והגוף ומאזנת את רמות הסוכר בדם.

זרעי הכוסברה חשובים ומסייעים למערכת העיכול החל מגזים, נפיחויות ועוויתית בבטן ובכללי, בין אם טריה ובין אם יבשה, הכוסברה תורמת לירידה במשקל ובעלת ערך קלורי נמוך.

פטרוזיליה

פטרוזיליה. הילה קריב
הישראלית היפה/הילה קריב
"נשים מניקות צריכות לשים לב לשימוש בפטרוזיליה כיוון שהיא עלולה לייבש את חלב האם ולכן אינה מומלצת בתקופת ההנקה"

הפטרוזיליה היא אולי אחד מעשבי התיבול הכי ישראלים שיש והיא מככבת במנות רבות. עלי הפטרוזיליה הם משתנים ולכן הם מסייעים בזיהומים בדרכי השתן. פטרוזיליה ידועה גם כמעודדת ומגבירה תאבון, מסייעת בריפוי מערכת העיכול ומפיגה גזים ונפיחויות בבטן. בנוסף, הפטרוזיליה נחשבת לאנטי דלקתית, מחזקת את מערכת החיסון, תרומת להפחתת שומנים בדם ולהורדת הכולסטרול הרע, מאזנת לחץ דם גבוה ומסייעת במצבים של מחלות לב וכלי דם.

הפטרוזיליה מכילה ויטמינים כגון ויטמין A, חומצה פולית וויטמיני B נוספים, ויטמין C, ויטמין K, ומינרלים כגון סידן, ברזל, אשלגן, ומגנזיום. אחד היתרונות הגדולים שלה הוא כמות הכלורופיל הגבוהה שבה, שתורמת לניקוי הגוף, ובנוסף, היא מכילה כמות גבוה של ברזל נוגדי חמצון, וסיבים תזונתיים התורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול.

נשים מניקות צריכות לשים לב לשימוש בפטרוזיליה כיוון שהיא עלולה לייבש את חלב האם ולכן אינה מומלצת בתקופת ההנקה. כמו כן ישנם מחקרים שמצאו כי היא אינה מומלצת בכמויות גבוהות בהיריון כיוון שהיא עלולה לגרום לפעילות רחמית, ולכן אם אתן חובבות פטורזיליה כדאי לכן להתייעץ עם רופא מטפל.

שמיר

שמיר. ShutterStock
דווקא כן מומלץ בהנקה. שמיר/ShutterStock

עלי השמיר עשירים מאוד בסידן, מסייעים באיזון רמות הסוכר בדם, מכילים חומרים נוגדי חמצון, יעילים למערכת העיכול -מניעת גזים והקלה על נפיחות וכאבי בטן. בנוסף, עלי השמיר מומלצים לאימהות חדשות מכיוון שהם מעודדים ומשפרים ייצור חלב אם ועוזרים לניעת נדודי שינה.

חשוב - אנשים הנוטלים מדדלי דם צריכים להתייעץ עם הרופא המטפל.

לסיום יש לציין כי מכיוון שחלק נכבד מעשבי התיבול שאנחנו צורכים ונמכרים במרכולים ובסופרים, מרוססים, מומלץ לצרוך אותם אורגניים או פשוט לגדל אותם בגינה או באדנית.

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully